Happ Olivér: A fuvarozóknak most kell egységesen fellépniük

Happ Olivér: A fuvarozóknak most kell egységesen fellépniük
2022. 04. 05., 09:13

Soha nem látott kihívás elé állította a magyar fuvarozói szektort, amikor március közepén megszűnt számukra az „ársapka”. Az új szabályok nem védik meg a magyar fuvarozókat, hiszen mostantól csak piaci áron tankolhatnak. Ahhoz, hogy az ágazat dolgozói talpon maradjanak, elengedhetetlen az áremelés, de ehhez az is szükséges, hogy egységesen lépjenek fel – mondta Happ Olivér, a Happ Kft. tulajdonosa.

Miután márciusban a kormány rendeletben módosította az üzemanyag-vásárlás szabályait hatalmas sokk érte a magyar fuvarozói és megbízói szektort. A rendelet értelmében kitiltották a nagyobb, 7,5 tonna feletti járművek nagy részét a benzinkutak sima kútoszlopairól, illetve a 3,5 tonna feletti külföldi járműveket csak nagynyomású kútoszlopon lehet megtankolni piaci áron.

„Egyik pillanatról a másikra változott meg a helyzet, amikor bejelentették, hogy teherautók nem tankolhatnak üzemanyag ársapkával a kutakon. A költségek minden fuvarozónál emelkedtek, így nem maradt más megoldás, mint a lehető leghamarabb be kell építeni az árakat, és ezt tanácsoljuk a többi fuvarozó cég számára is” – mondta Happ Olivér. A családi vállalkozásként működő Happ Kft. tulajdonosa szerint most kiemelten fontos, hogy a szakma egységesen lépjen fel a piacon.

Az infláció és az orosz-ukrán háború együttesen hat az árakra

Ha a hazai fuvarozói vállalkozások talpon akarnak maradni, akkor máról-holnapra mintegy 20 százalékos árnövekedést kell érvényesíteniük.

„20 százalékos áremelést kezdeményeztünk az ügyfeleinknél, mert ez az üzemanyag áremelkedés az összköltségünkben éppen 20 százalékos növekedést jelentett. Szerencsére az a visszajelzés a piacról, hogy az ügyfelek ezt elfogadják, hiszen mindenki látja, hallja a hírekben, hogy mi a helyzet. Az infláció és az orosz-ukrán háború együttesen eredményezte ezt” – tette hozzá az ügyvezető, aki elmondta, most is járnak Ukrajnába, napi 15-20 kamionnal, de csak Munkácsra, így a háborús övezetet elkerülik.

Nem látni még, hogy hol a vége a drágulásnak

A legfrissebb hírek szerint az MNB 7 százalékos inflációval számol: rövid távon a háború, középtávon az infláció jelenti a nagyobb kockázatot, így az árstabilitást kell előtérbe helyezni. A legnehezebb, hogy nem is látni a végét. A szakemberek szerint nem állt még meg az áremelkedés.

„Nálunk ez mesterségesen generált árstop volt, de ha megnézzük az árakat a környező országokban, akkor még magasabb üzemanyagárakat tapasztalunk. Ezért is volt itthon üzemanyaghiány, mert a tranzitforgalom is itt tankolt nálunk, és ennek most mi vagyunk a kárvallottjai. Sajnos a tendencia azt mutatja, hogy az árak nem lesznek alacsonyabbak, sőt, a háború még változtathat ezen, és még akár drágulhatnak is. Megoldás lehet – és ez sok vevőnknél bevezettük – az üzemanyagár klauzula. Ez azt jelenti, hogy megállapítunk egy fuvardíjat, függetlenül az üzemagyagártól és egy heti üzemanyagár-töltő modell segítségével minden héten korrigáljuk az üzemanyagár mozgásával a megállapított fuvardíjat. Ezt mindenkinek ajánljuk, mert kétoldalú védelmet nyújt” – tette hozzá Happ Olivér.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS