A Kuckó Önkéntes Program különleges kezdeményezéssel hívja fel a figyelmet az 1%-os rendelkezés fontosságára.
A legfrissebb adatok szerint tíz adózóból csupán négy rendelkezik adója 1%-áról. A Kuckó Önkéntes Program (Szintlépés Alapítvány) most arra hívja fel a figyelmet, hogy bármennyire aprónak tűnik a felajánlás összege, rengeteget jelent a gyermekotthonban élők számára. A „Nekünk 1% pont elég!” című kezdeményezés célja, hogy plakátok, magazinhirdetések és influencer tartalmak 1%-nyi részletének felhasználásával mutasson rá egy fontos társadalmi üzenetre.
A személyi jövedelemadó 1%-ának felajánlásáról évről-évre rengetegen megfeledkeznek: 10 adózóból mindössze 4 rendelkezik adója 1%-áról valamely fontos társadalmi ügyet támogató, nonprofit szervezet javára. A Kuckó Program és a Szintlépés Alapítvány a „Nekünk 1% pont elég!” című kampányban arra hívja fel a figyelmet, hogy a legapróbb összeg is hatalmas segítség lehet a gyermekotthonban élőknek.
„A kezdeményezés során egyetlenegy százaléknyi részletet használunk fel minden megjelenési felületünkből, hogy megmutassuk az embereknek, tőlük sem várunk többet ennél. Nekünk 1% is pont elég ahhoz, hogy élményprogramokkal, rendszeres sportolási lehetőséggel, tanulást segítő foglalkozásokkal, terápiával, vagy éppen étel- és ruhaadományokkal tegyük teljesebbé a gyermekotthonokban élők mindennapjait” – hangsúlyozta Strényi Veronika, a Kuckó Önkéntes Program alapítója.
Az üzenet leglátványosabban a budai alsó rakparton kihelyezett hófehér óriásplakáton érvényesül. Az 1%-nyi részlet szabad szemmel szinte nem is látható, a médiafelületről készített fotók viszont annál egyértelműbben szemléltetik a kezdeményezés lényegét.
„Egy alapítvány életében már az is hatalmas dolog, ha óriásplakáton hirdethet. Annak, hogy egy ilyen presztízsértékű felületnek csak egy parányi részletét használjuk ki, fontos üzenetértéke van: azt szeretnénk átadni az embereknek az óriásplakáton elrejtett felhívással, hogy sokszor pont az olyan apró részletek jelentik a legtöbbet, mint az 1% felajánlása” – tette hozzá Csanda Gergely, a Szintlépés Alapítvány elnöke.
A kezdeményezéshez népszerű influencerek is csatlakoztak, és felajánlották Instagram storyjuk 1%-át a jó ügy számára. A Kuckó Önkéntes Program támogatására buzdító aprócska üzenetet többek között Péter-Szabó Szilvi, Tokár Tomi, Viszkok Fruzsi, Lenzsér Olivér, Nico, Tóth Dávid és Karola is megosztotta a saját felületein.
Idén az 1+1%-os nyilatkozat benyújtásának határideje május 21-ére esik. A Kuckó Önkéntes Program és a Szintlépés Alapítvány munkájáról, illetve az 1% felajánlásról további részletek az alapítvány hivatalos weboldalán találhatóak.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.