Debrecenben erősít a Deloitte

2020. 12. 09., 13:45

Öt éve nyitotta meg debreceni irodáját a Deloitte, amely a távoli (otthoni) munkavégzés bevezetése mellett a helyi ügyféligényeket is figyelembe véve fejleszti, bővíti az iroda tevékenységét. A koronavírus járvány bebizonyította, hogy az könyvvizsgálat és tanácsadás területén is hatékony a távoli munkavégzés, ha ennek technikai és szakmai feltételei adottak.

A Deloitte azzal a hosszú távú tervvel nyitotta meg öt évvel ezelőtt debreceni irodáját, hogy a helyi igényeket és lehetőségeket felismerve, dedikált csapatot biztosítson a városban, amely a budapesti központtal digitális csatornákon keresztül tartja a kapcsolatot. A cél az volt, hogy a „távoli munkavégzés” minél általánosabbá váljon a könyvvizsgálat során.

Ennek technikai és szakmai feltételeit az elmúlt 5 év során dolgozták ki. A távoli munkavégzés fejlesztése a könyvvizsgálat üzletág életében azonban nemcsak technológiai kérdés, hanem a könyvvizsgálói szakmában mindenképpen egy szemléletváltást is jelent.


„Ez a szemléletváltás hosszú ideje alakul mind a piacon, mind a szakmában és ez természetszerű alkalmazkodást, a berögzült normák újragondolását jelentette számunkra. Régóta láttuk, hogy a könyvvizsgálók irodához kötött munkaköre átalakulóban van és pont ezért a debreceni csapat már évek óta bedolgozik a legnagyobb ügyfelek és a legkomplexebb auditok folyamataiba, függetlenül az ügyfél fizikai lokációjától. Mára az operáció szerves része ez és mondhatni mindenkit szolgál”mondta Józan Bálint, a könyvvizsgálati üzletág partnere, a debreceni iroda működéséért felelős partnere.

„Bár a koronavírus krízis által generált digitális átállás később jött, mégis az előrelátó tervezésnek és szemléletváltásnak a létjogosultságát bizonyították be. Amikor a korlátozások és lezárások miatt a gazdasági élet szinte minden területe átállt az online munkavégzésre, Debrecenben már hosszú ideje megvolt a megfelelő feltételrendszer és tapasztalat ahhoz, hogy zökkenőmentes lehessen a munkavégzés a legnehezebb időszakban is. A debreceni csapat sikere ugyanakkor azt is bebizonyította, hogy a regionális fejlesztésekbe érdemes invesztálni. Ez egyrészt az iroda fizikai felújítását jelenti, amely várhatóan még idén befejeződik. Ezzel egy időben pedig nemcsak az iroda személyi állománya bővül majd, hanem a helyi, regionális ügyfelek igényeiknek tükrében akár azoknak a szolgáltatásoknak a köre is, amelyeket a jövőben szintén távoli munkavégzés keretében, vidékről is el lehet végezni” – mondta Márkus Csaba, a Deloitte partnere, aki az elmúlt három évben a debreceni irodáért felelős partner volt, és továbbra is számos megbízáson dolgozik Debrecen városával és debreceni vállalkozásokkal.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-04-01 15:20:00
Mintegy 16 ezer kilométer távvezeték, 200 nagyfeszültségű kapcsolóberendezés és 50 generátoregység is alkotja a német vasúttársaság villamosenergiarendszerét. Ezt a kiterjedt rendszert korszerűsíti most a vonatok, vasúti létesítmények és ingatlanok energiaellátásáért felelős vállalat, a Deutsche Bahn Energie. Az új irányítási rendszer várhatóan 2028-ban lép üzembe.
2025-04-01 14:15:00
Végső bevezetési szakaszába lépett az Európai Unió importellenőrzési rendszere (Import Control System 2, ICS2), így 2025. április elsejétől az új vámkövetelmények kiterjednek a vasúti, közúti és tengeri, belvízi szállításra is. A figyelmetlen cégek a vámkezelés megtagadására és bírságokra is számíthatnak – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda.
2025-04-01 12:05:00
A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS