Csasztvan Nóra: A kkv-k is beléphetnek a podcast hirdetési piacra

Csasztvan Nóra: A kkv-k is beléphetnek a podcast hirdetési piacra
2022. 05. 20., 14:07

A DisplayNOW hirdetési webshop egy éve jelent meg a hazai piacon, hogy a kkv-k számára kínáljon hazai hír- és tematikus weboldalakon egyszerűen megvásárolható márkamegjelenést, amely számukra korábban nehezen volt elérhető. A trendekre reagálva a DisplayNOW segítségével a tudatos kkv-k mostantól a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik, könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül.

A magyarországi kkv-k körében felnőtt egy generáció, amely eljutott arra a pontra, hogy szüksége van a közösségimédia- és keresőhirdetéseken túli megoldásokra. Akik a PPC-kampányok mellett már értik az ismertség- és márkaépítés erejét, vagy már nem tudnak az eddigi eszközeikkel megfelelő mértékben növekedni, mostantól egészen új hirdetési megoldást is választhatnak.

„A podcastok hirdetési modelljei csak nemrégiben kezdtek körvonalazódni. A hazai piacon is egyre több magas minőségű audio streaming tartalom jelent meg az online térben, az ebben rejlő márkaépítő potenciál pedig magas” – mondja Csasztvan Nóra, a DisplayNOW.net vezetője.

(Csasztvan Nóra is részt vett az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában. A sorozat 313. interjúját IDE KATTINTVA olvashatja el.)

Miért érdemes márkaüzenetekkel podcastokban megjelenni? Az IAB (Internet Advertising Bureau) legfrissebb kutatása szerint a hazai rendszeres podcast hallgatók aránya 12 százalék, napi podcast hallgatónak pedig az internetezők 4 százaléka vallotta magát. Összességében tehát több mint 1 millió magyar internetező alapvetően rendszeres podcast fogyasztónak számít.

A podcast formátum nem új médiatípus, a technológia a 2000-es évek eleje óta rendelkezésre áll, de igazi lendületet akkor vett, amikor széles körben elterjedtek az okostelefonok és a széles sávú internet. A podcastok bármikor visszahallgathatók, ami elvárás lett a fogyasztók részéről, cserébe hajlandóak fizetni, vagy reklámokat befogadni. Ráadásul a műsorokkal egészen konkrét társadalmi és érdeklődési csoportokat érhetünk el célzottan, ami leginkább segíteni tudja az egyik legfontosabb kommunikációs célt, a márkaismertség növelését.

Egyre inkább megfigyelhető a tendencia, miszerint a rádió- vagy televíziós csatornák helyett a podcastok irányában indulnak el a hirdetők, hiszen kreatív, edukatív, szórakoztató tartalmak mellett lehet megjelenni.

A vállalkozások számára a podcast hallgatók elérésére két lehetőség kínálkozik: maguk készítenek műsort vagy hirdetőként/szponzorként jelennek meg az adások környezetében. Hirdetőként megjelenhetnek audio- vagy audiovizuális szpotokkal vagy szponzorált interjúkkal is, egy-egy megjelenéssel pedig akár több tízezres elérést is lehet produkálni.

„Hirdetésekkel a Google Ads rendszerén keresztül eddig is meg lehetett jelenni a podcast videók előtt/alatt, a hirdetési webshop kínálatában válogatva viszont a kiadvány szintű, tematikus célzottság mellett a tartalmi jellegű megjelenésre is lehetőség nyílik, ahol a műsor alkotói mélyebben foglalkoznak a hirdető termékével vagy szolgáltatásával” – mondja Csasztvan Nóra.

Az online hirdetési webáruházként működő adtech startup egy évvel ezelőtti indulásakor azt tűzte célul, hogy a kkv-hirdetőknek segítsen könnyen kosárba helyezhető és szinte azonnal indítható kampányokat összeállítani. Egy éves működése alatt számtalan elégedett ügyféllel büszkélkedhet, akik több, mint 200 hirdetési csomag és folyamatosan bővülő kínálat közül választhatnak, melyek között ezentúl a podcast formátum is megtalálható.

A display hirdetések minőségi tartalmi környezetben történő megjelenésével az ismertség és márka egyszerre épül.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 07. 03., 08:25
epizód: 2024 / 13   |   hossz: 20:51
Az OFA Nonprofit Kft. „Az év felelős foglalkoztatója” pályázat keretében évről évre összegyűjti és díjazza azokat a hazai munkáltatókat, akik kiemelkedő tevékenységet folytatnak a foglalkoztatás területén. A cég közzé is teszi azokat a jó gyakorlatokat, amelyek hozzájárulnak a terület fejlődéséhez. A díjakat, amelyekre 2024-ben július 19-ig lehet pályázni, öt kategóriában osztják ki: kisvállalkozások, középvállalkozások, nagyvállalatok I-II., illetve egyéb gazdálkodó szervezetek. Kiosztanak különdíjakat is, amelyek különösen érdekesek, hiszen gyakran olyan innovatív ötleteket takarnak, amelyeket nem feltétlenül a pénz motivált – mondta el Endrész Alexandra programvezető.
2024. 06. 17., 22:50
epizód: 2024 / 12   |   hossz: 24:28
Minden nyári szünetben diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon, hogy pénzt gyűjtsenek és szakmai tapasztalatokat szerezzenek. A 25 év alattiak számára elérhető szja-kedvezmény révén sokan mentesülnek az adófizetés alól, ám a foglalkoztatás jogviszonya eltérő adózási kötelezettségeket róhat rájuk, amiből baj lehet, ha nem figyelnek rá. Horváthné Szabó Beáta, a Moore Hungary adótanácsadó szakértője nemcsak ezeket a szabályokat veszi sorra, de bemutatja az iskolaszövetkezeten keresztüli foglalkoztatás, valamint a külföldön tanuló vagy külföldi diákok hazai munkavégzésének kritériumait is.
A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS