Családbarát vállalkozásokat díjazott a Három királyfi, három királylány mozgalom

2018. 11. 17., 09:00

Családbarát munkahelyek kialakításával a munkaadók és a munkavállalók is nyernek – mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a Három királyfi, három királylány mozgalom péntek esti budapesti rendezvényén, amelyen átadták a civil szervezet családbarát vállalatoknak odaítélt díjait.

Nagyvállalati kategóriában a villamosiparral foglalkozó Grundfos Magyarország Gyártó Kft., közepes vállalat kategóriában a könyvvizsgálatot és adótanácsadást végző BPO AUDIT TAX Kft., kisvállalati kategóriában pedig az ipari mosógépeket és gőzfejlesztőket forgalmazó Bepatek Kft. nyerte el az elismerést.

Különdíjat kapott a vállalati tanácsadással foglalkozó ExxonMobil Üzletsegítő Központ Magyarország Kft. és a vegyipari alapanyagokat gyártó Celanese Magyarország Kft.

A fődíjasok és a különdíjasok mellett Családbarát vállalat címet vehetett át még 17 vállalat, köztük a Budapest Bank Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), Magyar Olaj és Gázipari Nyrt. (Mol), az MVM Paksi Atomerőmű Zrt., a Szerencsejáték Zrt. és a Waberer's-Szemerey Logisztika Kft.

A mozgalom a kitüntetéseket 2013 óta adományozza olyan cégeknek, amelyek a munka és a magánélet egyensúlyát támogató működésükkel hozzájárulnak a társadalom családbarát szemléletének erősítéséhez, megkönnyítve ezzel a gyermekvállalást.

A Kopp Mária által 2009-ben alapított Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom abban vállal szerepet, hogy megszülessenek a kívánt, tervezett gyermekek, és a fiatalok a karrier mellett a családdal kapcsolatos elképzeléseiket is megvalósíthassák.

Egyre több vállalat és vállalkozás segíti a család és a munka összehangolását, mert felismerik, hogy az ilyen munkahelyeknek a kialakításával mindkét fél nyer – mondta Varga Mihály pénzügyminiszter a rendezvény fővédnöke.

A díjazottak megoldásai példaértékűek, amelyeket gyűjteni és terjeszteni kell, hogy minél több családbarát munkahely jöjjön létre, előnyt hozva a vállalatoknak, az embereknek, a családoknak és az országnak is – fogalmazott a miniszter.

Az elmúlt évek intézkedései közül megemlítette a családi adózást, a fiatal házasok támogatását, az otthonteremtési és a bölcsődeépítési programot.

A családok megerősítésének fontos pillére a foglalkoztatás is, mert javítja az ország gazdasági teljesítményét, és segíti a családok életszínvonalának növelését – emelte ki Varga Mihály.

Hozzátette, hogy a globális pénzügyi válság utáni időszak egyik legnagyobb kihívása a gazdasági növekedés beindítása, a foglalkoztatás bővülése volt.

Magyarország jól áll ezen a téren, az elmúlt nyolc év alatt 750 ezerrel több embernek lett munkája, és nőttek a bérek is, idén a bruttó keresetek 11 százalékkal emelkedtek, ezáltal pedig a családok anyagi körülményei is javultak - ismertette az eredményeket a miniszter.

Beneda Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és népesedéspolitikáért felelős államtitkára megköszönte a Három királyfi, három királylány mozgalomnak és a családbarát vállalatoknak, hogy segítenek, ne kelljen dönteni a munka és a család között, és bebizonyítják, hogy a kettő együtt is lehetséges.

Az elmúlt egy évben 27 százalékkal nőtt a gyed extrát igénybe vevők száma, azaz ennyivel többen tértek vissza a munkába a gyed vagy a gyes mellett. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS