Extrém fagyokra tesztelték a Nissan elektromos autóját – Meglepően jól vizsgázott

Extrém fagyokra tesztelték a Nissan elektromos autóját – Meglepően jól vizsgázott
Gábor János  |  2025. 01. 15., 13:10

A szélsőségesen hideg időjárásra tesztelt, nemrég kiadott típus a japán gyártó zászlóshajó EV-je lehet. A Nissan szakemberei -40 és +80 Celsius fok között nyúzták, aztán nagyot néztek.

A Nissan mérnökei új szintre emelték az Ariya elektromos autó tesztelését: rendkívül hideg időjárási körülmények között vizsgálták – számol be a Busines Wire. A Nissan’s Technical Center North America (NTCNA) detroiti központjában olyan speciális kamrákat használtak, amelyek a sarki vidékekre jellemző szélsőséges hőmérsékleteket is reprodukálják.

„Kamráink hőmérséklet-tartománya -40 és +80 Celsius-fok között mozog. A legrosszabb forgatókönyveket is tesztelni akarjuk, hogy a partnereink minden környezetben ugyanazt a teljesítményt kapják” – mondta az NTCNA zéró emissziós járművekkel foglalkozó vezető menedzsere. Jeff Tessmer hozzátette: a kamra a páratartalmat is szabályozni tudja, így a mérnökök olyan körülmények között tesztelhetik az Ariyát, amelyeket a legtöbb sofőr soha nem tapasztal meg. Mégis: az autó szívóssága és – főleg az akkumulátor – állóképessége rendkívül vonzóvá teheti a modellt, így igyekeznek kitolni a határait. Csak emlékeztetőképpen: nem ez az Ariya első nagy megpróbáltatása: 2023-ban egy demonstrációs túra keretében az Északi-sarktól az Antarktiszig hajtották.

Hogyan bírja az Ariya a hideget?

A Nissan legutóbbi tesztjei arra összpontosítottak, hogy az Ariya hogyan viselkedik fagypont alatti hőmérsékletek mellett. A mérnökök különösen a jármű akkumulátorának állapotát és hidegindítási képességét vizsgálták. Az egyik kulcsteszt a „hideg áztatás” volt, amelynek során az autót 24 órán át hűtőkamrában tartották, hogy megfigyeljék, hogyan reagál a technológia a rendkívüli hidegre. Kiderült, hogy a jármű akkumulátora -20 Celsius-fokos környezetben is megőrizte 17 százalékos töltöttségét, anélkül, hogy csatlakoztatva lett volna vagy használta volna az akkumulátor-fűtő rendszert.

Érdekes módon az Ariya azonnal indulni tudott, az extrém hideg ellenére is.

A mérnökök még szélsőségesebb körülményeknek, például -40 Celsius-fokos hidegnek is kitettek egyes alkatrészeket. Az ezen a ponton tapasztalt jó teljesítmény az Ariya fejlett rendszereinek köszönhető, amelyeket kifejezetten arra tervezvek, hogy szélsőséges hőmérsékletet is kezelni tudjanak.

Az elektromos autó a forró időjárásra folyadékhűtéses hőmenedzsment rendszerrel válaszol, ami optimális hőmérsékleten tartja az akkumulátort. Ugyanezt a feladatot hideg időben az akkumulátor-fűtő rendszer látja el, amit a sofőrök a MyNISSAN alkalmazással távolról is bekapcsolhatnak, hogy az autó kényelmesen meleg legyen, mielőtt beülnének. Az app lehetővé teszi a belső tér hőmérsékletének távoli szabályozását vagy a töltési időzítések beállítását. Ansu Jammeh, a Nissan Zero Emissions Engineering csapatának mérnöke hozzáfűzte: a legjobb eredmény érdekében az autót töltőre kell csatlakoztatni, hogy a fűtési funkció ne az akkumulátort terhelje.

„Az utastér fűtése gyorsabb, mint a belső égésű motoros autók esetében, amelyek általában a motor hőjére támaszkodnak. Az elektromos autók gyorsabban melegszenek fel. Ez a termékek természetéből fakad” – jegyezte meg Jammeh.

Címlapkép: Nissan

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 07., 13:25
Az amerikai fogyasztók hamarosan többet fizethetnek a Kínából érkező termékekért, miután az Egyesült Államok 2025. február 1-től 10 százalékos vámot vetett ki a kínai importcikkekre, és megszüntette az eddigi adókedvezményt a 800 dollár alatti csomagokra. Az intézkedés különösen az olyan népszerű online piactereket érinti, mint a Temu és a Shein, amelyeket eddig alacsony árú termékeik és gyors kiszállításuk miatt kedveltek a vásárlók. De mi vezetett ehhez a döntéshez, és milyen hatása lesz az amerikai piacra? Tímár Szabolcs, a PwC Magyarország e-kereskedelmi szakértőjének írása.
2025. 02. 06., 15:25
Előregisztráció formájában már több mint 3200 cég jelezte érdeklődését a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!” fantázianevű program iránt, amelyre a jelentkezés február 3-tól nyílt meg – tájékoztatott Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.

  Rovathírek: HIPA

A beruházásösztönzésben is ki kell használni, hogy rendkívül Magyarország-barát az új washingtoni adminisztráció, és a legnagyobb amerikai cégeket is ösztönözni kell magyarországi befektetésekre – hívta fel a figyelmet Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A magyarok először idén tehetik meg, hogy ingatlan célra fordítsák a nyugdíjpénztári megtakarításaikat. Herman Bernadett, a Bank360 vezető szakértője ennek a lehetőségnek az előnyeiről és hátulütőiről, valamint a pénztárakra gyakorolt jelenlegi és távlati következményeiről is beszélt a BizniszPlusznak. Szóba került az is, hogy milyen hatással volt a nyugdíjvagyonokra a részvénypiacok tavalyi sikere, illetve hogy milyen tényezőktől függ a gyarapodás az idei évben.
2025. 01. 17., 08:20
epizód: 2025 / 2   |   hossz: 24:49
A kiskorú gyermeket nevelő szülők adóalapját csökkentő családi kedvezmény mértéke 2025. július 1-jétől 50 százalékkal nő, így a kétgyerekes családok az év második felében már nem havi 40 ezer, hanem 60 ezer forint adót és járulékot takarítanak meg. Nem mindegy azonban, hogy mikor és hogyan nyilatkoznak erről a dolgozók, miközben a munkáltatóknak is érdemes odafigyelni az ezzel kapcsolatos változásokra. A legfontosabb tudnivalókról Honyek Pétert, a PwC Magyarország személyi jövedelemadóval foglalkozó területének igazgatóját kérdeztük.
Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A Nemzetközi Atomenergia Ügynökség és az ukrán hatóságok tájékoztatása alapján az elmúlt két hónapban sem csökkent az ukrán energia-infrastruktúrát ért támadások száma. A támadások közvetlenül nem érintik az ukrajnai atomerőművek nukleáris biztonságát, azonban megzavarhatják működésüket.