A jó fizetés már nem elég a legkiválóbb kollégák megtartására

2019. 10. 11., 14:30

A magyar álláskeresők zöme az alacsony fizetés miatt mondott fel az előző munkahelyén, több mint nyolcvan százalékuk számára pedig a fejlődési lehetőség a legfontosabb a leendő munkahelyen – derült ki a DreamJo.bs által készített legfrissebb felmérésből, amelyet a Szerethető Munkahelyek verseny kapcsán készített.

A hazai aktív és passzív álláskeresők 42,5 százaléka az alacsony fizetés miatt hagyta ott a legutóbbi munkahelyét, a második és a harmadik felmondási ok a fejlődési lehetőség hiánya és a főnökkel való elégedetlenség volt (36-36 százalék) – derült ki a DreamJo.bs újgenerációs állásportál legfrissebb online kutatásából*.

„Hiába magas a fizetés, ha rosszul érzi magát az ember a munkahelyén. A jó fizetés szükséges, de nem elégséges ahhoz, hogy a vállalatok megtartsák a legkiválóbb munkaerőt” – hangsúlyozza Balogh-Mázi Mária, a DreamJo.bs vezérigazgatója.

Az álláskeresők körében végzett felmérés eredményei is alátámasztják ezt, hiszen a fejlődési lehetőség toronymagasan vezet, a válaszadók 78 százaléka jelölte be ezt legfőbb szempontként a munkahelyválasztásnál. A második helyen a családbarát jelző végzett 61,6%-kal, a harmadikon a sokszínű és befogadó munkahely (52,7 százalék). Utóbbi olyan, népszerűnek gondolt jellemzőket utasított maga mögé, mint a környezettudatos (33 százalék) vagy az egészségtudatos (29 százalék).

A kutatásban legnagyobb arányban 36-45 év közötti munkavállalók vettek részt, vagyis azoknak az X és Y generációs munkavállalóknak a preferenciáit tükrözik legnagyobb arányban az eredmények, akik legalább tíz éve vannak a munkaerőpiacon. Vagyis nem csupán az új generációnak fontos, hogy a választott munkahelyen fejlődni tudjon, hanem a már tapasztaltabb munkavállalóknak is ez az elvárásuk.

válaszadók 63,8 százaléka nem elégedett a fizetésével jelenleg sem, a megkérdezettek legnagyobb része, közel fele 10-25 százalékos fizetésemeléssel békülne ki. Az elégedetlenség mértékét jelzi, hogy több mint harmaduknak még ez sem lenne elég, ők 25-50 százalékos fizetésemelést szeretnének. 

Miért fontos a megkérdezettek számára a magas fizetés? Legnagyobb részük, 83 százalékuk szeretne félretenni a fizetéséből, ezt követte 38 százalékkal a családfenntartás mint cél, vagyis a mindennapi szükségletek előteremtése. A válaszadók harmada hiteltörlesztésre (32 százalék), illetve utazásra, szórakozásra (33 százalék) költené a magasabb fizetését. 

„2019-ben már nem nagyon engedheti meg magának egyik szektorban vagy méretben lévő cég sem, hogy ne kommunikáljon őszintén magáról, mégis számtalan megtévesztő álláshirdetéssel lehet találkozni a mai napig. A cégeknek is az az érdekük, hogy a potenciális jelöltek már a legelső alkalommal tisztában legyenek azzal, hogy mit várhatnak az adott munkahelytől” – mondja Balogh Péter, a Szerethető Munkahelyek Díj egyik alapítója.

A DreamJo.bs kezdeményezésére létrejött Szerethető Munkahelyek Díj célja, hogy lehetőséget adjon a hazai munkaadóknak, kis- és nagyvállalatokat egyaránt, hogy őszintén megmutassák, miért jó náluk dolgozni, illetve a munkavállalóknak, hogy megismerhessék ezeket a cégeket. Az idei, harmadik alkalommal megrendezésre kerülő versenyre több mint ötven városból közel 500 nevezés érkezett a hazai vállalatoktól.

A közönségnek október 31-ig van ideje szavazni az általa legszerethetőbbnek tartott munkahelyre az erre a célra kialakított felületen. A szavazás során algoritmus osztja el a nevezett cégeket a szavazók között, így minden bemutatkozó oldal egyenlő arányban kerül a szavazók elé elbírálásra, vagyis direktben nincs lehetőség szavazni a cégekre.

Kivétel ez alól a „Dolgoznék itt” különdíj, ahol akár a kollégák is szavazhatnak. A „Dolgoznék itt” gomb megnyomásával a cégprofiljukat megoszthatják a nevezők a saját social media csatornáikon, és így gyűjthetik a céges like-okat október 31-ig. A legtöbb szavazatot begyűjtők értékes nyeremények és a Dolgoznék itt különdíj büszke tulajdonosai lehetnek.  A verseny díjazottjait november 21-én ünnepélyes díjátadó gálán köszöntik a szervezők, amelynek keretében a szakmai különdíjakat is átadják. Lehetőség van többszöri szavazásra annak érdekében, hogy az érdeklődők minél több hazai céget megismerhessenek. A szavazók között értékes nyereményeket sorsolnak ki november 4-én.

További információ a Szerethető Munkahelyek Díjról: https://szerethetomunkahelyek.hu
Itt lehet szavazni: https://szerethetomunkahelyek.hu/hu/szavazas

A DreamJo.bs egy újgenerációs állásportál, ahol a cégek őszintén bemutathatják önmagukat, hogy olyan új kollégát találhassanak, aki valóban passzol a csapatba. A DreamJo.bs-nál abban hisznek, hogy minden munkahely valaki álommunkahelye – és mindenki álommunkaerő az álommunkahelyén.

Szerintük a toborzás többről kell, hogy szóljon, mint arról, „megfelelő-e” a diplomája az adott jelentkezőnek: legalább ennyire fontos, hogy mennyire passzol egy csapatba. A DreamJo.bs-nál azon dolgoznak, hogy mindenki tudatosan dönthesse el, hol érezné jól magát, tudna boldogan dolgozni. A DreamJo.bs minden oldalra kikerülő céges profil és hirdetés áttekintésével (és tanácsadással) segíti a cégeket, hogy úgy tudjanak toborozni, hogy bemutathassák: miért szerethetőek.

A DreamJo.bs és a Szerethető Munkahelyek koncepcióját Balogh Péter és Balogh-Mázi Mária álmodták meg.

*kérdőíves, nem reprezentatív online kutatás az aktív és passzív magyar álláskeresők körében: összesen 558 fő töltötte ki a kérdőívet, a válaszadók 82 százaléka nő, 18 százaléka férfi, a kérdőívet kitöltők 49 százaléka 36-45 év közötti, 39 százalékuk 26-35 éves.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 20:11:00
A Design Terminal és a Nemzeti Tehetség Központ szervezésében immár negyedik alkalommal indul el a START program, amely a fiatalok vállalkozóvá válását támogatja szakmai képzéssel, mentorációval és akár 3–5 millió forint értékű díjazással.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS