Így csatlakozott a Műanyagmentes Július akcióhoz az Agrárkamara

2019. 07. 05., 15:45

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén is csatlakozik a „Műanyagmentes július” kezdeményezéshez. Arra ösztönzi – mások mellett – élelmiszer-előállítással foglalkozó tagjait is, hogy ebben a hónapban minél kevesebb műanyagot használjanak termékeik csomagolásához. Ezek lebomlási ideje ugyanis több száz év. A kevesebb műanyag pedig hozzájárul a természet megóvásához.

A „Plastic Free July” kampány 2011-ben kezdődött Ausztráliában, azóta közel 170 ország vesz részt az akcióban. A világszerte évről évre egyre népszerűbb kezdeményezés célja, hogy ebben a hónapban próbáljunk meg nem vásárolni semmit, ami egyszer használatos műanyagból készült. Ugyanis a globálisan felhasznált műanyagok közel fele egyszer használatos, miközben több száz évig a Földön maradnak.

A témával foglalkozó tudósok megállapítása szerint egy műanyag zacskó biológiailag nem bomlik le, viszont fény hatására elkezdődik ez a folyamat. Ám a polietilén polimer lánc UV sugárzásra való reagálásának vizsgálatakor az nem derült ki, hogy a napfény mennyi idő alatt bontja le a műanyagot, így csak 500 és 1000 év közöttire becsülik az időtávot.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elkötelezett a környezet és a természet védelme iránt, ezért csatlakozott az idei „Műanyagmentes júliushoz”. A kamara arra ösztönzi – többek között – élelmiszer-előállítással foglalkozó tagjait, hogy ebben a hónapban minél kevesebb műanyagot használjanak termékeik csomagolásához, illetve felhívja a fogyasztók figyelmét a környezetkímélő csomagolási megoldásokra.

Érdemes a már korábban megvásárolt palackot újra használni, hiszen egy 1,5 literes flakon csapvízzel való megtöltése alig 40 fillérbe kerül. Az élelmiszer-vásárlás során papírba, karkartonokba csomagolt terméket ajánlott választani, vagy a bevásárláshoz tanácsos vinni szintén korábban beszerzett szatyrot.

A zöldség- és gyümölcsvásárláskor pedig nejlonok helyett újrahasznosítható zacskókat érdemes használni. Léteznek már magyar gyártók által, külön erre a célra készített zsákok. De bevásárlóközpontokban is elérhetőek a többször használatos, párszáz forintos zöldség- és gyümölcstároló tasakok, amelyek tartós anyagból készülnek, zárhatóak és a csap alatt a benne lévő zöldségek- és gyümölcsök egyszerűbben moshatóak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 09:10:00
2024. januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt; az előbbi mediánértéke 493 700, az utóbbié 341 700 forintra rúgott – tájékoztatott a statisztikai hivatal.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS