Az online üzemmód előnyei Romániában

2021. 03. 16., 16:00

A távmunka, az online munkavégzés tavaly még inkább felpörgette a negyedik ipari forradalomra jellemző automatizációs folyamatokat, jelentősen átrendezve a jövő munkaerőpiacát. A Krónikának nyilatkozó szakember az online munkavégzéssel járó változások következményeit ismertette.

„A személyes jelenléttel zajló megbeszélések, egyeztetések felszámolása nyomán nagy kihívást jelentett megtanulni, hogyan tudunk úgy együtt dolgozni, hogy nagy távolságokra vagyunk egymástól. A munkavégzés hatékonysága szempontjából fontos, hogyan reagálnak azok a szervezetek, amelyeknél a távmunka a járvány előtt nem volt bejáratott” – mondta a Krónikának Megye­ri Mirtill, a magyarországi pályakezdők számára létrehozott Zyntern állásportál társalapítója.

Véleménye szerint 2021-re egyre megfelelőbben sikerül alkalmazkodnunk a megváltozott munkakörülmények keltette nehézségekhez, ugyanakkor elindult a vezetők részéről egyfajta bizalom, felhatalmazás a munkavállalók felé, ami korábban kevésbé volt jellemző.

„A legtöbb esetben nincs szükség arra, hogy egy helyen legyenek az emberek, és ezt most már egyre többen belátják, beleértve a közigazgatási szerveket is, ahol az ügyintézéshez szintén nem szükséges, hogy a felek közös térben tartózkodjanak” – tette hozzá a szakember.

A technológiai és a kommunikációs területek a járvány előtt is tudtak távmunkában működni, mostanra azonban a különböző szolgáltatások biztosítása, a tanácsadás, a nyelvoktatás, az ügyfélszolgálatok, a kutatócsoportok, az emberek fejlesztéséhez kapcsolódó tevékenységek átálltak online üzemmódra.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS