Michael Sterk, a Palletways Group kereskedelmi vezetője szerint a raklapokon szállított növények, kerti berendezések és barkácsáruk forgalmának növekedése várhatóan folytatódik az év hátralévő részében és a jövő évben is.
A családok otthonfelújítási projekteket hajtanak végre és több időt töltenek odahaza, a nemzetközi utazásokkal kapcsolatos bizonytalanság pedig továbbra is fennáll.
Miközben az új adatok szerint a világjárvány idején fellendült az online áruházak indítása, és a legnépszerűbbek között a háztartási és kertészeti üzletek voltak, a Palletways Group, Európa legnagyobb és leggyorsabban növekvő raklapos expressz fuvarozási hálózata, amely a dél-afrikai tőzsdén jegyzett Imperial Logistics (Imperial) része, az év eleje óta az európai csomópontjain keresztül érkező termékek tekintetében is változást tapasztalt.
A kerti és barkácsoláseszközök, illetve bútoripari termékek szállítása nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Palletways B2C szállítmányai mintegy 30 százalékkal nőttek, és az olyan termékek, mint például a jacuzzi a Palletways Csoport által szállított legnépszerűbb termékek közé kerültek, ami első sorban az otthon töltött idő növekedésének köszönhető.
Michael Sterk hozzátette: „A szezonális termékeket jellemzően a tavasz kezdetétől kezdjük szállítani, amikor az otthontulajdonosok gondolatai hagyományosan a lakásfelújítási projektek felé fordulnak. Idén azonban már jóval korábban észrevettünk egy kiugrást, amit több dolognak tulajdonítunk. Sokan kezdtek kertészkedni, a korábbinál többen fogtak házfelújítási projektekbe, és sokan jóval több időt töltenek a kertjükben vagy a ház körüli munkákkal.”
„Európai hálózataink a Palletwaysonline-on keresztül szállított termékek, köztük homok, sóder és kavics, valamint kerti díszítőelemek jelentős volumennövekedésről számoltak be az előző évhez képest. Csapataink kivételesen keményen dolgoztak, hogy biztosítsák ezeknek a szezonális cikkeknek a megbízható szállítását” – tette hozzá a kereskedelmi vezető.
Balatonyi Balázs, a Palletways magyarországi hálózatának érékesítési vezetője a hazai folyamatokkal kapcsolatban kiemelte: „A lezárások kezdetekor egyik pillanatról a másikra közel duplájára ugrott a szállítás volumene nálunk. Az utóbbi időben egyre jelentősebb szegmenst jelent nálunk is a házhozszállítás. Ennek fontos részét jelenti az építőipari termékek szállítása. Úgy látjuk, ennek oka részben a pandémia, részben pedig a magyarországi lakásfelújítási program.”
A Palletways a közelmúltban indította el az iparág első raklapos áruszállítási szolgáltatását, amely kifejezetten a házhozszállításhoz készült. Az új Pallets to Consumers (P2C) szolgáltatást olyan vállalatok számára fejlesztették, amelyek közvetlenül a végfelhasználóknak értékesítenek, és megbízható szállítási partnerre van szükségük, hogy termékük célba érjen.
„Sok éven át teljesítettük a vállalkozások szállítási igényeit a barkácsfelszerelésektől kezdve a kerti kellékekig és az otthoni kiegészítőkig. Kidolgozott folyamatokkal és páratlan szolgáltatási precizitással rendelkezünk annak érdekében, hogy a megbízható, hozzáértő partnert kereső kiskereskedők a P2C segítségével mostantól biztonságosan szállíthassák a termékeket az ügyfelek otthonába” – mondta Sterk.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.