Tiszta, zöld jövőt akar a Z-generáció

2018. 11. 30., 17:30

Több mint 100 pályamű érkezett az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásával megvalósított környezetvédelmi reklámfilmpályázatra.

A 13-19 éves fiataloknak egyperces filmekben kellett kortársaikat környezettudatos életmódra és a szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözni.

Hová jutunk, ha nem változtatunk?

Akár animációval vagy stop-motion technikával készült, akár rappelve vagy ismeretterjesztő stílusban adta át üzenetét, akár egy párhuzamos dimenzióban vagy egy apokaliptikus jövőben játszódott, az IKSZ pályázatára beérkezett reklámfilmek egy dolgot azonosan láttatnak: a lustaság és érdektelenség teszi tönkre leginkább környezetünket.

Ezzel szemben a fiatalok olyan jövőt akarnak maguknak, ahol nem szennyezett az ivóvíz, nem mérgező a levegő é s az ő gyermekeiknek is egészséges élete és felnőttkora lehet.

„A beküldött környezetvédelmi reklámfilmekből kiderül, hogy a mai fiatalok már sokkal környezettudatosabbak, mint a felnőttek. Műveikben azt üzenik, hogy mindenkinek kötelessége óvni Földünket, ezért gondolkodjunk globálisan, de cselekedjünk lokálisan, amely megközelítésnek legelemibb része a szelektív hulladékgyűjtés – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója.

„Örömmel tapasztaltuk, hogy ez a generáció már tudatában vannak, hogy a hulladék értékes alapanyag amelyből újrahasznosítás után ismét hasznos eszközök válhatnak” – tette hozzá.

Reklámfilmpályázattal környezetünkért

Az IKSZ és az ITM által megvalósított környezetvédelmi reklámfilm pályázatra az ország minden részéről érkeztek nevezések. A legjobb műveket egy szakmai zsűri választotta ki, melynek tagja volt dr. Makai Martina, az ITM helyettes államtitkára, Fazekas Ildikó az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, illetve Regős Ábel filmrendező is.

A zsűri szavazatai alapján a pályázat győztese Balogh Máté lett, egy LEGO ember rémálmát bemutató stop-motion technikával készült, egyedülállóan kreatív reklámfilm alkotással.

A második helyezett Máté Ádám, Máté Benedek, Magyar Péter és Pusztai Lőrinc közös filmje lett, a harmadik helyet pedig a kőszegi Bersek József Általános Iskola csapata szerezte meg. A közönségszavazás alapján a legjobb filmnek járó díjat Lővei Balázs nyerte.

„Mára már országszerte 9 millió ember számára érhető el a szelektív hulladékgyűjtés valamilyen formája, melynek használata egyéni döntés kérdése, ám ezen a döntésen környezetünk fenntarthatósága múlik. Éppen ezért óriási öröm volt látni a fiatalok lényeglátó munkáit” – mondta Makai Martina, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára.

Az ITM „Fenntarthatóság” különdíját, egy drónt a kecskeméti Református Gimnázium tanulói, Bárdkai László és Szabó Balázs nyerte, „Körforgás” című reklámfilmjükkel.

A zsűri és a közönség által a legjobbnak ítélt film, valamint a különdíjat elnyert film készítői az IKSZ és az ITM jóvoltából lehetőséget kapnak arra, hogy egy profi filmes stábbal és professzionális eszközökkel leforgathassák kreatív ötletüket.

Az elkészült környezetvédelmi videókat társadalmi célú reklámként sugároztatja majd az IKSZ és az ITM, így a fiatalok környezetvédelmi pályamunkái hamarosan az idősebbeket is szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözheti.

(Fotó: IKSZ)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS