1 millió tejes dobozzal buzdít véradásra a Magyar Vöröskereszt

2019. 06. 14., 15:45

Június 14-én a világon a véradókat ünneplik. Ebből az alkalomból a Magyar Vöröskereszt és az Alföldi Tej közös kampányban hívja fel a figyelmet az önkéntességnek talán a legnemesebb formájára, amikor valaki szó szerint a vérét adja a másikért. Most egymillió tejes doboz is azt üzeni, hogy adj vért!

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) és a Nemzetközi Vöröskereszt 2004-ben közösen kezdeményezte, hogy június 14-e – amely Karl Landsteinernek, az AB0 vércsoportot felfedezőjének születésnapja – váljék világszerte a Véradók Világnapjává.

A világnap alkalmából a Magyar Vöröskereszt és az Alföldi Tej 1 millió tejes dobozon hirdeti a véradás fontosságát, hogy minél több ember számára világossá váljon: a nyári hónapokban talán még nagyobb szükség van a véradókra, mint az év többi szakaszában. Fontos, hogy az ellátás zökkenőmentesen működjön, ehhez pedig naponta legalább 1 800 véradásra lenne szükség.

A Magyar Vöröskereszt nagy örömmel fogadta, hogy az Alföldi Tej egy hasznos és sokakhoz eljutó felületet biztosított a nyári véradás népszerűsítésére. A véradásszervezés, különösképpen a nyári hónapokban kiemelt helyet kap szervezetünk életében. Hálásak vagyunk az Alföldi Tejnek, hogy a „biztonságos vérellátás ügye mellé álltak”mondta Nagy Gábor, a Magyar Vöröskereszt főigazgató helyettese.

A Magyar Vöröskereszt 1939 óta vesz részt a véradás szervezésében. Az elmúlt években több tízezer sikeres véradást tudhat maga mögött, és a jövőben is rendszeresen szervez véradásokat országszerte a biztonságos vérellátásért. A Magyar Vöröskereszt idén is követi a véradókat a nagyobb fesztiválokra (VOLT, EFOTT, Művészetek Völgye) és nyaralóhelyekre, valamint hamarosan nyereményjátékot is indít, amely szintén azt a célt szolgálja, hogy növeljék a véradók számát és megköszönjék az önkéntesség e formáját.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS