Magasabb fokozatra kapcsolt a JYSK boltlánc 200 millió eurós beruházásból épült új logisztikai központja: az ecseri bázis júniusban megkezdte a magyar üzletek kiszolgálását, ezentúl innen érkezik az áru az üzletek polcaira. Egyelőre 300 féle terméket tárolnak a 143 ezer négyzetméteres létesítményben, és hetente 40 kamion gördül be. Júliustól már Horvátország is innen kapja a termékeket, és teljes kapacitás mellett még több országot szolgálnak majd ki. A központ az ellátási problémákon is enyhíthet, a raktárból sokkal gyorsabban és hatékonyabban működik majd az áruszállítás a régióban.
Régiós szinten is meghatározó része lesz a JYSK európai logisztikájának az Ecseren épült logisztikai központ, amely a jövőbeni szállítási problémákon is segíthet. Amikor a központ teljes kapacitással beindul, akkor Magyarországról látják el Szlovákia, Horvátország és Szlovénia áruházait termékekkel.
A 143 ezer négyzetméteres és 205 ezer paletta áru tárolására képes, két automatizált magasraktárral felszerelt elosztóközpontba egyelőre hetente 40 kamionnyi áru érkezik, de a szállítmányok száma folyamatosan emelkedik. Jelenleg 300 féle terméket tárolnak itt, ami nagyjából 15 ezer raklapnyi árut jelent.
„Júliusban Horvátország, ezt követően pedig Szlovénia és Szlovákia is bekapcsolódik az ecseri központú logisztikai láncba. Ráadásul nem csak a logisztikát nézve lesz meghatározó a központ, a JYSK még jelentősebb munkáltatóvá is válik, hiszen az elosztóközpont kezdetben 300 munkahelyet teremt, a forgalom bővülésével pedig akár 500 főre is emelkedhet az Ecseren foglalkoztatottak száma” – mondta Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Ausztriáért és Görögországért felelős country managere.
(Szimeiszter Sándor is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 343. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)
Az elosztóközpont része két, 43 méter magas torony is, amelyekben automatizált magasraktárak működnek majd. A gépek beszerelése és tesztüzeme a következő hónapokban zajlik, és októberre indulhatnak be a tornyok teljes kapacitással.
Az automatizált rendszerek és a hatékony áruútvonalak mellett a központ tervezésének másik fő vezérfonala a fenntarthatóság volt. A több országot kiszolgáló logisztikai központ létrehozása is évi 4,5 millió kilométerrel kevesebb fuvarútvonalat jelent, amivel évi 3600 tonna szén-dioxid kibocsátás spórolható meg. Az épületen belül csak elektromos targoncák közlekednek, és a tetőn hatezer négyzetméteren telepítettek napelemeket, a melegvíz-ellátást napkollektorokkal támogatják, és hőszivattyúval csökkentik a fűtési igényt.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.