Még mindig növekszik a munkaerő-kereslet az IT iparágban

2020. 02. 24., 10:45

Home office lehetőséggel, család- és kutyabarát környezettel és az egészségtudatos életmód támogatásával igyekeztek 2019-ben kedvezni a cégek munkavállalóiknak, derül ki a DreamJo.bs tavalyi adataiból. Az újgenerációs állásportál adatai szerint a legnagyobb kereslet még mindig az IT szektorban volt múlt évben, a legnagyobb túljelentkezés pedig a marketing és PR területen meghirdetett pozíciók, valamint az irodai munkák és a business manager állások kapcsán volt megfigyelhető.

Az employer branding egyre nagyobb hangsúlyt kap a cégek életében, hiszen a munkavállalók ingerküszöbe magasabb, a munkahelyeknek pedig egymásra kell licitálni a kedvezőbbnél-kedvezőbb ajánlatokkal, ami nemcsak a fizetésben mutatkozik meg.

A DreamJo.bs – amelynek felületén az employer branding, a könnyen fogyasztható cégbemutatkozók és álláshirdetések egyaránt megtalálhatók – immáron három éve segít abban a kis-, közép- és nagyvállalatoknak, hogy minél sokszínűbben ismertessék meg magukat a potenciális álláskeresőkkel, így az oldalukon található több, mint 1300 cég adatlapja és állásajánlataik lehetőséget adnak a piac jellegzetességeinek feltérképezésére.

Sok helyen van home office lehetőség és emelkedik a kutyabarát cégek száma

Az elmúlt években látszott, hogy a munkáltatók – mérettől függetlenül – keresik a módját annak, hogy minél kellemesebb munkakörnyezetet biztosítsanak a munkatársak számára. A DreamJo.bs oldalán lehetőségük van arra, hogy a lehető legtöbb információt elmondják magukról, nem beszélve az úgynevezett badge-ekről, vagy más néven jelvényekről, amelyekkel még személyesebb cégprofil készíthető el.

A cégek 9 különböző badge közül választhatnak, még vonzóbbá téve ezzel magukat a munkavállalók számára. Ez alapján leszűrhetjük, hogy a magukról részletes adatlapot készítő vállalatoknak több, mint a fele kínál otthoni munkalehetőséget. Bár a legfrissebb Eurostat statisztikák alapján Magyarország még mindig az európai átlag alatt van a rendszeres otthoni munkavégzés arányában (a dolgozók 2,3 százaléka), erre itthon is egyre nagyobb az igény a munkavállalók részéről, hiszen számos kutatás[2] szerint sokkal hatékonyabb, stresszmentesebb és ezáltal kifizetődőbb is a távmunka napjainkban.

Ugyancsak sok a kutyabarát hely: a vállalatok 43 százaléka enged be kutyusokat az irodába, emellett tízből 5 cég tartja magát egészségtudatosnak és tízből hárman vallják magukat környezettudatos munkáltatónak.

Kevés helyen van fejlődési lehetőség

„A munkahelyi elköteleződés alapfeltétele a munkahelyi jóllét megteremtése, amiben a munkavállaló hatékonyan tud dolgozni, megfelelő támogatást kap, fejlődik és tanul. Megéri fektetni a munkavállaló mentális egészségébe, mert az sokszorosan megtérül, például az elköteleződésében” – véli Balogh-Mázi Mária, a DreamJo.bs alapítója, aki azt is elmondta, hogy sajnos még mindig vannak hiányosságok a cégeknél ezen a téren.

Annak ellenére, hogy az állásportál egy korábbi kutatása alapján a munkahelyválasztás legfontosabb tényezője a fejlődési lehetőség, erre a munkáltatóknak csak 27 százaléka kínál módot. Második helyen szerepel a választást befolyásoló tényezők között a családbarát környezet, amelyet a 2019-es adatok alapján a cégek 40 százaléka tud biztosítani a munkavállalóknak. A társadalmi szerepvállalásban nem jeleskednek a hazai munkáltatók: a cégeknek kevesebb, mint egyharmada vallotta magáról 2019-ben, hogy erős CSR-ben.

Az IT szektorban van a legnagyobb hiány, a marketing és PR a legnépszerűbb

Az elmúlt két év hazai adatai alapján látszódik az a nemzetközileg is általános trend, hogy a legnagyobb munkaerőhiány még mindig az IT szektorban van. Míg a nyitott állások száma megháromszorozódott ezen a területen 2018-ról 2019-re, addig az álláskeresők száma nem nőtt szignifikánsan. Az átlaghoz képest az egy pozícióra jelentkezők száma csaknem 80 százalékkal elmarad az IT ágazatban.

Ugyanez azonban nem mondható el a marketing és PR területen meghirdetett állásokról: hiába nőtt másfélszeresére a kereslet a szakmában a tavalyi évben, a jelentkezők száma is erősen emelkedett és az átlaghoz képest kétszer annyian adják be önéletrajzukat egy-egy üres pozícióra ebben az iparágban.

Népszerűek az irodai munkák és a business management állások, valamint a HR és employer brandinggel kapcsolatos munkalehetőségekre is sokan jelentkeztek tavaly. Ugyanakkor bajban van a pénzügyi, a mérnöki és a Big Data szektor a DreamJo.bs tavalyi statisztikái alapján: bár a kereslet hatalmas munkaadói oldalról, ehhez képest országszerte kevés a szakképzett munkaerő a területen.

A nyitottságé a jövő

„Az álláskeresők egyre magasabbra teszik a lécet és nem szeretik a zsákbamacskát. Ha nem tetszik egy munkahely, ma már nem sokat gondolkoznak azon, hogy váltsanak-e, egyszerűen továbbállnak. Éppen ezért fontos már a kezdetekben is az őszinteség: ki kell teríteni a kártyákat mindkét félnek és a lehető legtöbb részletet be kell mutatni a cégeknek arról, hogy mit kínálnak a munkavállalóknak. Hiszen az álláskeresés hasonlóan működik, mint a párválasztás. Szeretnénk minél többet, és a valóságot megtudni arról, akivel összekötjük az életünket. Sokkal rosszabb, ha az elején valótlant állítunk, vagy nem mondunk el magunkról dolgokat, ami ha később kiderül, hatalmas csalódást okozhat” – tette hozzá Balogh-Mázi Mária.

A DreamJo.bs a felületén az elmúlt években lehetővé tette, hogy minden vállalat a lehető legtöbb információt ossza meg magáról.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 24., 11:10
Az Európai Parlament 2024. április 24-én elfogadta a platformalapú munkavégzés munkakörülményeinek javításáról szóló irányelvét. A legfontosabb tudnivalókat dr. Szemán Péter, a Bán, S. Szabó, Rausch & Partners munkajogi csoportjának vezetője foglalta össze.
2024-05-25 16:44:25
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS