Visa: az Alfa lesz a legvállalkozóbb szellemű generáció

2023. 11. 15., 19:10

Az Alfa generációs gyerekek (a 2010 és 2025 között születettek vagy születendők) sokkal zökkenőmentesebb, kényelmesebb világot képzelnek el, amely átalakíthatja a helyi közösségeket, megváltoztathatja a városok és gazdaságok működését – mutat rá a Visa kutatása.

Mindössze négy éven belül az Alfa generáció első tagjai belépnek a munkaerőpiacra. ​Míg a Z generáció már eddig is jelentős befolyással volt a vállalkozások működésére, a következő nemzedék várhatóan még nagyobb hatással lesz arra. ​A 8–14 éves gyerekek több mint háromnegyede saját vállalkozást szeretne alapítani, és fő vagy mellékállásban működtetni azt. Csak 6 százalékuk mondta azt, hogy szívesen dolgozna másoknak. ​Ha minden az elképzeléseiknek megfelelően alakul, az Alfa generáció teljesen át fogja alakítani a vállalkozások és közösségek működését a következő öt-tíz évben.

Digitális generáció AI támogatással

Az Alfa generáció éppen annyira kapcsolódik az online világhoz, mint a fizikaihoz. A Visa kutatása rámutat arra, hogy mindez milyen hatást gyakorol a pénzügyi ismereteikre, valamint a jövedelemszerzési gyakorlatukra, ahol a legfontosabb tényezőkként a mesterséges intelligencia, a digitális tapasztalatok, illetve a fenntarthatóság jelennek meg.

  • A magyar Alfa generációnak több mint a fele (55 százalék) keresett pénzt az elmúlt 12 hónapban, ebből kétharmad (66 százalék) állította, hogy a technológia segítette ebben. A közösségi média platformok (53 százalék), illetve az online streamelés (25 százalék) a leggyakrabban használt technológiák.
  • A 14 éves gyerekek negyede úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia segíteni fogja jövőbeli munkáját.
  • A gyerekek háromszor nagyobb valószínűséggel tanulnak meg pénzt keresni digitális tartalomkészítőktől (28 százalék), mint könyvekből (9 százalék).
  • Inspirációs és új ötletek forrásaként a gyerekek jelentős része (48 százalék) a közösségi médiát és a tartalomkészítőket jelölte meg, megelőzve a felnőttekkel való beszélgetést (43 százalék), illetve a rajzolást és írást (37 százalék).
  • A 14 éves magyar gyerekek 20 százaléka online értékesítéssel keres pénzt – a tárgyak online kereskedelmének, másodlagos piacának ilyen korai életszakaszban való megjelenése egy zöldebb, környezettudatosabb jövőt vetít előre.

Jöhetnek a robotok és a mesterséges intelligencia

A következő generáció tisztán látja, hogy a jövő technológiái, mint például a mesterséges intelligencia, hogyan fogják formálni jövőjüket. Amikor arra kérték a gyerekeket, hogy találjanak ki olyan innovációkat, amelyek megkönnyíthetik felnőtt életüket, az Alfa generáció a mindennapi feladatokhoz – mint a takarítás, munkába járás és főzés – hívta segítségül a robotokat és gépeket.

A nemzetközi felmérés során a gyerekek az alábbi ötletekkel álltak például elő:

  •  „Lesz egy robotváltozatom, amelyik munkába jár, hogy én közben otthon maradhassak, pihenhessek és szórakozhassak.”
  • „A mesterséges intelligencia segítségével olvashatok az emberek gondolataiban.”
  • „Kérdezhetek a gyűrűmtől, mint a mesterséges intelligenciától például, hogy mennyi 8x9.”
  • „Egy olyan gép, ami kitalálja, hogy mire gondolok, majd képernyőn megjelenő képet vagy 3D-s nyomtatást készít belőle”.
  • „Az ujjlenyomatomhoz regisztrált bankkártya.”
  • „Rendőr leszek, és lesz egy VR-szemüvegem, ami elárulja, hogy kik vannak körülöttem.”
  • „Egy telefon, ami mindent megcsinál, amire szükségem lehet: ajtót nyit, ajtót zár, bekapcsol, így csak erre lesz szükségem.”
  • „Egy olyan szoftver, ami megérti, hogy mire gondolnak igazából az emberek, amikor mondanak valamit.”
  • „Egy bármilyen nyelven beszélő fordító a fejedben.”
  • „Olyan focicipő, ami méri a meccs összes statisztikáját, és önszáradó.”

„A fiatalabb generációk gondolkodásmódjuk és jövőbeli működésük átalakítására ösztönzik a vállalkozásokat, a kormányokat és a gazdaságokat is. Ez a változás sokkal gyorsabban fog bekövetkezni, mint azt gondolnánk. Az egyszerűbb és kényelmesebb élettel kapcsolatos elvárások megértése létfontosságú a vállalkozások versenyképességének megőrzéséhez. Csak azok lesznek sikeresek, akik gyorsan alkalmazkodnak a következő generáció igényeihez” –mondta Juhász Katalin, a Visa regionális termékfejlesztési igazgatója.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS