Stratégiai keretmegállapodást írtak alá a turizmusirányítás állami és fővárosi szervezetei, hogy megerősítsék Budapest pozícióját a meeting industry nemzetközi piacán.
A Magyar Turisztikai Ügynökség, Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapest Fesztivál- és Turisztikai Központ, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, valamint a Magyar Kongresszusi Iroda képviselői öt évre szóló stratégiai keretmegállapodást írtak alá – írja a turizmus.com.
Az összefogás alapgondolata, hogy a magyar turizmusnak, és ezen belül kiemelten Budapestnek a szabadidős turisták mellett szüksége van az átlagosnál hosszabb tartózkodási idejű, jobb vásárlóerőt képviselő, prémium szolgáltatásokat igénylő vendégkör elérésére is.
A Magyar Kongresszusi Iroda feladata, hogy a világvárosokban általános elterjedt gyakorlatnak megfelelően – a fővárosnál a már kérelmezett névhasználati engedély birtokában – Budapest Convention Bureau márkanév alatt ellássa az üzleti turizmus fellendítését szolgáló valamennyi promóciós, szervezési és értékesítési feladatot.
„Célunk, hogy megalapozzuk a Budapest iránti bizalmat, illetve professzionális módon szolgáljuk ki mind a maguknak helyszínt kereső rendezvények szervezőit, mind a hazai szolgáltatókat” – fogalmazott Békefi Anna, a Budapest Convention Bureau szakmai igazgatója.
A Magyarországon megvalósuló, külföldi megrendelésű üzleti rendezvények 73 százalékát Budapest látja vendégül. A Konferenciaszervezők Nemzetközi Szövetségének nemzetközi városrangsorában Budapest 2019-ben a 400 szereplő közül a 26. helyen állt.
Nekem nagyon tetszik, annyira, hogy kiálltam mellette főszerkesztőnkkel szemben is, aki szerint csak szokványos ipari képlettel van dolgunk.
A Paksi Atomerőműben befejezték a 2. blokk ez évre tervezett karbantartását és éves főjavítását. Az üzemeltető szakemberek felterhelték a blokkot.