Kik a legbefolyásosabb hazai szakmai influencerek a Facebookon?

2020. 05. 23., 15:30

A héten mutatták be az Influexpert riportot: kiderült, hogy a Facebook adatbázis elemzése alapján kik tartoznak a top hazai szakmai influencerek közé. A kutatás során kiderült, hogy több tízezer kisvállalati vezető kap támogatást a közösségi média felületeken a vezető hazai szakmai influencerektől, akiknek ezáltal jelentős hatásuk van a gazdasági válságot kezelő kisvállalkozói stratégiák kialakítására.

A pandémia okozta vírushelyzet felerősítette a szakmai támpontok és hiteles szerepmodellek iránti igényt. Kik felé fordulnak a vállalkozók információért? Az Influexpert riportot összeállító csapat (Datalyze (Sütő Anna, Molnár Eszter), Liftup (Lévai Richárd), Coachingcentrum (Svéda Dóra) és SD4Good (Káli György)) szeretett volna képet kapni arról, hogy kik ma a legnagyobb elérésű, legaktívabb közösséggel rendelkező szakmai influencerek, akiknek a jó gyakorlataiból tanulhat mindenki, aki szakmai véleményvezéri babérokra szeretne törni a szakterületén.

A Datalyze csapata a publikus Facebook-adatokat felhasználva, érdeklődési kör alapján beazonosította az egyes vállalkozói szegmensekbe tartozó Facebook-felhasználókat, majd a célcsoportok adatlábnyoma alapján vizsgálta a szegmensek kedvelt üzleti influencereit és csoportjait, illetve az üzleti influencerek által közzétett tartalmakhoz való kapcsolódást a 2020 január és április között.

A Facebook-alapú influencer toplisták készítéséhez 186 Facebook felület és csoport lett bevonva. A kutatás készítői első körben csak a Facebookra koncentráltak, de tervezik a jövőben a többi közösségi média csatorna bevonását a kutatásba.

„A Facebookon 5,5 millió magyar ember adatát vettük alapul, illetve azt tapasztaltuk, hogy a Facebook csoportok jelenleg sokkal aktívabbak, mint a szakmai networkingre specializált Linkedinen. Illetve használat intenzitásában is napi több órás Facebook tartalomfogyasztással szemben a Linkedin kb. 1 milliós hazai bázisa heti 20 percet használja a platformot nagyságrendileg” – mondta Sütő Anna, a Datalyze ügyvezető igazgatója. A kutatás szakmai partnerei a Magyar Marketing Szövetség és a Magyar Public Relations Szövetség voltak.

Vállalkozói célcsoport toplista

A vállalkozói érdeklődésű toplista összeállítása 85.814 Facebook-felhasználó publikus adatlábnyomának elemzése alapján történt. A célcsoportba a Facebookon kifejezetten a vállalkozói működéshez köthető tartalmakhoz 2019-2020 során aktívan kapcsolódó felhasználók kerültek. A toplista 2020 első négy hónapjában a vállalkozói érdeklődésű célcsoport körében legnépszerűbb influencerek (akik a legjobban tudták aktivizálni a csoportot a Facebook oldalukon, a közönségméretük figyelembevételével) adatalapú sorrendje:

TOPLISTA:

  1. Barazsy Ákos (A bevétel erősíti a szabályt) 
  2. Mándó Milán (Minner)
  3. Gál Beáta
  4. Wolf Gábor (Marketing Commando)
  5. Gál Kristóf
  6. Vida Ági (Gazdagmami)
  7. Lévai Richárd (Közösségi kalandozások)
  8. Pongor-Juhász Attila
  9. Tölgyessy Zsófi (Szeretem a Vállalkozásom)
  10. Szilágyi Anita & Vuray György (Vállalkozás okosan)

Induló vállalkozók célcsoport toplista

A vállalkozói érdeklődésű toplista összeállítása 22.055 Facebook-felhasználó publikus adatlábnyomának elemzése alapján történt. A szegmensbe a Facebookon KKV-hoz köthető tartalmakhoz 2019-2020 során aktívan kapcsolódó felhasználók kerültek, akik érdeklődésük alapján inkább reagálnak az induló és újhullámos vállalkozási tartalmakra. A toplista 2020 áprilisában az induló vállalkozók célcsoport körében legnépszerűbb influencerek (akik a legjobban tudták aktivizálni a csoportot a Facebook oldalukon, a közönségméretük figyelembevételével) adatalapú sorrendje:

TOPLISTA:

  1. Wolf Gábor (Marketing Commando)
  2. Csábi Boróka (Te vagy a brand)
  3. Balogh Petya (Baconsult)
  4. Lévai Richárd (Közösségi kalandozások)
  5. Tölgyessy Zsófi (Szeretem a Vállalkozásom)
  6. Gál Beáta
  7. Avidor András
  8. Görög Ádám (TACIT)
  9. Zoltan Dallos (Business & Travel)
  10. Gál Kristóf

Potenciális e-commerce vállalkozól célcsoport toplista

A vállalkozói érdeklődésű toplista összeállítása 17.810 Facebook-felhasználó publikus adatlábnyomának elemzése alapján történt. A szegmensbe azok a Facebookon KKV-hoz köthető tartalmakhoz 2019-2020 során aktívan kapcsolódó felhasználók kerültek, akik az adatalapon rekonstruált vállalkozói tevékenységük alapján inkább affinisek az e-commerce iránt. A toplista 2020 áprilisában a potenciális e-commerce vállalkozók célcsoport körében legnépszerűbb influencerek (akik a legjobban tudták aktivizálni a csoportot a Facebook oldalukon, a közönségméretük figyelembevételével) adatalapú sorrendje:

TOPLISTA:

  1. Barazsy Ákos (A bevétel erősíti a szabályt) 
  2. Lévai Richárd (Közösségi kalandozások)
  3. Gál Beáta
  4. Wolf Gábor (Marketing Commando)
  5. Csábi Boróka (Te vagy a brand)
  6. Vida Ági (Gazdagmami)
  7. Dobay Róbert (Menedzsmentor)
  8. Pongor-Juhász Attila
  9. Szilágyi Anita & Vuray György (Vállalkozás okosan)
  10. Mándó Milán (Minner)

Trendek 

A kutatás során feltárt trendekről Molnár Eszter (Datalyze) elmondta: „Az év elején megtorpantak az influencerek: 20-30 százalékkal csökkenni kezdett a közzétett tartalmak és posztok aránya az előző hónaphoz képest, és a posztokra érkezett reakciók és a reagálók száma is hasonló arányban csökkent. Viszont a karantén időszak alatt április második felében fordulni látszik a trend, a közzétett tartalmak száma is mérsékeltebben csökkent az előző hónaphoz képest, a posztokra érkezett reakciók száma növekedni kezdett, az aktívan érdeklődők száma nagyobb a hónapban, mint márciusban volt.”

A riport készítői kiemelték, hogy  a listában szereplő top 5 influencer 33.762 felhasználót késztetett aktivitásra az első négy hónapban, látszik, hogy nagy az érdeklődés az ilyen tartalmak iránt.

A kutatás során a riportot készítők azzal a problémával szembesültek, hogy sok szakmai véleményvezér nem személyes márka oldal alatt kommunikál a Facebookon. Arra a kérdésre, hogy építsük-e a személyes márka oldalunkat, vagy a cégünk arca legyünk inkább, Sztaniszláv András a Magyar Public Relations Szövetség elnök így válaszolt: „Ez teljesen a személyes és a vállalati céloktól függ. A PR szakmában is több olyan példát láthatunk, ahol a személyes márkák összefonódnak a céges márkával (Richard Bagnall például kifejezetten a PR mérésben pozícionálja magát; Jon Meakin saját márkájával a Grayling stratégiai kompetenciáját is erősíti). Vannak tehát vállalatok, akik azzal a – néha nem is titkolt – céllal vesznek fel/neveznek ki bizonyos pozíciókra embereket, mert azok “influencer-értéke” is nagy. Aki tudatosan akar karriert építeni, vagy épp szabadúszóként tervezi a jövőjét, azoknak érdemesebb saját márkát építeni és részben akkor is megtartani, ha éppen egy vállalat/márka oldalán ülnek.”

Hogyan legyünk szakmai influencerek?

A riport készítői szerint soha korábban nem volt ennyire fontos a tudatos szakmai jelenlét a közösségi média felületeken, ezért a Coachingcentrum, a Liftup / Közösségi Kalandozások és az SD4Good kooperációjában nyári online kurzust indít.  A képzésre olyan vállalkozókat, vállalati vezetőket várnak, akik fejlesztenék közösségi média jelenlétüket, kimaxolnák szakmai ismertségüket, megítélésüket. Várják továbbá azokat a marketingeseket, akik B2B cégnél dolgoznak és erősítenék a cég szakmai kommunikációját, vagy ügynökségben influencer marketing aktivitásokat fejlesztenek.

A riport és a meetupon elhangzott előadások prezentáció elérhetők az alábbi linken: https://bit.ly/2ymkaj4

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-11-28 09:40:00
A beruházások volumene 2023 III. negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva 12,1 százalékkal csökkent, az előző negyedévhez képest – szezonálisan kiigazítva – 2,2 százalékkal mérséklődött – tájékoztatott a statisztikai hivatal.
2023-11-27 19:00:33
A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.
2023-11-27 18:10:00
Hagyatéki ügyekben előfordulhat, hogy az örökös vagy más érdekelt a hagyatéki tárgyaláson személyesen nem tud megjelenni, de szeretné, hogy valaki képviselje. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.
2023. 10. 25., 09:33
epizód: 2023 / 16   |   hossz: 24:08
Az országos munkaerőhiány nagyon jól leszűkíthető adott gazdasági szegmensekre, és nem feltétlenül az elvándorlás okozza - mondta a BizniszPlusz podcastnak Somodi Bettina. A Beck and Partners nemzetközi HR tanácsadó cég üzletágvezetője szerint egy jó szabályozással a külföldi munkavállalók is szépen belesimulhatnának a rendszerbe, és kellenek, mert a nehéz fizikai munkahelyeket a magyarok már évek óta nem töltik be. A szakemberrel azt is megfejtettük, miért és milyen szempontok fontosak a ma már jóval bátrabban váltó munkaerőnek, különösen a fiataloknak.

  Rovathírek: GUSTO

A gamay a jelek szerint 129-szer izgalmasabb fajta a portugizinél, még akkor is, ha anno Merész Fülöp, Burgundia hercege hitvány fajtának titulálta és irtotta, mintha gyomnövény volna.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS