Alagútban is haladna a Gellért-hegyi sikló

2020. 07. 22., 12:15

Célegyenesbe fordult a Gellért-hegyi sikló építésének előkészítése. A beruházás új, környezetbarát megoldást kínál Budapest egyik legikonikusabb helyszínének megközelítésére. A Tabán és a Citadella között megépülő felvonó lehetővé teszi a Gellért-hegy közútjait egyre inkább megterhelő turistabusz-forgalom akár teljes kiváltását is, ezáltal tisztább és élhetőbb környezetet teremt az érintett városrészben élők számára. A sikló fenntartható módon kapcsolja be a Gellért-hegyet a város vérkeringésébe, új turisztikai attrakcióként pedig hozzájárul a modern Budapest képének a formálásához, tovább erősítve a főváros idegenforgalmi vonzerejét – közölte a SIKLÓ-BERUHÁZÓ Kft.

A Gellért-hegy közösségi közlekedési kapcsolatának megteremtéséről és közterületeinek megújításáról szóló július 10-i kormányhatározat megjelenésével Budapest főpolgármestere és a Budavári Önkormányzat polgármestere mellett a Kormány is támogatását nyilvánította ki, azaz a széleskörű konszenzus hiánya, mint lehetséges akadály is elhárult a Gellért-hegyi sikló megépítése elől. Ezzel egy több mint egy évszázada a közbeszéd részét képező, több mint másfél évtizede a tervezőasztalon lévő, hiánypótló beruházás előkészületi munkálatai gyorsulhatnak fel és fejeződhetnek be a következő hetekben-hónapokban.

A Gellért-hegyi felvonó bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból fog nyílni. A sikló az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon a föld alatt fog közlekedni, majd innen már egy a domborzati viszonyok függvényében változó magasságú hídszerkezeten a felszín felett megy tovább egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó, felső állomásig.

Jelenleg a beruházás építési engedélyének meghosszabbítását célzó eljárás folyik, és ezzel párhuzamosan kerülhet sor majd a fejlesztés megvalósítására létrehozott projektcég és a Fővárosi Önkormányzat között 2009-ben megkötött szerződés aktualizálására is. E szükséges jogi folyamatok lezárulása után adhatja a főváros birtokba a területet a kivitelezés céljára, amely a még hátralévő régészeti feltárások befejezésével indul el.

A Gellért-hegyi sikló megépítése már a századforduló óta foglalkoztatja az építészeket, valamint a fővárosi és a kormányzati döntéshozókat is, de csak mostanra sikerült elérni, hogy minden szükséges feltétel teljesüljön a beruházáshoz. A sikló megépítése jogi és műszaki szempontból egyaránt rendkívül komplex fejlesztés, hiszen Budapest és egész Magyarország egyik legfrekventáltabb helyszínéhez teremt majd egy új, kötöttpályás közlekedési kapcsolatot.

„A cél az, hogy a beruházás egyszerre szolgálja az ország, a főváros és a helyben élők érdekeit, a környezetvédelmi szempontok érvényesítése mellett. A sikló megépítése egyúttal igazi értékteremtő fejlesztés, hiszen fenntartható módon járul hozzá a modern, 21. századi Budapest képének a formálásához, miközben még vonzóbb városi desztinációvá emeli a fővárost a világ turisztikai térképén” – mondta el Bató Csaba, a SIKLÓ-BERUHÁZÓ Kft. ügyvezetője.

„Külön öröm, hogy mind a Kormány, mind pedig a Fővárosi, illetve a Budavári Önkormányzat is felismerte a beruházás jelentőségét és megtalálta szerepét a beruházás megvalósításában, példaértékű konszenzust teremtve ezzel.”

A cégvezető szerint az előkészületek részeként a területileg illetékes kerületi önkormányzat által megfogalmazott környezetvédelmi elvárásokat is teljes mértékben integrálni fogják a korábbi műszaki tervekbe. Így a beruházásnak köszönhetően a Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhat be a város vérkeringésébe, oly módon, hogy ilyen irányú elvi döntés esetén akár teljes egészében lehetővé válik a városrész közúti forgalmát rendkívüli módon megterhelő turistabuszok kitiltása.

Az idegenforgalmi szezonban naponta átlagosan 350-400 turistabusz fordul meg a Gellért-hegyen. Így a behajtási korlátozás esetleges elrendelését követően a városrész útjai biztonságosabbak lesznek, és a levegő minősége is érzékelhetően javulni fog. A közlekedés rendjének átalakítása révén jelentős zöldterület is visszanyerhető, hiszen nem lesz szükség a jelenlegi buszparkolóra a Gellért-hegy tetején.

Mindezek mellett a beruházás a budapesti turizmus fejlesztésében is komoly szerepet kap, hiszen a speciálisan a helyszínre tervezett sikló önmagában is izgalmas attrakciónak ígérkezik mind a belföldi, mind a külföldi turisták számára, az elkövetkező években kormányzati beruházásban megújuló Citadella megközelíthetőségét is nagyban javítva.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-09-19 19:19:00
Az ingatlanbiztosítások általában tartalmaznak alapfedezetet árvízkárokra, de érdemes kiegészítő biztosításokat is kötni ingóságok és egyéb eszközök védelmére; az ártéri vagy belvízkárokra a biztosítók jellemzően nem nyújtanak fedezetet – hívja fel a figyelmet a Netrisk.
2024-09-19 00:19:00
A tavalyi átlagnál egyelőre több időt töltenek a piacon az ingatlanok, de a forgási sebesség közelít az egy évvel ezelőttihez, a panellakások esetében pedig már meg is haladja azt. Használt házat a legnehezebb eladni, de ebben a szegmensben is megállt az értékesítési idő növekedése – derül ki az Otthon Centrum országos összesítéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.

  Rovathírek: GUSTO

A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.