Átveszi a Coca-Cola Hellenic Bottling Company a vezető szerbiai édesipari vállalatot, a požarevaci Bambit a Mid Europa partners londoni székhelyű beruházási alaptól. A tranzakció értéke 260 millió euró.
A vállalatfelvásárlási folyamat várhatóan 2019 második negyedében fejeződik be – közölte Coca-Cola HBC. Ezzel a Bambi újabb fejlődési lehetőségekhez jut Szerbiában és a térségben, valamint kiegészítő termékkategóriákkal bővülhet.
Zoran Bogdanović, a Coca-Cola HBC AG főigazgatója kijelentette, hogy az akvizíció jó alkalom a termékskála kiegészítésére. Szerinte a Bambi legnagyobb értékei közé tartozik az erős áruelosztó hálózat – írja a Magyar Szó.
Svetoslav Atanasov, a szerbiai és montenegrói Coca-Cola HBC vezérigazgatója úgy értékelte, hogy Szerbia rendkívül attraktív helyszín a külföldi beruházók számára.
A Bambi legismertebb termékmárkái közé tartozik a Plazma, a Wellness, a Zlatni pek és a Josh.
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A kormány felmentést kért a Paks II. beruházás számára az előző amerikai adminisztráció által „politikai bosszúból” meghozott szankciók alól, amelyek nehezítik a beruházás előrehaladását – tájékoztatott Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.