Tréning: 30 nap alatt feledésbe merülnek az információk, ha nincs utánkövetés

2021. 12. 10., 19:57

A koronavírus-járvány kirobbanásakor bénultság lett úrrá a gazdaságban, a cégek a marketingköltségek mellett a képzésekre szánt összegkeretet szűkítették le pánikszerűen leginkább. Gyarmathy Miklós nagyvállalati tréningszakértő arról beszélt, hogy az elmúlt két évben rendeződött a piac, de kiegyenlítődött az online és offline képzések aránya, a slágertémák pedig továbbra is az önismeret és az értékesítés. Felhívta a figyelmet az utánkövetés fontosságára is, hiszen e nélkül 30 napon belül nullára redukálódik a tréningek információértéke.

A nagy gazdasági válságok idején a cégek jellemzően költségstopot vezetnek be, de a koronavírus-járvány inkább egy nagyon erős bénultságot eredményezett a teljes piacon. A vállalkozókat felkészületlenül érte a pandémia, ezért hirtelen nem tudták, milyen intézkedésekkel tudnák mérsékelni a károkat.

Gyarmathy Miklós nagyvállalati tréningszakértő szerint a képzések esetében a vállalkozók előbb behúzták a kéziféket, majd néhány héten belül átálltak online-ra.

„Tapasztalataim szerint drasztikusan bezuhant a tréningekre költött összeg a cégek túlnyomó többségénél, és nagyjából kétharmadával eshetett vissza a képzések száma az első hullámban. Az online programokat szinte mindenki elutasította ebben az időszakban, hiszen korábban egyáltalán nem voltak jellemzőek és nem tudták, miként alkalmazkodjanak a megváltozott körülményekhez. De ahogy átrendeződtek a képzések és vált általánossá a home office, egyre többen ébredtek rá az online képzések előnyeire is” – magyarázta.

Példaként említette, hogy az online tréningekhez nem kell utazni és könnyebben elérhetővé vált az összes munkavállaló plusz költségek nélkül. Többé nem kellett fizetni a szállásért, az étkeztetésért és a közreműködő trénereknek a költségei is csökkentek ezáltal, sorolta.

Hozzátette, a személyesség értéke ezzel együtt megmaradt, hiszen akármennyire is jó egy online program, az emberek kiéheztek a személyes találkozókra, amit meg is tud lovagolni a piac, hiszen a személyes tréningek nagyobb értéket is képviselnek.

„Hibrid éra köszöntött be a képzések világában is. Amikor lehet személyesen találkozni, akkor ez nagyobb számban is fordul elő, de ha a pandémia olyan szakaszához ér, amikor magasabb a fertőzésveszély vagy korlátozásokat vezetnek be, akkor már mindenki könnyedén átáll online-ra. Ezzel muszáj együtt élni, és bár nem a legkényelmesebb helyzet, a vállalkozóknak sikerült is alkalmazkodnia az új normálishoz” – mondta Gyarmathy Miklós.

Ki kellett húzni a dolgozókat a búskomorságból

A képzésekben régi-új slágertéma az önismeret. A szakértő szerint az emberek jobban igénylik, hogy objektív tükröt tartsanak eléjük, hiszen az elmúlt két évben sok olyan időszak volt, amikor be voltunk zárva.

„Tavaly kiégésnek lehettünk szemtanúi és ennek a frusztrációnak a semlegesítése volt napirenden számos cégnél. Beszorultunk a négy fal közé, magányossá váltunk, és a már-már depresszív hangulatból, a nihilből valahogy ki kellett húzni a munkatársakat, amire különböző programokat szerveztek a vezetők. Erre szükség is volt, mert ha valaki a hétköznapokban nincs rendben magával, akkor az a munkájára is kihat, a kettőt nem lehet függetleníteni egymástól” – mutatott rá a nagyvállalati tréningszakértő.

A másik közkedvelt tréning az online értékesítésre irányul napjainkban, hiszen a virtuális világban legalább annyira hatékonynak kell maradni, mint az offline-ban.

Gyarmathy Miklós hangsúlyozta, hogy egy-egy vállalaton belül képzési struktúrát kell kialakítani. Ehhez meg kell határozni, mit várnak el az embereiktől akár képességben, akár hozzáállásban. Ha megvan az a folyamat, honnan hova szeretnének eljutni, nagyobb esély van arra, hogy ez növekvő pályára tudja állítani a vállalatműködést.

„A képzések mellett az utánkövetést segítő folyamatokat is ki kell alakítani ahhoz, hogy mindaz a tudás, ami elhangzik egy tréningen, ne tűnjön el a semmibe, hanem beépüljön a hétköznapokba. Utánkövetés nélkül drámai az információ amortizációja, 30 napon belül gyakorlatilag nullára redukálódik bármilyen képzésről beszélünk” fűzte hozzá.

A szakértő felhívta a figyelmet: óriási tévhit, hogy akkor érdemes tréninget szervezni, ha valami rosszul megy, ha már baj van. Ilyenkor ugyanis már késő, mert a képzéseknek csak egy része szól arról, hogy a rosszat javítsuk ki. A tréningek lényegi eleme, hogy a munkavállalók fejlesztésével a cég eljusson A pontból B-be, és miközben folyamatosan zajlik a felmerülő problémák megoldása is, a dolgozók még nagyobb tudással gazdagodnak. A kettő építése párhuzamos folyamat.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS