Átlagosan 7,5 százalékkal csökkent a legnagyobb reklámügyökségi holdingok részvényeinek értéke.
A koronavírus járvány miatt nemcsak a reklámipari holdingok, hanem általában a legnagyobb tőzsdék indexe is meredeken zuhant – írja a Krreatív Online.
Az Interpublic Group of Co's (IPG) részvényértéke 9 százalékkal, az Omnicomé több mint 8 százalékkal, a Dentsué 8 százalékkal, míg a Publicis Groupe árfolyama 5 százalékkal csökkent az elmúlt napokban.
Februárban a cégvezetők főleg a kínai reklámpiac összeomlása miatt aggódtak. Egy hónappal később már látszik, hogy a járvány világméretűvé válásával a reklámpiac problémái sem egy országra korlátozódnak.
A szakértők kiemelik: egyáltalán nem iparág-specifikus a részvények értékének csökkenése, bizonyos médiatípusok akár még profitálhatnak is a járványból: a televíziós, a streaming és általában a digitális hirdetések mértéke ugyanis jelentősen nőhet.
Ugyanakkor kérdés, hogy ezek mennyiben tudják ellensúlyozni például a közterületi reklámok okozta bevételkiesést.
Ez az olasz pezsgő képes versenyezni a champagne-nyal.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a projekt kivitelezési és finanszírozási szerződését.