Jönnek a napelempark telepítéssel, fenntartható divattal és közlekedéssel foglalkozó hazai startupok

Jönnek a napelempark telepítéssel, fenntartható divattal és közlekedéssel foglalkozó hazai startupok
2021. 09. 17., 12:15

Felpörgött a hazai startup világ. A magyar alapítású, de regionálisan szolgáltató üzletfejlesztő és oktatóközpont, a Green Brother nemzetközi piacokra, befektetések elnyerésére felkészítő – és szeptember 9-én, a potenciális befektetők előtt megtartott Demo Day-el zárult – Accelerator programjában három új, nagy jövő előtt álló magyar fejlesztés mutatkozott be a befektetők előtt.

Köztük a tesztfázisban lévő, telefonos alkalmazást fejlesztő EthiCoin, amely konkrét fizetőeszközre váltható kedvezményeket ad annak, aki odafigyel a fenntarthatóságra a saját mikrokörnyezetében. Első lépésként az applikációjuk az aktív közlekedést honorálja. Például azok, akik olyan környezetbarát ingázási formát választanak, mint a kerékpározás, gyaloglás, azoknak az app. számításai alapján, a megtett kilométerekért cserébe az együttműködő partnereknél beváltható EthiCoinokat adnak.

Ezzel ismerve el az egyén hozzájárulását a tisztább, élhetőbb környezetért, és a társadalom felé tanúsított pozitív példamutatásért. Jelenleg egy letekert kilométerért 33,5 forintot, minden lesétált kilométer után 66,4 forintot érő EthiCoint fizetnek. A fejlesztők hosszútávon szeretnék összekötni a tudatos felhasználókat a fenntarthatóságot szem előtt tartó boltokkal, szolgáltatókkal, hogy együtt csökkentsék a légszennyezést, illetve az energiapazarlást.

A Green Brother Accelerator programban mutatkoztak be a tudatos vásárlásra ösztönző applikáció, a Liverobe 2.0 fejlesztői is, akiknek legfőbb célja a megoldásukkal a second hand népszerűsítése, valamint a helyi butikok, feltörekvő dizájnerek támogatása a fast fashion negatív hatásaival szemben, mert jelenleg a ruhaipar a világ második legnagyobb szennyezője az olajipar után. Az időtálló termékek, előző szezonokban el nem adott vagy megunt ruhák adásvételével az alapítók tudatosságra, a divat fenntarthatóságára szeretnék ösztönözni az embereket. Ennek érdekében az alkalmazásban bárki ingyenesen létrehozhat egy saját online butikot, valamint egy online katalógust, ahol kombinálhatja az eladó és nem eladó ruhákat, ezzel is inspirációt adva a többi felhasználónak.

Harmadik magyar indulóként a megújuló energetikai megoldással előrukkoló Geoptimo kapcsolódott be a Green Brother Accelerator programba. A csapat a napelem parkok létesítését gyorsítaná fel webes fejlesztésével.  Nem csupán felkutatnák a célra alkalmas területeket, és adatbázisba gyűjtenék az azokkal összefüggő hasznos, fontos információkat, hanem felmérnék, illetve osztályoznák is az adott helyeket, hogy a beruházók tökéletesen tisztában legyenek a lehetőségeikkel, mielőtt döntés hoznak egy újabb napelem park kialakításáról.

A Geoptimo segítségével a szektorban most megszokott 2 – 4 hónapos átfutási idők, 2-4 napra lennének csökkenthetők a területek kiválasztása, a beruházások elindítása során, egész Európában.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS