Magyarország lesz a JYSK régiós központja

Magyarország lesz a JYSK régiós központja
2022. 07. 13., 18:53

Magasabb fokozatra kapcsolt a JYSK boltlánc 200 millió eurós beruházásból épült új logisztikai központja: az ecseri bázis júniusban megkezdte a magyar üzletek kiszolgálását, ezentúl innen érkezik az áru az üzletek polcaira. Egyelőre 300 féle terméket tárolnak a 143 ezer négyzetméteres létesítményben, és hetente 40 kamion gördül be. Júliustól már Horvátország is innen kapja a termékeket, és teljes kapacitás mellett még több országot szolgálnak majd ki. A központ az ellátási problémákon is enyhíthet, a raktárból sokkal gyorsabban és hatékonyabban működik majd az áruszállítás a régióban.

Régiós szinten is meghatározó része lesz a JYSK európai logisztikájának az Ecseren épült logisztikai központ, amely a jövőbeni szállítási problémákon is segíthet. Amikor a központ teljes kapacitással beindul, akkor Magyarországról látják el Szlovákia, Horvátország és Szlovénia áruházait termékekkel.

A 143 ezer négyzetméteres és 205 ezer paletta áru tárolására képes, két automatizált magasraktárral felszerelt elosztóközpontba egyelőre hetente 40 kamionnyi áru érkezik, de a szállítmányok száma folyamatosan emelkedik. Jelenleg 300 féle terméket tárolnak itt, ami nagyjából 15 ezer raklapnyi árut jelent.

„Júliusban Horvátország, ezt követően pedig Szlovénia és Szlovákia is bekapcsolódik az ecseri központú logisztikai láncba. Ráadásul nem csak a logisztikát nézve lesz meghatározó a központ, a JYSK még jelentősebb munkáltatóvá is válik, hiszen az elosztóközpont kezdetben 300 munkahelyet teremt, a forgalom bővülésével pedig akár 500 főre is emelkedhet az Ecseren foglalkoztatottak száma” – mondta Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős country managere.

(Szimeiszter Sándor is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 343. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Az elosztóközpont része két, 43 méter magas torony is, amelyekben automatizált magasraktárak működnek majd. A gépek beszerelése és tesztüzeme a következő hónapokban zajlik, és októberre indulhatnak be a tornyok teljes kapacitással.

Az automatizált rendszerek és a hatékony áruútvonalak mellett a központ tervezésének másik fő vezérfonala a fenntarthatóság volt. A több országot kiszolgáló logisztikai központ létrehozása is évi 4,5 millió kilométerrel kevesebb fuvarútvonalat jelent, amivel évi 3600 tonna szén-dioxid kibocsátás spórolható meg. Az épületen belül csak elektromos targoncák közlekednek, és a tetőn hatezer négyzetméteren telepítettek napelemeket, a melegvíz-ellátást napkollektorokkal támogatják, és hőszivattyúval csökkentik a fűtési igényt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS