Fókuszban a jövő magyar vállalkozónői

2019. 03. 08., 18:28

Nőnapon indul útjára a Hiventures startupher programja, amely a női vállalkozók felkarolását és támogatását tűzte ki célul. A kezdeményezés fontosságát indokolja, hogy magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és vállalkozók aránya. A tőkebefektető portfóliójába tartozó cégek 532 alapítójának is csupán 14 százaléka nő. A Hiventures a programmal azt szeretné elérni, hogy egy inspiráló és segítő hazai közösség jöjjön létre a jövő női vállalkozói és cégvezetői részére.

Magyarországon rendkívül alacsony a női vezetők és a női vállalkozók aránya. Nincs ez másként az induló vállalkozások esetében sem. A Hiventures portfóliójába tartozó 193 startupból például mindössze 4 olyan van, amelyben kizárólag hölgyek tevékenykednek. Ha azt vizsgáljuk, hogy mekkora azon társaságok aránya, amelyeket nők és férfiak közösen alapítottak, egy árnyalatnyival jobb a helyzet, hiszen 56 ilyen vállalkozást találhatunk. A cégalapítók csoportjának nemek szerinti összetételét elemezve pedig azt láthatjuk, hogy a Hiventures által segített 532 cégalapítónak mindössze 14 százaléka hölgy.

„A Hiventures által támogatott startupok kreatív és innovatív közösségében kevés a női vállalkozó. A célunk az, hogy ezen változtassunk és egy olyan közösséget alakítsunk, ahol a hölgyek megvalósíthatják ötleteiket. Külön nagyon örülnénk, ha a szülési szabadásgról visszatérő kismamákat is ösztönözni tudnánk, hogy próbálják ki magukat a vállalkozói létben, hiszen lehet sokszor rugalmasabb időbeosztást tudnának kialakítania a dolgos hétköznapokban, ha saját maguk főnökei lennének”  – mondta Kisgergely Kornél, a Hiventures vezérigazgatója

A 2019. március 8-án induló programba április 19-ig jelentkezhetnek a startupoknál dolgozó, saját vállalkozást működtető vagy annak beindításán még csak gondolkodó nők, és azok , akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, vagy épp hosszabb szünet után gondolkodnak az újrakezdésen.

A jelentkezés egy regisztrációs lap kitöltésével lehetséges ezen a linken.

A beérkezett projektek előszűrése után a szerencséseket májusban a Women Startup Competition szakértői –egy ingyenes, kétszer egynapos bootcamp keretein belül vértezik fel mindazokkal az ismeretekkel (például üzleti modell megalkotása, pénzügyi tervezés stb.), amelyek szükségesek ahhoz, hogy a hölgyek vállalkozási ötletük megvalósításához – miután a Hiventures nyílt befektetési bizottsági ülésén bemutatták ötketeiket- elnyerjék a Hiventures 9 milliós inkubációs befektetését is. Hamarosan kiderül az is, hogy a shortlistbe jutó női vállalkozók munkáját milyen további női mentorok fogják segíteni, akik az elmúlt években sikeres női vezetőként, vagy vállalkozóként már megállták a helyüket a munka világában.

A programban nagy előnyt jelent, hogy a Hiventures inkubációs partnere, a Women Startup Competition idén már a 6. alkalommal szervez Európában kifejezetten női vállalkozásoknak szóló, őket támogató versenysorozatot. Számos mára befutott női startup számára adták ők a kezdő lehetőséget, céljuk, hogy felkutassa és támogassa a potenciális női vállalkozókat.

A megmérettetésre csak a tavalyi évben, Európa-szerte 348-an jelentkeztek, így a szervezet mára összesen 700 nemzetközi csapattal áll kapcsolatban. Eddig már több mint 200 női startup alapításánál segédkeztek, 50 kiemelt csapatot részesítettek további oktatásban, mentoráltjaik közül pedig 6 női cégalapító a Forbes üzleti magazin top100 European Womenpreneur listájára is felkerült.

A Women Startup Competition által oktatott, vagy versenyeztetett startupok 24 százaléka jutott eddig tőkéhez. Ez különösen szép eredménynek számít, hiszen az iparági tapasztalatok szerint az induló vállalkozásoknak mindössze 2,5 százaléka képes sikeres tőkebevonásra. A Women Startup Competition olyan sikeres női startup vállalkozások útnak indításánál segédkezett már, mint a Viddl.hu, a BookrKids vagy a PaperSpokes. Ők mindannyian olyan szintre futtaták fel a későbbiekben a vállalkozásukat, hogy a Hiventurestől is kaptak tőkeinjekciót a további fejlődéshez.

A Hiventures portfóliójában lévő női alapítók és a Hiventures munkatársai egy közös motiváló videóval üzentek a jövő vállakozónőinek. A videó itt tekinthető meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 04. 16., 09:10
Kötelezővé teheti a munkáltató a túlórát? Van beleszólása a munkavállalónak a kötelező túlóra elrendelésébe? Megtagadhatja a munkavállaló a túlórázást vagy minden esetben köteles eleget tenni a munkáltató ilyen irányú utasításának? A kérdésekre dr. Kocsis Gergely ügyvéd válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS