Vajon létezik olyan, hogy „álommunkahely”? Nos, ha igen, akkor az Eisberg Hungary Kft. jó úton jár ennek megközelítése felé, legalábbis ezt bizonyítják a vállalat dolgozóinak válaszai. A 2020. decemberben elvégzett elkötelezettségi felmérés 90 százalékos részvételi arány mellett 82 százalékos elkötelezettségi eredményt mutatott. A HR közösségépítési vezetőjével, Bognár Adriennel, valamint Gazsi Zoltán ügyvezető igazgatóval a siker mögé tekintettünk, és megnéztük: mi mindent rejtenek a számok.
Külföldön is megirigyelnék
„Azt sejtettük, hogy jó eredmény lesz, hiszen a mindennapokban láttuk az összetartást, éreztük a motivációt, azonban a végeredmény minden várakozásunkat felülmúlta. A számok azt igazolják, a dolgozók nem veszik természetesnek azokat az erőfeszítéseket, melyet a vezetőség egy igazán szerethető munkahely érdekében tesz, hanem értékelik azokat. Az anonim kérdőív kitöltésével teljesebb képet kaphattunk a három egység – fizikai dolgozók, termelésvezetés és irodai csapat – motivációs szintjéről, és az egységek közötti eltérésekről is, ezekre alapozva tudunk további fejlesztéseket indítani” – mondta Bognár Adrienn, az Eisberg Hungary Kft. HR közösségépítési vezetője.
Gazsi Zoltán, a vállalat ügyvezető igazgatója kiemelte:
„Számunkra munkatársaink elkötelezettsége mindig is prioritást élvezett, ezért is mérjük rendszeresen. Az erős elkötelezettségnek természetesen van gazdasági racionalitása is, hiszen a magasabb motivációval rendelkező csapat hatékonyabb és jobb minőséget kisebb veszteségekkel gyárt. Emellett nem kevésbé fontos, hogy egy szerethető munkahelyen, jó hangulatban eltöltött napi 8-10 munkaóra mennyivel kedvezőbb mindannyiunk számára fizikailag és lelkileg egyaránt. A 82 százalék összeredmény beszédes és példátlanul magas az Eisberg történetében. Ráadásul mindezt abban az évben könyvelhettük el, amikor a koronavírus-járvány korábban nem tapasztalt kihívások elé állította a vállalatokat. Hiszem, hogy a kiélezett helyzetekben ismerszik meg az ember. A mi dolgozóink pedig jelesre vizsgáztak összefogásból, kitartásból és csapatmunkából is. Külön öröm, hogy a felső vezetőkbe vetett bizalmuk 92%-ot ért el, amellyel szerintem minden management igen elégedett lenne a világ bármely részén.
Talán még ennél is büszkébb vagyok arra, hogy a kérdőívet kitöltő 152 dolgozó nagyban egyetértett (83 százalék) azzal a kijelentéssel, miszerint a „Munkámnak van értelme, örömet okoz”.
A társaság őszinte és kritikus volt, azokat a területeket is egyértelműsítették, ahol többet várnak el tőlünk. Ilyen például a fizetés. Mindenki szeretne többet keresni, ez természetes. Alap, hogy a dolgozó kapja meg a munkakörében a piacon jellemző átlagbért, innentől számos egyéb szempont alapján fog dönteni a maradásáról, vagy esetleges munkahelyváltásról.
„Ha őszinte a vezetés kommunikációja, a dolgozó elhiszi és elfogadja, hogy most éppen nem kerülhet sor fizetésemelésre. Ehhez persze az is kell, hogy korábban megtapasztalták, hogy amikor lehetőség volt rá, nem feledkeztünk meg róluk. A legtöbb területen kimagasló eredményt értünk el, ami megerősíti a végeredményt: dolgozóink 87 százaléka kifejezetten büszke arra, hogy az Eisbergnél dolgozhat, és nem tervez váltani” – árulta el Gazsi Zoltán.
Sali kapitány akcióban
A felmérés minden fő területre kiterjedt: vizsgálta a munkaelégedettséget, motivációt, elköteleződést, a folyamatok hatékonyságát, a vezetés minőségét, a munkahelyi feltételeket, hangulatot, bérezést. Emellett olyan specifikus kérdéseket is tartalmazott, amelyek például a pandémiára vonatkoztak.
Mivel kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen konkrét intézkedések vezettek ahhoz, hogy a vállalat rekordmagas elköteleződési mutatókat produkáljon, közelebbről is szemügyre vettük az elmúlt évek HR-eseményeit.
Sali kapitány a 2019-ben bevezetett interaktív chatbot lehetőséget teremtett arra, hogy másodpercek alatt elérjenek a kollégákhoz a legfontosabb üzenetek. E kommunikációs csatorna segítségével a vezetőség heti több alkalommal tájékoztatta a dolgozókat az aktuális helyzetről, változásokról, indokolva a döntéseket, miközben folyamatosan biztatta is őket.
A hatékonyabb kommunikáció még nagyobb bizalmat eredményezett, és megelőzte a hamis hírek terjedését a cégen belül. A chatboton keresztül a nehezebb időszakokban hangulatfelmérést is végeztek. Az 5 fokú skála az egészséges aggódás (5) és az erős félelem (1) között helyezkedett el. Az eredmény 4,7 lett, ami arra utal, hogy a kollégáik a nehéz helyzet ellenére is biztonságban érezték magukat.
Egyéni coachingtól a rugalmas munkaszervezésig
A vírus megjelenésével párhuzamosan Sali kapitány abban is segített, hogy az Eisberg teljesebb képet kaphasson a dolgozók problémáiról.
„Számos munkavállalónknak gondot okozott a gyermekfelügyelet megoldása, amit a chatboton keresztül jeleztek is nekünk. Ezért mire a 2020 tavaszi kormányzati döntés megszületett az iskolák bezárásáról, már kész tervünk volt. Az aktuális helyzethez alkalmazkodva a műszakváltás lehetőségének biztosításával, valamint a 4-6 órás munkarend felajánlásával igyekeztünk orvosolni a gondokat. Az elmúlt év második felében sem tétlenkedtünk: elindítottuk a Kórházsuli Alapítvánnyal együttműködve az online korrepetálás lehetőségét, melyben jelenleg 10 dolgozónk gyermeke vesz részt. A visszajelzések nagyon pozitívak” – zárta gondolatait Adrienn.
Azokat a kollégákat sem hagyták magukra az Eisbergnél, akik lelkileg nehezebben viselték a járványhelyzetet: nekik profi coach szakemberek nyújtottak online segítséget.
Gondolatok Gazsi Zoltántól a jó cégvezetés margójára…
„Sok cégvezető keres meg, hogyan lehetne ezt az eredményt gyorsan náluk is elérni. Válaszom mindig ugyanaz: gyorsan sehogy. A recept nem túl komplikált, természetesen az ördög a részletekben rejlik.
Azt gondolom, a fentiek minden országban, minden üzletágban, minden cég esetében működnek. Hogy mit hoz a jövő, senki sem tudja. Biztos vagyok abban, hogy bármit is hoz, az Eisberg csapata a legjobbat hozza ki belőle” – mondta az ügyvezető.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.