Még több kamionnal fuvarozna a jövőben a Happ Kft.

Még több kamionnal fuvarozna a jövőben a Happ Kft.
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 19., 09:31

A generációváltás sokszor kudarcos a cégek életében, de nálunk nagyon jól sikerült. Ehhez kellett édesapám bölcsessége és az én igenlésem is – mondta az Üzletemnek Happ Olivér, a Happ Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 25. cikkében a Happ Kft. legjeit Happ Olivér ügyvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

2021-ben 40 százalékot nőttünk, és ennek nagy finanszírozási igénye volt és van. Eszközöket kellett venni, az árbevételt folyamatosan növelni kellett: megtanultuk, hogy a növekedésnek milyen komoly kihívásai és költségei vannak.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Ezt a nagy növekedési ütemet idén is tartani fogjuk. Építünk egy logisztikai raktárt, amely másfél milliárd forintos beruházás, szeptemberben készülünk el vele.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A tavalyi 40 százalékos növekedés volt a 30 éves működésünk egyik legfontosabb mérföldköve.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

A növekedést a koronavírus-világjárvány és a részben amiatt kialakult AdBlue-hiány mellett értük el. Nagyon bosszantó, amikor olyan külső tényezők hátráltatnak, amelyekre nincs ráhatásunk.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

25 évig édesapám vezette a céget, most viszont már én. Tudatosan készített föl arra, hogy én irányítsam majd a HAPP-ot. Hat évig párhuzamosan dolgoztunk ezen, de egész életemben erre készültem.

Tudtuk, hogy a generációváltás általában kudarcos a cégek életében, de nálunk nagyon jól sikerült. Ehhez kellett édesapám bölcsessége és az én igenlésem is: szívesen vettem részt a munkában, büszke vagyok rá, hogy az irányításom alatt tovább tud erősödni a családi cégünk.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

A digitalizáció a mi szakmánkban is izgalmas kihívásokat jelent: rengeteg adat keletkezik, ezek begyűjtése, megértése és a helyes következtetések levonása a következő évek egyik nagy feladata és egyben lehetősége.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Idén fejezünk be egy 1,5 milliárd forintból épülő logisztikai csarnokot, ez mindenképpen kiemelkedő beruházás az életünkben.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

A folyamatos növekedés eszközigényes, így – bár ez biztosan nem meglepő – még több kamionra van szükségünk. De más szempontból pedig a képzés az, amire egyre többet fordítunk. A pilótáinknak tartott vezetéstechnikai képzések után drasztikusan csökkent az üzemanyag-fogyasztás, ami az eredményes működésünkhöz elengedhetetlenül fontos.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

A legnagyobb szereplőkkel szemben a kisebbek mindig rugalmassággal, alkalmazkodóképességgel vehetik föl a versenyt. Fontos, hogy jobb minőséget adjunk, ami a mi piacunkon azt jelenti, hogy amit előre ígérünk, az úgy is lesz. Akkorra és ott leszünk, ahol mondtuk: ez a pontosság az egyik legnagyobb erény fuvarozóként.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Nagyon nehéz lépést tartani a gyorsan változó üzleti környezettel, amelyet most még jobban fölkorbácsol a világjárvány miatti chiphiány, de arra sem lehetett felkészülni, hogy a szomszédban háború tört ki. A másik nagy kihívásunk mindig a munkaerőhiány: nem könnyű jó kamionsofőröket találni, ez a teljes szektorunk számára komoly megoldandó feladat.

(Happ Olivér is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A széria 395. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

(Fotók: Happ Kft. és Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS