Másfél évvel ezelőtt, a Covid-19 hatására olyan helyzet állt elő az iroda design piacon, amire senki nem számított, és amire senki nem volt felkészülve. Beigazolódott: igazuk volt azoknak a szakembereknek, akik évekkel korábban felhívták a figyelmet arra, hogy a nyílt terű irodák már nem működőképesek, az új generációk más igényekkel jelennek meg a munkaerőpiacon. Hirtelen és kényszerű átalakítások kezdődtek meg, amelyekben jelentős szerep jutott a tértervező és kivitelező cégeknek.
Az egyes vállalatoknál kiemelt stratégiává vált egy új munkahelyi környezet megteremtése, amelyben a beszerző részlegek helyett a vezetők és a HR-esek váltak a fő döntéshozókká, mivel ők szélesebb rálátással rendelkeznek a működésre.
„A home office elterjedésével megszűnt a hatalmas területű irodahelyiségek funkciója, sokan döntöttek amellett, hogy kisebb irodába költöznek vagy a meglévőt más funkciók mentén alakítják át” – tájékoztatott Medvedovszky Gergely, az irodai térszervezéssel, irodabútor-értékesítéssel és berendezéssel foglalkozó Ahrend Kft. ügyvezető igazgatója.
Elmondása szerint az a tendencia figyelhető meg, hogy a munkaállomások számának kárára növekszik a szociális zónák mérete, úgynevezett phone boothokat, inspiration boothokat, elvonulósarkokat hoznak létre, amelyek lehetővé teszik mind a kollégák közötti távolságtartást, mind az elmélyült, koncentrált munkavégzést.
Előtérbe kerül a kényelemA szakmán belül többféle elgondolás létezik arról, merre felé halad az irodai munkavégzés és ezzel együtt az iroda- és irodabútor-piac. Abban mindenki egyetért, hogy olyan, mint amilyen korábban volt, sosem lesz már.
„A Covid először megijesztette a munkaadókat és a munkavállalókat egyaránt, akik megtehették, otthoni munkavégzésre álltak át. Kezdetben mindenki tartott tőle, hogy miként fog ez működni, azonban sok esetben nem kellemetlennek, inkább hasznosnak bizonyult. Mivel ezt hatékonysági vizsgálatok is alátámasztották, ahol lehet, a továbbiakban is maradni fog ez a rendszer” – tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól.
Irodabútor – a soft seating és az akusztika az új hívószavakAz irodabútorok vonatkozásában két jelentős hívószó emelkedett kulcsfontosságúvá: a kollaborációs terek, valamint az akusztika.
Az irodai székeknél, a tárgyalószékeknél lényegesebb berendezési tárgyak lettek a kényelmi bútorok, úgymint a puffok, a szófák, illetve az egyedi kárpitozott ülőalkalmatosságok. A csendes környezetet pedig az akusztika befolyásolásával, paravánok, különféle felfüggesztett elemek, a hang terjedésének irányát módosítani képes panelek alkalmazásával valósítják meg.
„Teljesen át kell gondolni a területeket, hiszen azok a zónák, amelyeket eddig fontosnak gondoltak, és akként kezeltek – például a konkrét munkaállomások –, mára háttérbe szorultak, míg a közösségi terek, a kávézásra, a dohányzásra és a rövid megbeszélésekre alkalmas nyitott területek stratégiai pontokká váltak, ahova érdemes kényelmes és a munka hatékonyságát növelni képes bútorokat elhelyezni. Azt gondolnánk, hogy ezek nem elsődleges dolgok, pedig nagyban hozzájárulnak a munkavállalói lojalitás erősödéséhez” – emelte ki Medvedovszky Gergely.
30 éve a hazai cégek szolgálatábanA Royal Ahrend több mint egy évszázada teremt inspiráló munkakörnyezetet ügyfelei számára a világ számos pontján. Magyarországon 1991 óta szállítanak megoldásokat irodák, bankfiókok, szállodák, oktatási és egészségügyi intézmények, valamint üzlethelyiségek részére, az idei évtől a Royal Ahrend csoport cégeinek kizárólagos hazai képviseleteként.
„Hiszünk benne, hogy a munkakörnyezet egy hely, ahol a tehetségek találkozhatnak, inspirálódhatnak és együtt dolgozhatnak. Célunk inspiráló és kiemelkedő munkakörnyezeteket alkotni, melyek hozzájárulnak a jólléthez, támogatják a sokszínűséget, megteremtik a hovatartozás érzését és növelik a hatékonyságot is. Termékeink nemcsak megjelenésükben és használhatóságukban természetesek, hanem igazodnak ügyfeleink igényeihez is. Rugalmasságot és teljes körű szolgáltatást nyújtunk számukra ahhoz, hogy a rendelkezésükre álló helyet a legoptimálisabban tudják hasznosítani” – avatott be Medvedovszky Gergely.
A vállalat is képviselteti magát október 21-én a Várkert Bazárban megrendezésre kerülő OfficeUp konferencián, amelynek témája ezúttal „A hibrid iroda anatómiája”.
A rendezvényen új értelmet nyer a fenntarthatóság, hiszen a tartós és globális home office után mindenkit érint az irodai optimalizálás kérdése, valamint sok egyéb program mellett design- és irodatér-kiállítók mutatják be a legújabb trendeket, környezetbarát lehetőségeket.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.