A magyar tulajdonú, Panda Nutrition étrend-kiegészítő termékcsaládot is forgalmazó Bende Online Media Kft. külföldi piacok felé is nyit. Az itthoni növekvő lefedettség mellett a cég 6 másik országban is elindította az értékesítést. A magyar gazdaság szempontjából különösen értékes, ha egy vállalkozás külföld felé nyit, mert ezzel is javítja a nettó export-import arányt, azaz a külkereskedelmi egyenleget.
A román engedélyeztetési folyamat már lezárult és egy kizárólagos román forgalmazón keresztül már számos boltban elérhető a határon túl is a Panda termékportfolió. Míg Magyarországon csak notifikációs azaz, bejelentési kötelezettség van, addig a román piacon sokkal szigorúbb feltételeknek kell megfelelni, amiknek elsőre eleget is tett a cég.
A gyártó hely tanúsítványai (ISO 22000, ISO 9001, GMP, HACCP) mellett szükséges a beszállító alapanyagainak minőségi bizonyítványa, a műanyag dobozok tanúsítványai vagy éppen a termékek részletes COC papírjai.
A román vonal beindulása mellett 5 másik országban is elindult az engedélyeztetési folyamat olyan nagyobb piacokon, mint a német vagy éppen a kisebb, de annál egzotikusabb egyiptomi, tanzániai, dubaji és katari célpiacokon.
Különösen fontos, hogy minél több kis, magyar tulajdonú cég tudjon termelni exportra ezzel is erősítve az ország helyzetét a nemzetközi kereskedelmi láncokban és itthoni tőkéből, hazai munkahelyeket hozzon létre.
A Panda Nutrition termékei magyarországi gyárban készülnek magas színvonalon. A termékek biztonságosak és megbízhatóak. Ezt számos minőségi tanúsítvány és gyártási eljárás támasztja alá.
A fotón: Kulcsár Dénes és Szungyi Zoltán.
(Fotó: Panda Nutrition)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.