Megérkeztek a gazdákhoz az állatjóléti támogatások

2022. 12. 20., 13:13

2022-ben az aszály, az inputanyagok és a takarmány árának drasztikus emelkedése komoly nehézség elé állította az állattartókat, ezért az állatjóléti támogatások keretében a többletköltségek okozta terhek mérséklésére érkező támogatást még az idén kifizették a sertés- és baromfiágazat érintett szereplőinek, összesen közel 7,2 milliárd forint értékben – tájékoztatott az Agrárminisztérium.

Az állatjóléti támogatások célja, hogy a sertés és baromfiágazatban az uniós állatjóléti előírásokon túlmutató többlet-kötelezettségvállalásból eredő költségeket ellentételezzék az állattartók számára. A Magyar Államkincstár a napokban több, mint 2100 kérelem alapján teljesített kifizetéseket.

A baromfi állatjóléti támogatás 2022/2023-as támogatási évének II. negyedévére közel 3,1 milliárd forint,  a sertéshízó állatjóléti támogatás esetében a 2022. támogatási év III. negyedévére 2,4 milliárd forint kifizetése történt meg.

A tenyészkocatartók részére a Kincstár megkezdte a 2022/2023-as támogatási év II. negyedévére beérkezett kérelmek teljesítését. A kifizetés – közel 1,7 milliárd forint 542 termelő részére – már megtörtént, a még ki nem fizetett támogatásokat az érintett termelők részére januárban folyósítják. (AM Sajtóiroda)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS