Sosem lesz már ugyanolyan az irodai munka?

2021. 10. 13., 13:00

Másfél évvel ezelőtt, a Covid-19 hatására olyan helyzet állt elő az iroda design piacon, amire senki nem számított, és amire senki nem volt felkészülve. Beigazolódott: igazuk volt azoknak a szakembereknek, akik évekkel korábban felhívták a figyelmet arra, hogy a nyílt terű irodák már nem működőképesek, az új generációk más igényekkel jelennek meg a munkaerőpiacon. Hirtelen és kényszerű átalakítások kezdődtek meg, amelyekben jelentős szerep jutott a tértervező és kivitelező cégeknek.

Az egyes vállalatoknál kiemelt stratégiává vált egy új munkahelyi környezet megteremtése, amelyben a beszerző részlegek helyett a vezetők és a HR-esek váltak a fő döntéshozókká, mivel ők szélesebb rálátással rendelkeznek a működésre.

„A home office elterjedésével megszűnt a hatalmas területű irodahelyiségek funkciója, sokan döntöttek amellett, hogy kisebb irodába költöznek vagy a meglévőt más funkciók mentén alakítják át” – tájékoztatott Medvedovszky Gergely, az irodai térszervezéssel, irodabútor-értékesítéssel és berendezéssel foglalkozó Ahrend Kft. ügyvezető igazgatója.

Elmondása szerint az a tendencia figyelhető meg, hogy a munkaállomások számának kárára növekszik a szociális zónák mérete, úgynevezett phone boothokat, inspiration boothokat, elvonulósarkokat hoznak létre, amelyek lehetővé teszik mind a kollégák közötti távolságtartást, mind az elmélyült, koncentrált munkavégzést.

Előtérbe kerül a kényelemA szakmán belül többféle elgondolás létezik arról, merre felé halad az irodai munkavégzés és ezzel együtt az iroda- és irodabútor-piac. Abban mindenki egyetért, hogy olyan, mint amilyen korábban volt, sosem lesz már.
„A Covid először megijesztette a munkaadókat és a munkavállalókat egyaránt, akik megtehették, otthoni munkavégzésre álltak át. Kezdetben mindenki tartott tőle, hogy miként fog ez működni, azonban sok esetben nem kellemetlennek, inkább hasznosnak bizonyult. Mivel ezt hatékonysági vizsgálatok is alátámasztották, ahol lehet, a továbbiakban is maradni fog ez a rendszer” – tudtuk meg az ügyvezető igazgatótól.

Irodabútor – a soft seating és az akusztika az új hívószavakAz irodabútorok vonatkozásában két jelentős hívószó emelkedett kulcsfontosságúvá: a kollaborációs terek, valamint az akusztika.

Az irodai székeknél, a tárgyalószékeknél lényegesebb berendezési tárgyak lettek a kényelmi bútorok, úgymint a puffok, a szófák, illetve az egyedi kárpitozott ülőalkalmatosságok. A csendes környezetet pedig az akusztika befolyásolásával, paravánok, különféle felfüggesztett elemek, a hang terjedésének irányát módosítani képes panelek alkalmazásával valósítják meg.

„Teljesen át kell gondolni a területeket, hiszen azok a zónák, amelyeket eddig fontosnak gondoltak, és akként kezeltek – például a konkrét munkaállomások –, mára háttérbe szorultak, míg a közösségi terek, a kávézásra, a dohányzásra és a rövid megbeszélésekre alkalmas nyitott területek stratégiai pontokká váltak, ahova érdemes kényelmes és a munka hatékonyságát növelni képes bútorokat elhelyezni. Azt gondolnánk, hogy ezek nem elsődleges dolgok, pedig nagyban hozzájárulnak a munkavállalói lojalitás erősödéséhez” – emelte ki Medvedovszky Gergely.

30 éve a hazai cégek szolgálatában
A Royal Ahrend több mint egy évszázada teremt inspiráló munkakörnyezetet ügyfelei számára a világ számos pontján. Magyarországon 1991 óta szállítanak megoldásokat irodák, bankfiókok, szállodák, oktatási és egészségügyi intézmények, valamint üzlethelyiségek részére, az idei évtől a Royal Ahrend csoport cégeinek kizárólagos hazai képviseleteként.

„Hiszünk benne, hogy a munkakörnyezet egy hely, ahol a tehetségek találkozhatnak, inspirálódhatnak és együtt dolgozhatnak. Célunk inspiráló és kiemelkedő munkakörnyezeteket alkotni, melyek hozzájárulnak a jólléthez, támogatják a sokszínűséget, megteremtik a hovatartozás érzését és növelik a hatékonyságot is. Termékeink nemcsak megjelenésükben és használhatóságukban természetesek, hanem igazodnak ügyfeleink igényeihez is. Rugalmasságot és teljes körű szolgáltatást nyújtunk számukra ahhoz, hogy a rendelkezésükre álló helyet a legoptimálisabban tudják hasznosítani” – avatott be Medvedovszky Gergely.


A vállalat is képviselteti magát október 21-én a Várkert Bazárban megrendezésre kerülő OfficeUp konferencián, amelynek témája ezúttal „A hibrid iroda anatómiája”.

A rendezvényen új értelmet nyer a fenntarthatóság, hiszen a tartós és globális home office után mindenkit érint az irodai optimalizálás kérdése, valamint sok egyéb program mellett design- és irodatér-kiállítók mutatják be a legújabb trendeket, környezetbarát lehetőségeket.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS