Ezt várják az élelmiszer-szemafortól Szlovákiában

2021. 02. 01., 13:45

Élelmiszer-szemafor néven Szlovákiában olyan digitális élelmiszer-katalógust hoznak létre, amelynek köszönhetően a fogyasztók állítólag könnyebben juthatnak majd hozzá az élelmiszerek összetevőiről és gyártóiról szóló információkhoz.

A múlt héten elfogadott jogszabály szerint létrehoznak egy élelmiszerregisztert, amely önkéntes információs rendszerként szolgálja majd a fogyasztókat – írja az Új Szó.

„A földművelésügyi tárca honlapján bárki számára elérhető adatbázisban feltüntetik az adott élelmiszerekkel és gyártóikkal kapcsolatos legfontosabb információkat. A regiszter azoknak is támpontul szolgál majd, akik olyan egészségügyi problémával küzdenek, amely miatt bizonyos élelmiszereket nem fogyaszthatnak, de azoknak is, akik egészséges hazai élelmiszereket szeretnének vásárolni.

„A jogszabály nem segít a szlovákiai élelmiszergyártókon, nem fogalmaz világosan, és az is kérdéses, hogy egyáltalán összhangban van-e az uniós szabályokkal” – állítják a Szlovák Élelmiszeripari Kamara képviselői, akik populista lépésnek tartják a módosítást.

A földművelésügyi tárca bejelentette, hogy az előző kormány által 2017-ben létrehozott Nemzeti Élelmiszer-katalógus 2,3 millió euróba került, azonban egy ideje már nem működik.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS