A sertéságazatban terjeszkedik az UBM csoport

2023. 04. 07., 10:19

A sertéságazatban terjeszkedik az UBM Csoport a Mangal Ilona Sertéshizlalda Kft. 50 százalékának megvásárlásával – közölte a takarmánygyártó cég.

A tranzakció 2023 júliusában zárulhat, a vételárat az UBM saját forrásból, hitel nélkül fizeti, az összegről nem kívántak nyilatkozni. Az alapító, Moldován András 50 százalékos tulajdonrészt megtartva 5 éven keresztül társügyvezető marad. A következő 2-3 év fejlesztései után a jelenleg évi 150 ezer sertést kibocsátó társaság értéke a többszörösége nőhet.

Az UBM a közlemény szerint a tulajdonrész-vásárlással olyan iparágba lép be, amely hosszú távon nyereséget termel, mivel a fogyasztás világszinten évente 10 százalék körül nőhet a következő években.

A vállalatcsoport abban bízik, hogy a commodity-kereskedelem (takarmánygyártáshoz kapcsolódó termények forgalmazása), a takarmány-kiegészítők gyártása és értékesítése, a premix-gyártás (takarmány-előkeverék gyártása), a takarmánykeverés és a disztribúció mellett az élőállat-tenyésztés piacán is meghatározó szereplő lesz.

A működési terület bővítését a március elején bemutatott vállalati stratégia is tartalmazta, emiatt döntöttek úgy, hogy új területre lépnek be. A társaság 2026-ra Európa legkorszerűbb és legfenntarthatóbb, egyszerre 50 ezer sertés nevelésére alkalmas telepét építheti föl, és újabb akvizíciókkal évente 350-500 ezer hízósertés előállítását tervezi.

A cég honlapja szerint az UBM tevékenysége 1996-ban szójakereskedelemmel kezdődött, majd a következő években gabona - és takarmánykiegészítők kereskedelemmel bővültek. A társaság ma már Romániában és Szlovákiában is rendelkezik gyártói telephelyekkel, nemzetközi irodákat pedig Ausztriában, Romániában és Szerbiában működtet. A 2022-2023-as üzleti évük első felét az eddigi legmagasabb, több mint 123 milliárd forintos árbevétellel zárták. Cégtörténeti csúcs az 1,898 milliárd forintos adózott eredmény is. Az előző üzleti év azonos időszakában 50,4 milliárd forintos árbevétellel és 897 millió forintos nyereséggel zártak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS