Erre a négy készségre lesz szükségük a jövő munkavállalóinak

2019. 05. 23., 18:31

A jelen és a jövő munkavállalóinak is nagy kihívást jelent a digitális technológia rohamos fejlődése. Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a folyamatos változásokkal, négy készséget kell tudniuk alkalmazni: rugalmasnak és agilisnak kell lenniük, miközben nyitottak az élethosszig tartó tanulásra, akár autodidakta módon is – mutat rá a trendre az Adecco Csoport.

Vajon a születési év függvénye, hogy ki mennyire digitalizált? A válasz nem könnyű, hiszen nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy igen vagy nem. „Tapasztalataink szerint a munkaerőpiacon ma már elengedhetetlen a digitális tudás, ugyanis az 1900-as évektől megfigyelhető egy exponenciálisan növekvő trend a technológiában, ami az utóbbi 10 évben rendkívül felgyorsult. Gondoljunk csak az okostelefonok, a közösségi oldalak vagy az önvezető autók megjelenésére. Nem mindegy tehát, hogy ki melyik generáció tagja, hiszen a 2000-es években születettek szó szerint a digitalizáció világába születtek és ebben nőnek fel, miközben az 1950-es években születetteknek felnőttként kell megbarátkozniuk a digitális fejlődéssel. Ez azonban nem jelenti, azt, hogy a digitális tapasztalattal nem vagy alig rendelkező munkavállaló kiszorulna a munkaerőpiacról, hiszen a digitalizáció egy eszköz, amit használni és alkalmazni kell tudni. Ez pedig nem a munkavállalók korán, hanem alapvetően a készségeiken és hozzáállásukon múlik” – mutatott rá a munkaerőpiaci trendre Goszleth Gábor, a magyarországi Adecco Kft. értékesítési igazgatója.

Készségek mindenek felett

A minden eddiginél gyorsabban változó technológiák következtében a jelenlegi tudás akár már 2-3 év múlva is elavultnak számíthat. Jól mutatja ezt, hogy például a marketing területén 2011-ben még mintegy 150 eszköz volt elérhető, ez azonban 2018-ra közel ötvenszeresére, 7000-re duzzadt. Ahhoz, hogy ezzel a robbanásszerű fejlődéssel lépést tudjanak tartani a munkavállalók, generációtól függetlenül négy készséget kell tudniuk hatékonyan alkalmazni. „A jövő és a siker kulcsa, ha a munkavállalók

  • rugalmasak és
  • agilisak,

ami azt jelenti, hogy

  • nyitottak is és képesek is befogadni a változásokat.

Emellett elengedhetetlen

  • az élethosszig tartó tanulás, valamint
  • az önképzés is,

hiszen a tudást folyamatosan fejleszteni kell, akár autodidakta módon is. Ha ezek megvannak, már „csak” a sebességre kell figyelni, azaz hogy képesek legyünk gyorsan felismerni a problémát és a benne rejlő lehetőséget a változásra”– tette hozzá a szakember.

Adecco Inovantage

Az Inovantage negyedéves kiadvány Közép-Európa és régióinak munkaerőpiaci, gazdasági és oktatási irányait, ezek kapcsolatait, összefüggéseit, valamint a cégekre és a társadalomra gyakorolt hatásait értékeli és mutatja be. A teljes riport itt érthető el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-01-15 14:10:00
Hidegben vajon gyorsabban merül az akkumulátor? Megugorhat a roamingdíjunk síelés közben? Kárt tehet-e a havazás a telefonban? A kérdésekre a Yettel szakértői válaszolnak.
2025-01-15 13:40:00
A pályázaton ingatlanonként akár 5 millió forint támogatást nyerhetnek el a családok a zöldenergia termelésére és eltárolása alkalmas modern napelemes rendszerek telepítéséhez.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS