A sertéságazatban terjeszkedik az UBM csoport

2023. 04. 07., 10:19

A sertéságazatban terjeszkedik az UBM Csoport a Mangal Ilona Sertéshizlalda Kft. 50 százalékának megvásárlásával – közölte a takarmánygyártó cég.

A tranzakció 2023 júliusában zárulhat, a vételárat az UBM saját forrásból, hitel nélkül fizeti, az összegről nem kívántak nyilatkozni. Az alapító, Moldován András 50 százalékos tulajdonrészt megtartva 5 éven keresztül társügyvezető marad. A következő 2-3 év fejlesztései után a jelenleg évi 150 ezer sertést kibocsátó társaság értéke a többszörösége nőhet.

Az UBM a közlemény szerint a tulajdonrész-vásárlással olyan iparágba lép be, amely hosszú távon nyereséget termel, mivel a fogyasztás világszinten évente 10 százalék körül nőhet a következő években.

A vállalatcsoport abban bízik, hogy a commodity-kereskedelem (takarmánygyártáshoz kapcsolódó termények forgalmazása), a takarmány-kiegészítők gyártása és értékesítése, a premix-gyártás (takarmány-előkeverék gyártása), a takarmánykeverés és a disztribúció mellett az élőállat-tenyésztés piacán is meghatározó szereplő lesz.

A működési terület bővítését a március elején bemutatott vállalati stratégia is tartalmazta, emiatt döntöttek úgy, hogy új területre lépnek be. A társaság 2026-ra Európa legkorszerűbb és legfenntarthatóbb, egyszerre 50 ezer sertés nevelésére alkalmas telepét építheti föl, és újabb akvizíciókkal évente 350-500 ezer hízósertés előállítását tervezi.

A cég honlapja szerint az UBM tevékenysége 1996-ban szójakereskedelemmel kezdődött, majd a következő években gabona - és takarmánykiegészítők kereskedelemmel bővültek. A társaság ma már Romániában és Szlovákiában is rendelkezik gyártói telephelyekkel, nemzetközi irodákat pedig Ausztriában, Romániában és Szerbiában működtet. A 2022-2023-as üzleti évük első felét az eddigi legmagasabb, több mint 123 milliárd forintos árbevétellel zárták. Cégtörténeti csúcs az 1,898 milliárd forintos adózott eredmény is. Az előző üzleti év azonos időszakában 50,4 milliárd forintos árbevétellel és 897 millió forintos nyereséggel zártak. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS