Sok fiatal a járvány miatt veszítette el a munkáját

2021. 09. 16., 13:45

A munkájukat elveszítő fiatalok 37 százaléka a járvány miatt vált állástalanná. Bár 17 százalék azóta már talált állást, 20 százalék még keresi magának az új pozíciót – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült felmérésből. Ugyanezen célcsoport közel felét – 46 százalékát – nem érintette a pandémia munka szempontjából. Abban az esetben, ha a korosztály jelenleg dolgozó tagjai új állást keresnének, 28 százalékuk úgy véli, könnyen találna állást magának, 43 százalékuk szerint viszont nehezen menne.

Sok fiatal számára gondot okozott a járvány: 37 százalékuk veszítette el az állását a pandémia miatt – derült ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a 19-29 éves jelenleg vagy állásban lévő vagy munkanélküli fiatalok körében vizsgálta a koronavírus-járvány hatásait.

Több táborra szakadtak

A munkájukat a járvány miatt elvesztő fiatalok két táborra szakadtak. A megkérdezett fiatalok 17 százaléka talált magának új munkahelyet az előző elvesztése után. Budapesten voltak a legnagyobb arányban azok, akiknek sikerült az elveszített állásuk helyett újat találni (33 százalék a 17 százalékos átlaggal szemben). 20 százalékuk viszont azóta még nem tudott elhelyezkedni.

A kutatás szerint a fiatalok közel felét, 46 százalékát nem érintette a járvány, ők ugyanott dolgoznak, mint a pandémia magyarországi megjelenése előtt. 9 százalékos azoknak az aránya, akik saját döntésből fakadóan váltottak munkahelyet, míg 7 százaléluk a járvány előtt és után sem volt állásban.

A K&H felmérése szerint a jelenleg aktív kereső fiatalok véleménye megosztott egy esetleges állásváltás kapcsán. A megkérdezettek 28 százaléka szerint könnyű lenne újra elhelyezkedni, az ő optimizmusukat táplálja, hogy bár még vannak bizonytalanságok a járvány miatt a gazdaságban, de megindult a kilábalás, ezért több szektorban megjelent a pandémia előtti munkaerőhiány. 29 százalék nem foglalt állást, szerintük se könnyűnek, se nehéznek nem mondható az álláskeresés. A többség azonban pesszimista: több mint 10-ből 4 fiatal dolgozó, a megkérdezettek 43 százaléka szerint nehéz lenne állást változtatni.

Elégedettek vs. elégedetlenek

Jelentős azoknak az aránya is, akik külföldi munkát vállalnának, 37 százalékuknál van ez a forgatókönyv a napirenden, ami kiemelkedő érték a felmérés több mint 8 éves történetében, legutóbb 2017-ben volt ilyen magas a határon túli munkát fontolgatók aránya.

Ebben a magas arányban szerepet kaphat az is, hogy a dolgozó fiatalok között sokan vannak, akik nem igazán elégedettek azzal, amit csinálnak. Mindössze 43 százalékuk szereti a munkáját, ez pedig alacsony értéknek számít, a felmérés történetében inkább 50 százalék körüli eredmény volt a jellemző. A dolgozó fiatalok 34 százaléka semlegesen értékeli a munkáját, 23 százalékuk viszont nincs oda érte.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS