A szélsőségesen hideg időjárásra tesztelt, nemrég kiadott típus a japán gyártó zászlóshajó EV-je lehet. A Nissan szakemberei -40 és +80 Celsius fok között nyúzták, aztán nagyot néztek.
A Nissan mérnökei új szintre emelték az Ariya elektromos autó tesztelését: rendkívül hideg időjárási körülmények között vizsgálták – számol be a Busines Wire. A Nissan’s Technical Center North America (NTCNA) detroiti központjában olyan speciális kamrákat használtak, amelyek a sarki vidékekre jellemző szélsőséges hőmérsékleteket is reprodukálják.
„Kamráink hőmérséklet-tartománya -40 és +80 Celsius-fok között mozog. A legrosszabb forgatókönyveket is tesztelni akarjuk, hogy a partnereink minden környezetben ugyanazt a teljesítményt kapják” – mondta az NTCNA zéró emissziós járművekkel foglalkozó vezető menedzsere. Jeff Tessmer hozzátette: a kamra a páratartalmat is szabályozni tudja, így a mérnökök olyan körülmények között tesztelhetik az Ariyát, amelyeket a legtöbb sofőr soha nem tapasztal meg. Mégis: az autó szívóssága és – főleg az akkumulátor – állóképessége rendkívül vonzóvá teheti a modellt, így igyekeznek kitolni a határait. Csak emlékeztetőképpen: nem ez az Ariya első nagy megpróbáltatása: 2023-ban egy demonstrációs túra keretében az Északi-sarktól az Antarktiszig hajtották.
A Nissan legutóbbi tesztjei arra összpontosítottak, hogy az Ariya hogyan viselkedik fagypont alatti hőmérsékletek mellett. A mérnökök különösen a jármű akkumulátorának állapotát és hidegindítási képességét vizsgálták. Az egyik kulcsteszt a „hideg áztatás” volt, amelynek során az autót 24 órán át hűtőkamrában tartották, hogy megfigyeljék, hogyan reagál a technológia a rendkívüli hidegre. Kiderült, hogy a jármű akkumulátora -20 Celsius-fokos környezetben is megőrizte 17 százalékos töltöttségét, anélkül, hogy csatlakoztatva lett volna vagy használta volna az akkumulátor-fűtő rendszert.
Érdekes módon az Ariya azonnal indulni tudott, az extrém hideg ellenére is.
A mérnökök még szélsőségesebb körülményeknek, például -40 Celsius-fokos hidegnek is kitettek egyes alkatrészeket. Az ezen a ponton tapasztalt jó teljesítmény az Ariya fejlett rendszereinek köszönhető, amelyeket kifejezetten arra tervezvek, hogy szélsőséges hőmérsékletet is kezelni tudjanak.
Az elektromos autó a forró időjárásra folyadékhűtéses hőmenedzsment rendszerrel válaszol, ami optimális hőmérsékleten tartja az akkumulátort. Ugyanezt a feladatot hideg időben az akkumulátor-fűtő rendszer látja el, amit a sofőrök a MyNISSAN alkalmazással távolról is bekapcsolhatnak, hogy az autó kényelmesen meleg legyen, mielőtt beülnének. Az app lehetővé teszi a belső tér hőmérsékletének távoli szabályozását vagy a töltési időzítések beállítását. Ansu Jammeh, a Nissan Zero Emissions Engineering csapatának mérnöke hozzáfűzte: a legjobb eredmény érdekében az autót töltőre kell csatlakoztatni, hogy a fűtési funkció ne az akkumulátort terhelje.
„Az utastér fűtése gyorsabb, mint a belső égésű motoros autók esetében, amelyek általában a motor hőjére támaszkodnak. Az elektromos autók gyorsabban melegszenek fel. Ez a termékek természetéből fakad” – jegyezte meg Jammeh.
Címlapkép: Nissan
A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.
A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.