Folytatódik a külföldi vállalatok kivonulása az orosz piacról

2022. 03. 09., 11:26

Szerdán további külföldi cégek jelentették be, hogy felfüggesztik tevékenységüket az orosz piacon.

Ezek között van egyebek között a McDonald's, amely úgy döntött, hogy ideiglenesen bezárja összes oroszországi éttermét és felfüggeszti tevékenységét az orosz piacon. Oroszországban a McDonald's 850 gyorsétteremmel, 62 ezer alkalmazottal és több száz helyi beszállítóval és partnerrel rendelkezik.

A Starbucks Corp., a világ legnagyobb kávéházlánca szintén felfüggeszti az oroszországi üzleti tevékenységet, beleértve termékeinek az országba való szállítását is. Oroszországban a Starbucks hálózat 130 kávéházból áll, amelyet orosz partnere, a Coffee Sirena LLC üzemeltet. Az első Starbucks kávézó 2007-ben nyílt meg Oroszországban.

A Coca-Cola is bejelentette, hogy felfüggeszti üzleti tevékenységét Oroszországban, de hogy ez pontosan mit takar, nem határozta meg. A cég svájci székhelyű partnerének, a Coca-Cola Hellenic Bottling Co. palackozó cégnek 10 üdítőitalokat és gyümölcsleveket gyártó gyára van az országban.

A PepsiCo azt közölte, hogy felfüggeszti az üdítőitalok értékesítését Oroszországban. „Bejelentjük a Pepsi-Cola és globális italmárkáink, köztük a 7Up és a Mirinda oroszországi értékesítésének felfüggesztését. Ezen felül felfüggesztjük a befektetési és reklámtevékenységet is Oroszországban” – áll a cég honlapján. A közlemény ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a vállalat szem előtt tartja az üzlet humanitárius vonatkozásait, ezért Oroszországban továbbra is értékesíti egyéb termékeit, mint például a tejtermékeket, valamint a gyermekeknek szánt élelmiszereket.

Az ugyancsak amerikai General Electric is tevékenységének felfüggesztéséről számolt be Oroszországban, de továbbra is támogatást kíván nyújtani az energiaszektorban meglévő szolgáltatásokhoz, és kivételt tesz a nélkülözhetetlen orvosi felszerelések szállításával is.

A francia L'Oreal Group kozmetikai cég arról jelentett, hogy felfüggeszti üzleteinek munkáját és befektetéseit Oroszországban, és bezárja online boltjait is, míg az Estée Lauder azt közölte, hogy bezárja az üzleteit és felfüggeszti szállításait az országba.

A német Continental azt közölte, hogy ideiglenesen felfüggeszti a termelését Oroszországban. A Continentalnak két vállalkozása van Kalugában: egy gumiabroncsgyártó üzem és a ContiTech autóipari alkatrészgyár. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS