40 ezer forinttal indult, ma milliárdos céget vezet a testvérpár

40 ezer forinttal indult, ma milliárdos céget vezet a testvérpár
2021. 06. 22., 18:00

Nagy Antal és Nagy Gábor két és fél évtizeddel ezelőtt az édesanyjuktól kért pénzből kezdett el vállalkozni, de hosszú és rögös út vezetett odáig, ahol most tartanak. Különböző kalandokban volt részük, egyszer még tönkre is akarták tenni őket, de soha nem adták fel. A 2008-as gazdasági világválság után egy modellváltásnak köszönhetően sikerült hatékonyabbá válniuk és azóta folyamatosan nőnek a vállalat bevételei és nyereségessége. Tavaly a koronavírus-járvány miatt megháromszorozódott a forgalmuk, az ezzel megkeresett pénzt pedig infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek.

Nagy Antal az 1990-es évek elején házaló ügynök volt, két olyan cégnél is dolgozott, ahol megtanult eladni, ezen felbátorodva saját vállalkozást szeretett volna építeni. Ehhez fivére, Gábor segítséget kérte, aki eleinte nem akart kötélnek állni, mert jól fizetett az akkori munkahelye, de végül rábólintott az ajánlatra. A testvérpár édesanyjától kért 40 ezer forintot, ellátogattak a ma már nem létező Józsefvárosi piacra, megvették az első árukészletet és nyakukba vették a várost. Nem sokkal ezután kezdődött a Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. története is.

A testvérek 1995-ben kezdtek el tisztítószereket gyártani, akkor még Bt. formában. Az elején még csak házaltak, de hamar ráébredtek arra, hogy olyan terméket szeretnének, amivel értéket is teremtenek.

„Egyszer találkoztunk egy sráccal, aki Hollandiában és Európa-szerte is úgy élte egy időben az életét, hogy tisztítószereket árult. Ittuk a szavait és akkor elhatároztuk, mi is az útjára lépünk. Internet hiányában elővettük az Arany oldalakat, de hiába kerestünk benne potenciális beszállítót, mindegyik céggel volt valami baj. Végül egy hölggyel sikerült beszélnem, akivel közöltem, olyan tisztítószerre van szükségünk, ami mindenre jó. Azt felelte, ilyen termék nincs a piacon. Ebben a pillanatban fogadtuk meg, hogy mi akkor kifejlesztjük” – emlékezett vissza a kezdetekre Nagy Antal, hozzátéve, három hónap múlva, sok kalandot megélve lett egy termékük, ami a Brilliance Általános tisztítószer nevet kapta.

Tönkre akarták őket tenni, megerősödve kerültek ki belőle

Mindig, amikor zsákutcába jutottak újra gondolták tevékenységüket. Nagyék a vállalkozás indítását követően két évvel finomhangoltak a rendszeren: rájöttek, hogy sokkal nagyobb üzlet az, ha nem házalnak, hanem intézményeket keresnek fel a termékükkel. Új célokat kellett kitűzni, hiszen hamar kiderült számukra, hogy a termékfejlesztés nincs letudva, inkább csak most kezdődik.

Sejtésük beigazolódott, úgy emlékeznek vissza erre az időszakra, mint amikor kinyílt a világ előttük. Lett hét viszonteladójuk, akik között felosztották az országot, és összességében legalább 50 értékesítőt foglalkoztattak.

„2003-ban jutottunk el oda, hogy megépítettük a Csepel Művek területén az új épületünket és be is költöztünk. Ez egy iroda volt és raktár, üzem még nem volt benne. Csakhogy az egyik viszonteladónk nem akart kifizetni nekünk 15 millió forintot és tönkre akart tenni bennünket. Elcsábította a többi viszonteladót, telebeszélte a fejüket. Egy dolgot felejtett viszont el a nagy hevületben: az árbevételnél fontosabb a nyereség, de ennél is sokkal fontosabb a becsület. Ha bűnözővel állsz össze, annak nem lesz jó vége. És az élet minket igazolt” – mondta Nagy Gábor.

Az összes akkori viszonteladójuk azóta önerejéből ment csődbe, vagy aki még mutat életjelet, nagyon alacsony szinten tengődik. 2004-ben ismét újra kellett gondolni tevékenységüket, elkezdtek gyorsan eladni, értékesítőket felvenni. Rengeteget dolgoztak, nem voltak tartalékaik, de legalább mínuszban sem voltak. A viszonteladói korszak tehát véget ért, de 2010-re 70 millió forint hitelt halmoztak fel, a gazdasági világválságot pedig ők csak ekkor érezték meg igazán.

„El kellett döntenünk, hogy marketing vagy infrastruktúra típusú vállalkozás vagyunk-e. Ezt egyszer minden cégvezetőnek át kell gondolnia. Rájöttünk, mi utóbbi kategóriához szeretnénk tartozni, de úgy akarunk viselkedni, mint az előbbi csoport. 2004-ben szinte még újra sem indultunk, de már költségeink voltak. Olyan veszteség keletkezett, amit aztán nyolc évig görgettünk magunk előtt. Ma már tudjuk, az a projekt, ami az elején veszteséges, az az is marad, ha az nincsen hatékonyan újraszervezve” – fogalmazott Nagy Antal.

A briliáns ötlet

A Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. 2012-ben építette meg saját gyárát. Ez volt az a pillanat, amikor a sok „nem lehet” és „nem vagyunk képesek rá” gondolat után elhatározták magukat és cselekedni kezdtek. Bele kellett tanulniuk, nem volt kis feladat, de megoldották. Egy üzemet kellett irányítaniuk és ismét újra tervezni a tevékenységüket. Eljutottak oda, hogy még hatékonyabbá tegyék tevékenységüket, ezért tüzetesen végig vették a cég működését.

Ekkor jött a briliáns ötlet. A mosogatószerük árán 26 százalékot kellett volna emelni ahhoz, hogy megtérülő legyen, ugyanakkor az ő termékükben 30 százalék hatóanyag van, de a boltokban kapható 3 százalékos is. Ezért pozícionálni kezdtek, így született meg a szuperkoncentrátum, a koncentrátum, a felhasználásra kész verzió. Többet nem kellett elmondani senkinek, hogy mi a különbség a két termék között és senki nem szólt egy szót sem az áremelés miatt. Sőt azóta is a szuperkoncentrátumot vásárolják nagyobb számban.

2013-ban következett az az időszak, amikor helyre tették a nyereséget, a cég forgalma pedig azóta is folyamatosan növekszik. 2020-ban egy pozitív válság következett be a vállalat életében: a koronavírus annyira telibe találta őket, hogy megháromszorozták a forgalmat. A 10 éve fejlesztett alkoholos kézfertőtlenítőjükkel azonnal a piacon tudtak lenni. Persze voltak fennakadások, de még így is több mint 300 tonna fertőtlenítőt adtak el.

„A helyzet haszonélvezői vagyunk, de ez nem történik csere nélkül. Mi egy olyan cserét tudunk adni az embereknek, amire szükségük van. Ez fontos, mert nagyon sok olyan cég került a piacra, akik sebtében összedobtak egy fertőtlenítőt, ami lemarja a kezet, csak gyorsan gazdagodjanak meg alapon működnek. Viszont mi 1995 óta, idestova 25 éve ezen a piacon vagyunk és a következő 250-et is itt tervezzük” – értékelt Nagy Gábor.

A jövővel kapcsolatban arról beszélt, hogy sikerült megvenniük egy ingatlant, ahol egy 21. századi üzemet fognak megépíteni. A tavaly megkeresett pénzt az infrastruktúrába fektetik és exportpiacra lépnek. Előkészítik a céget a nemzetközivé válásra, alapterületüket több mint háromszorosára növelik és a gyártási kapacitást a tízszeresére emelik. Az első lépés az EU-piac, a második pedig, hogy egy olyan céget hozzanak létre, amit majd generációról generációra tudnak tulajdonosként tovább vinni örököseik.

(Fotók: Brilliance)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.
2024-05-17 13:10:00
„A Kúria talán legfontosabb lépése annak rögzítése volt, hogy a bíróságnak nem elég konkrétumok nélkül, általánosságban megfogalmazott okokból mérsékelni a perköltséget, mert ez sérti a felek tisztességes eljáráshoz fűződő jogát.”

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS