Kiszámíthatóság, képzés, karrier. Kampányt indít az üzleti szolgáltatókat tömörítő szervezet, az ABSL Hungary, hogy enyhítse a szektor munkaerőhiányát. A csaknem 90 ezer főt foglalkoztató iparágban legalább 4 ezer betöltetlen álláshely van. Akinek van nyelvtudása, akár már holnap találhat magának állást. Az elmúlt években dinamikusan növekvő, egyre több iparágat kiszolgáló és egyre több szakembert felszívó szektor az ABSL Hungary elnöke szerint lehetőséget jelenthet a karrierváltáson gondolkodó eddigi KATA-s vállalkozóknak is.
Az eddig katás vállalkozóként szolgáltató szakemberek felé nyit a magyarországi üzleti szolgáltatókat tömörítő szervezet, az ABSL Hungary. A kampány célja, hogy enyhítse az iparágra ma jellemző és állandósult 5 százalékos szakemberhiányt. A fókuszban a nyelvtudással rendelkező, karrierváltásra nyitott szakemberek vannak. IT-sok, tolmácsok, fordítók, pénzügyi végzettségűek.
Az ABSL Hungary elnöke, Lenk István szerint a folyamatosan változó nemzetközi környezet az elmúlt években rákényszerítette a szektor képviselőit, hogy a versenyképességük megőrzése érdekében rendszeresen képezzék munkavállalóikat, ami munkaerő-piaci előnyt jelenthet az iparágban dolgozóknak a jövőben. Ezért azok számára, akik a megváltozott adózási környezetben karrierváltáson gondolkodnak, az üzleti szolgáltatói szektor jó lehetőségeket tartogathat.
A Process Solutions ügyvezetője szerint a kata-kérdésnek két oldala van. Az egyik a vitathatatlanul kedvező adózás, ugyanakkor ott van a jövő szempontjából kockázatos másik oldal is, a tételes adófizetés eredményezte alacsonyabb ellátási alap, ha valaki állami nyugdíjellátásban is gondolkodik. Szalai András szerint az üzleti szolgáltatói szektorban a versenyképes bérek mellett a foglalkoztatás adta biztonságot is élvezheti, aki munkavállalóként folytatja a pályáját.
Katona István, a Celanese Hungary Kft. ügyvezetője szerint a biztonság és a kiszámíthatóság a szektor egyik munkaerő-piaci előnye a munkavállalók számára. Az elmúlt években a folyamatos bővülés jellemezte az üzleti szolgáltatói szektort. A legnagyobb kihívást is ez jelentette, vagyis az, hogy az egyre bővülő megrendelői állományt hogyan tudják humán erőforrással biztosítani. Emellett a munkavállalók megtartása is komoly feladat volt. Mindezek együtt azt jelentik, hogy az iparág munkavállalói más szektorokkal összehasonlítva nagyobb biztonságban voltak.
A szektorban dolgozóktól érkező visszajelzések alapján, az iparág egyik fontos jellemzője a közösségi élmény, ami az elmúlt években felértékelődött a munkavállalók számára. A bp magyarországi ügyvezetője, Kulczycki Julianna szerint az üzleti szolgáltatói szektor ezt a munkavállalói értéket úgy tudja biztosítani, hogy közben rugalmas és a pandémia ideje alatt sokak körében jól bevált home office lehetőségét is megtartotta, ugyanakkor az irodában kivételes munkakörnyezetet biztosít.
A munkaerő-piaci tartalékok felkutatása folyamatos feladatot jelent a HR szolgáltató cégek számára. A Trenkwalder a saját adatbázisa alapján azt látja, hogy csaknem 40 ezer szakképzett, úgynevezett fehérgalléros munkavállaló hiányzik a piacról. G. Nagy Balázs a Trenkwalder Magyarország ügyvezetője szerint ma az egyik legjobb lehetőség a karrierváltásra kész, eddig magánvállalkozóként szolgáltató munkavállalók számára az üzleti szolgáltatói szektor. A Trenkwalder mint közvetítő és outsourcing szolgáltató több száz, magasan képzett szakember számára kínál nyitott pozíciókat Magyarország egész területén.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.