Minél több bajszos kollégát szeretne novemberben a Bridgestone

2018. 11. 06., 12:50

A férfi egészséghónap, a nemzetközi Movember mozgalom idején saját férfi kollégáit is bajusz és szakáll növesztésére ösztönzi a Bridgestone. A vállalat ezzel kívánja felhívni több mint 1000 férfi munkatársa és általában a férfiak figyelmét a prosztatarák-szűrés és a prevenció fontosságára.

Novemberben a férfiak egészségére figyel a világ. Az Ausztráliából indult Movember mozgalom arra ösztönzi a férfiakat, hogy ebben a hónapban ne borotválkozzanak. Növesszenek bajuszt vagy szakállt, és ezzel hívják fel férfitársaik, valamint a hölgyek figyelmét is a prosztatarák-szűrővizsgálat és a prevenció fontosságára.

A köztudatban az él, hogy a prosztatarák elsősorban az idősebb férfiak betegsége, miközben kevéssé ismert tény, hogy a negyven év fölötti férfiak körében előforduló rosszindulatú megbetegedések egytizede a prosztatát érinti és e kor felett megsokszorozódik az esélye ezen betegség kialakulásának.

A prosztatát érintő daganatok ráadásul sokszor tünetmentesek és nem okoznak panaszt, ami miatt későn derül fény a betegségre, ezzel Magyarországon évente mintegy 1.300 férfi halálát okozva a 4.000 diagnosztizált esetből, a Semmelweis Egyetem adatai szerint.

„Mi, férfiak ügyesek, bátrak és erősek vagyunk a mindennapi munka során, sajnos azonban ritkán, sokszor pedig már csak akkor keressük fel orvosunkat, ha baj van” – mondta Erényi Gergely, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. HR vezetője. „A prosztatarák komoly betegség, ezért Movember kampányunkkal a megelőzés és a rendszeres szűrővizsgálat fontosságára szeretnénk felhívni férfi kollégáink és Tatabánya férfi lakosságának a figyelmét” – tette hozzá.

Az idejében felismert prosztatát érintő daganat, legyen szó jó-, vagy akár rosszindulatúról, jól kezelhető. A megelőzés és a korai felismerés egyik legfontosabb eszköze a PSA vizsgálat, amely 2 csepp vérből és néhány perc alatt mutatja ki a prosztata esetleges betegségére utaló jeleket.

A Movember keretében a Bridgestone ingyenes PSA szint mérést és edukációs programokat szervez több mint ezer férfi munkatársa számára, akiket emellett közös bajusz- és szakállnövesztésre valamint bajusz-szépségversenyre is invitál.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS