Startup cég társtulajdonosa lehet az Év Szabadúszója

2018. 11. 23., 10:00

Egy Európára és az Egyesült Államokra kiterjedő felmérés szerint már legalább 162 millió ember tekinthető már szabadúszónak. Várhatóan 2027-re a fejlett gazdaságok munkaerejének több mint a fele is dolgozhat már független formákban.

A magyar munkaerőpiac némi lemaradással követi az új trendet, de a szabadúszás itthon is egyre elfogadottabb. A hazai szabadúszók számáról hivatalos statisztika, illetve felmérés még nem készült, ezért a work.buzz saját kutatást végzett a Bisnode segítségével. Az egyéni vállalkozók adatbázisa alapján végzett idei elemzés több mint 42 ezerre becsülte az itthon ilyen formában munkát végzők számát.

Magyarországon is jellemző, hogy a legnagyobb kereslettel jellemezhető, kurrens szakmákban jelent meg először a szabadúszás, mint a programozás, UX tervezés, digitális marketing. Jellemző még olyan szakmákban is ez a munkavégzési forma, amelyek személyhez kötődő jogosultságokat írnak elő, mint a mérnöki tervezés, vagy a könyvvizsgálat.

A szabadúszáshoz Magyarországon még kötődnek régi, rossz beidegződések, míg a fejlett gazdaságokban ma már ez egy bevett karrierút. A szabadúszás elfogadottságának növelése érdekében indították el elsőként idén a szektor meghatározó szereplői az Év Szabadúszója Versenyt értékes nyereményekkel.

A versenyt a FreedomXFest, a KÜRT Akadémia, a Loffice és a Muse coworking irodák, szabadúszó szakemberek, blogok, valamint a Collectivo Szakértői Közösség és a work.buzz startup indította. A november végéig tartó versenyben külön kategóriában mérethetik meg magukat a digitális nomádok, a független szakértők, az IT szabadúszók és a szabadúszó kismamák. Minden induló nevezhet az Év Szabadúszója díjra is, amelynek nyertese tulajdonos lesz a work.buzz-t fejlesztő startupban.

A szervezők különösen fontosnak tartották a Szabadúszó Kismama kategória elindítását, mert a magyar adózási szabályok mellett aszabadúszás kínálja az egyik legkézenfekvőbb megoldást a kismamák számára a munkaerőpiachoz történő visszatérésre.

A verseny főszervezője a work.buzz platformot fejlesztő startup. Digitális túlélőkészletet kínál szabadúszóknak, megadva nekik mindazt, amit hiányolnak a céges környezetből.

Megújította azt, ahogy a szakértők bemutatják tapasztalataikat az online világban. Az eddig a merevlemezen kallódó önéletrajzi adatok digitalizálásával a szakértők néhány kattintással saját honlapot, vagy digitális névjegykártyát (myBuzz) készíthetnek, ezzel erősítve saját szakértői márkájukat.

A platform folyamatosan fejlődik. A felhasználók visszajelzései alapján integrálni fog minden olyan digitális szolgáltatást (time-tracking, tárhely, kommunikációs megoldások, e-learning), ami hasznos lehet a szabadúszók számára a sikeres munkavégzéshez.

A portál digitális piactérként is működni fog, összekötve a legjobb szabadúszókat és a regisztrált cégeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024. 12. 11., 09:11
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS