Még több kamionnal fuvarozna a jövőben a Happ Kft.

Még több kamionnal fuvarozna a jövőben a Happ Kft.
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 04. 19., 09:31

A generációváltás sokszor kudarcos a cégek életében, de nálunk nagyon jól sikerült. Ehhez kellett édesapám bölcsessége és az én igenlésem is – mondta az Üzletemnek Happ Olivér, a Happ Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

CÉGES LEGEK sorozatunk 25. cikkében a Happ Kft. legjeit Happ Olivér ügyvezető osztja meg az olvasóval.

Az előző év LEGNAGYOBB tanulsága:

2021-ben 40 százalékot nőttünk, és ennek nagy finanszírozási igénye volt és van. Eszközöket kellett venni, az árbevételt folyamatosan növelni kellett: megtanultuk, hogy a növekedésnek milyen komoly kihívásai és költségei vannak.

Az idei év LEGFONTOSABB célkitűzése:

Ezt a nagy növekedési ütemet idén is tartani fogjuk. Építünk egy logisztikai raktárt, amely másfél milliárd forintos beruházás, szeptemberben készülünk el vele.

A vállalkozás eddigi LEGNAGYOBB dobása:

A tavalyi 40 százalékos növekedés volt a 30 éves működésünk egyik legfontosabb mérföldköve.

A LEGBOSSZANTÓBB pillanat a történetükben:

A növekedést a koronavírus-világjárvány és a részben amiatt kialakult AdBlue-hiány mellett értük el. Nagyon bosszantó, amikor olyan külső tényezők hátráltatnak, amelyekre nincs ráhatásunk.

A vállalkozás életében a LEGDRASZTIKUSABB váltás/változtatás:

25 évig édesapám vezette a céget, most viszont már én. Tudatosan készített föl arra, hogy én irányítsam majd a HAPP-ot. Hat évig párhuzamosan dolgoztunk ezen, de egész életemben erre készültem.

Tudtuk, hogy a generációváltás általában kudarcos a cégek életében, de nálunk nagyon jól sikerült. Ehhez kellett édesapám bölcsessége és az én igenlésem is: szívesen vettem részt a munkában, büszke vagyok rá, hogy az irányításom alatt tovább tud erősödni a családi cégünk.

A LEGHATÉKONYABB működéshez szükséges új feladatok:

A digitalizáció a mi szakmánkban is izgalmas kihívásokat jelent: rengeteg adat keletkezik, ezek begyűjtése, megértése és a helyes következtetések levonása a következő évek egyik nagy feladata és egyben lehetősége.

Az eddigi LEGDRÁGÁBB beruházásuk:

Idén fejezünk be egy 1,5 milliárd forintból épülő logisztikai csarnokot, ez mindenképpen kiemelkedő beruházás az életünkben.

Erre kellene a jövőben a LEGTÖBBET költeni:

A folyamatos növekedés eszközigényes, így – bár ez biztosan nem meglepő – még több kamionra van szükségünk. De más szempontból pedig a képzés az, amire egyre többet fordítunk. A pilótáinknak tartott vezetéstechnikai képzések után drasztikusan csökkent az üzemanyag-fogyasztás, ami az eredményes működésünkhöz elengedhetetlenül fontos.

A LEGERŐSEBB konkurenssel így kell versenyezni:

A legnagyobb szereplőkkel szemben a kisebbek mindig rugalmassággal, alkalmazkodóképességgel vehetik föl a versenyt. Fontos, hogy jobb minőséget adjunk, ami a mi piacunkon azt jelenti, hogy amit előre ígérünk, az úgy is lesz. Akkorra és ott leszünk, ahol mondtuk: ez a pontosság az egyik legnagyobb erény fuvarozóként.

Ma ezzel a LEGBONYULTABB megbirkózni az üzleti életben:

Nagyon nehéz lépést tartani a gyorsan változó üzleti környezettel, amelyet most még jobban fölkorbácsol a világjárvány miatti chiphiány, de arra sem lehetett felkészülni, hogy a szomszédban háború tört ki. A másik nagy kihívásunk mindig a munkaerőhiány: nem könnyű jó kamionsofőröket találni, ez a teljes szektorunk számára komoly megoldandó feladat.

(Happ Olivér is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A széria 395. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

(Fotók: Happ Kft. és Pixabay)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS