Ezért csökkent a benzin és a gázolaj ára Romániában

2020. 01. 02., 10:00

Az üzemanyagra kivetett pótlólagos jövedéki adó eltörlését követően január 1-jétől literenként átlagosan harminckét banival kerül kevesebbe a benzin és a gázolaj Romániában.

A benzin ára literenként 5,24, a gázolaj 5,50 lej körül alakul, az árak plusz-mínusz 10 százalékkal változnak a különböző töltőállomásokhoz képest – írja a Krónika.

A román parlament december elején fogadta el az üzemanyagra kivetett pótlólagos jövedéki adó eltörlését. Az intézkedést követően az üzemanyag árának átlagosan 45 banival kellett volna csökkennie.

Ezzel a jövedéki adó szintje az Európai Bizottság által engedélyezett minimális szint alá csökkent volna, ezért a pénzügyminisztérium utólag módosította az adót és az inflációs rátával is megnövelte.

Bogdan Chiriţoiu, az Országos Versenytanács elnöke bejelentette: monitorozni fogják, hogy az üzemanyag-forgalmazók ne éljenek vissza a helyzettel, és a töltőállomásoknál valóban olcsóbb legyen a benzin és a gázolaj.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS