Már évi 10 ezer vizsgálatot végeznek el a Dimenzió-Med Egészségközpont orvosai

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 12. 18., 10:15

Már évi 10 ezer vizsgálatot végeznek el a Dimenzió-Med Egészségközpont szakorvosai, egy páciens átlagosan 23 ezer forintért veszi igénybe a szolgáltatásokat – mondta az Üzletemnek Máté József ügyvezető igazgató.

A Dimenzió-Med Egészségközpont várótermében egymást váltják a páciensek. Mivel bejelentett, lefoglalt időpontra érkeznek, kényelmes, kulturált körülmények között várnak a vizsgálatokra, ami mindenképp csökkenti az ilyenkor „elengedhetetlen” drukkot. Bár a recepció berendezése és állapota igényes és tökéletes, Máté József elárulja, hogy a jövő évi terveik között szerepel a további korszerűsítés.

Mert a Dimenzió-Med Egészségügyi Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója biztos benne, hogy az első benyomások mindent meghatároznak. Ebben tökéletesen egyetértünk, főleg annak ismeretében, hogy mindketten tudjuk: a magyar nem kimondottan orvoshoz járó nép, sokan erre legfeljebb akkor szánják rá magukat, amikor kopogtat a baj.

Máté József is látja viszont a javuló tendenciát: az utóbbi időben mintha többen és többet törődnének az egészségükkel, annak megóvásával, s ami legalább ennyire fontos, a betegségek megelőzésével. Ha lassan is, de kezd trendi lenni a tudatosan szervezett egészséges életmód. Az pedig egyértelmű, hogy a munkáltatók egyre jobban figyelnek arra, hogy mentálisan és fizikálisan egészséges dolgozók erősítsék a csapatukat.

Ehhez egyébként kiváló segítség a cafeteria rendszer megváltozása, amely például az egészségpénztárakon keresztül célzott egészségügyi szolgáltatással áll a vállalatok, s így a munkavállalók rendelkezésére. A célirányos juttatás elkülönül az egyéb bérjellegű kifizetésektől, egyes meghatározott juttatásként 38,35 százalékos adó- és járulékvonzattal felső értékhatár nélkül adható. A munkáltató ezt adhatja rendszeresen és alkalomszerűen is, s nagy előny, hogy szabadon differenciálható a munkavállalók között. Nyilván részben másra van szüksége például egy villanyszerelőnek és egy top menedzsernek.

A felismerés végülis egyszerű: ha a munkavállaló a fizetés mellett egyéb szolgáltatásokat kap, az mindenképp növeli lojalitását a cég felé – a cég pedig egészséges és megbízható munkaerővel dolgozhat.

A Dimenzió-MED Egészségközpont többségi magántulajdonban van, kisebbségi tulajdonos az MKB-Pannónia Egészség- és Önsegélyező Pénztár, nem véletlen, hogy az Egészségközpont 20 százalékos kedvezményt nyújt az MKB-Pannónia Egészségpénztári tagoknak. De nincs kizárólagosság, 10 százalékos kedvezményt adnak minden más egészségpénztári tagnak, valamint havonta más és más akciókat hirdetnek.

A Dimenzió-MED Egészségközpont széles palettát kínál a szolgáltatásaival: az alap a foglalkozás-egészségügy ellátás, ugyanis minden munkáltatónak kötelessége a munkavállalók és leendő munkavállalók részére biztosítani ezt a szolgáltatást. Partnereik között egyaránt vannak kisebb és nagyobb cégek, valamint a munkaerő-közvetítő vállalkozások szintén szívesen választják őket.

Máté József elmondta: a Dimenzió-MED az új ügyfeleknél – cégek vállalkozások esetében – igény esetén felmérést végez a munkavállalókra vonatkozóan, amely után szűrőcsomag ajánlatot tesz. Sok cégnél éppen ők az egészségügyi előszűrő „állomás”: azelőtt, hogy valaki eljutna az alkalmassági vizsgálatra, a Dimenziónál már „rendbe tették”.

A pácienseik másik csoportjába azok a munkavállalók tartoznak, amelynél a munkáltatók a munkavállalóik részére egyéb szűrőcsomagokat rendelnek meg. Minden esetben a szűrőcsomagok kiválasztásánál figyelembe veszik a munkavégzésből adódó kockázatokat, majd egyeztetve a cégek vezetőivel születik meg a végső döntés a szűrőcsomagkora vonatkozóan.

A harmadik csoportba pedig az utcáról betérő, ambuláns kezelést igénylő páciensek vannak, őket is előzetes időegyeztetés után tudják fogadni. Időpontot kérni természetesen online a legkényelmesebb, de akár telefonon és személyesen is van rá mód.

Megnyitották a telephelyüket a Teréz körúton, ott foglalkozás-egészségügy a profil.

Vannak olyan szűrések, vizsgálatok, amelyeket a cégekhez kitelepülve végeznek el, ez a munkavállalóknak nyilván a legidőtakarékosabb és legkényelmesebb mód. Természetesen nem csak budapesti, hanem vidéki cégeknek is rendelkezésére állnak. A legkülönbözőbb szűrővizsgálatok és szakrendelések mellett védőoltások szervezését is vállalják, a mostani influenzás időkben igencsak hasznos szolgáltatás.

A Dimenzió-Med állandó orvosi kara 40 főre tehető, viszont ez alkalmanként akár 60 főre növelhető. Évente kb. 10 ezer vizsgálatot végeznek el, évi 8-10 százalékos növekedéssel kalkulálnak, egy páciens pedig átlagosan 23 ezer forintért veszi igénybe a szolgáltatásokat, ami a piacon középkategóriás árfekvésnek felel meg.

Mivel folyamatosan növekszik a forgalom, meghosszabbították a fogadási időt, hétköznapokon reggel 7-től este 8-ig várják a pácienseket, így akár munka előtt vagy után is lehet menni. Máté József szerint nagyon fontos a kommunikáció, januárra tervezik a weblapjuk teljes megújítását, ahogy a Facebook oldaluk is folyamatosan frissül.

Utóbbin szinte naponta találhatunk valamilyen aktualitást, figyelemfelkeltő információt akár a cukorbetegségről, a fejfájás okainak kiderítéséről, a magas vérnyomás gyógyításáról vagy a már említett influenza megelőzéséről, illetve hasznos, az egészséges életmóddal kapcsolatos tanácsokat.

Az FB-oldalukon tették fel például legutóbb a kérdést: Ön is szeretné, ha idén télen nem a betegágyból kellene irányítania az eseményeket? A válasz természetesen egyértelműen az igen, az ehhez vivő út pedig akár a Dimenzió-Med Egészségközponton át is vezethet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-07 18:07:00
A szakmai zsűri döntése alapján ezúttal az Audi, az IKEA, a Masterplast, a Richter, a Spar és a Tesco érdemelte ki az Effekt 2030 díjat, az Aldi és a Vodafone különdíjat nyert, a Körber pedig megszerezte a közönségdíjat. A nyertesek az Effekteam október 7-én megrendezett ESG konferenciájának keretében vehették át a szakmai elismeréseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS