Rekordot állított fel Ferihegy cargo forgalma

2018. 11. 19., 17:00

Októberben első alkalommal haladta meg a cargo mennyisége a havi 13 000 tonnát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Az októberi cargo-forgalom 22,9 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőttit. Összesen 13 313 tonna teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren, amiből a repülőgép-fedélzeti áru mennyisége 9 205 tonna volt.

Ez volt minden idők legforgalmasabb hónapja a ferihegyi repülőtéren. Az év eleje óta 120 603 tonna volt a cargo-szektor teljesítménye, de a tizenkét havi számok még ennél is jobbak: a tavaly október óta 144 017 tonnányi áru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A hagyományos cargo-légitársaságok mellett az idén nyáron egyszerre négy transzatlanti járat (New York, Toronto, Chicago és Philadelphia) is összekötötte az észak-amerikai piacokkal Magyarországot. Járatonként 10-12 tonna árut is szállíthattak az utasok poggyászai mellett.

„Nagy öröm, hogy egyre több partnerünk veszi igénybe a Budapest Airport és a nagy speditőr cégek budapesti szolgáltatásait a légi teheráru szállítás területén. Idén a cargo-forgalom a rendkívül dinamikus utasforgalmi növekedést is meghaladva 16,3 százalékkal bővült Ferihegyen” – mondta René Droese, a Budapest Airport ingatlan és cargo üzletág-igazgatója.

Kossuth József, a Budapest Airport cargo üzletág-vezetője hozzátette: „Jövő ilyenkor már a korszerű Cargo City területén tudjuk fogadni a légi teheráru szállításra szakosodott partnereinket, a Cargolux, a Turkish Cargo, a Qatar Airways Cargo, az orosz AirBridgeCargo vagy az azerbajdzsáni hátterű Silkway Airlines gépeit.”

A Budapest Airport idén szeptemberben kezdte meg a Cargo City árukezelő központ építését a 2A Terminálhoz közeli területen, Vecsés határában. A mintegy 10 milliárd forintos saját erős beruházásban elsőként egy 20 000 négyzetméteres korszerű logisztikai raktárt, a hozzá kapcsolódó irodai központot, valamint egy 32 000 négyzetméteres beton előteret építenek.

Ezen egyszerre két Boeing 747-8F típusú óriás teherszállító repülőgépet lehet párhuzamosan kiszolgálni. A beruházás várhatóan jövő év második felére készül el. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 07. 07., 20:10
A 130 milliárd forint keretösszegű Demján Sándor 1+1 Programban már több mint 1300 vállalkozás kapott pozitív támogatói döntést, összesen 104,3 milliárd forint értékben; a támogatások zöme a legkevésbé fejlett térségekbe kerül, a beruházások többsége az ipari, építőipari és logisztikai szektorokat érinti – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2025-07-04 18:05:00
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közlése szerint idén január–júniusban 12,2 százalékkal több elektromos járművet helyeztek forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban, a szakmai szervezet értékelése szerint a bővülés hátterében elsősorban vállalati e-autó program áll – mutatnak rá az Energetikai Minisztérium szakértői.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Donald Trump kriptoüzlete – és a piachoz kötődő szabályozó tevékenysége – miatt világszerte egyre nagyobb figyelem irányul a digitális valutákra. Mivel a téma egy 2025. július 1-jével érvénybe lépett kriptopiaci törvény miatt itthon is forró, megkértük Kalocsai Kornélt, a Blockchain Magyarország Egyesület alapító-elnökét, hogy segítsen tisztán látni, egyrészt az amerikai elnök által előidézett változásokkal, másrészt azzal kapcsolatban, hogy a kriptopiacot hogyan kellene mindenki javára megtisztítani. A blockchain és kripto szakértő-tanácsadó a leggyakrabban előforduló buktatókra és csalásokra is felhívta a figyelmet.
Érdekes ingatlanpiaci helyzetet teremt a helyi önazonosság védelméről szóló törvény, amely júliustól már hatályba is lép. Sokan gondolják, hogy önmagában a létezése befolyásolhatja az árakat, de ez szinte kizárólag az önkormányzatokon múlik. Bár Szegő Péterrel még a parlamenti szavazás előtt beszélgettünk a témáról, a Duna House PR és elemzési szakértőjeként átfogó képet tudott adni róla, hogy mi történik lokálisan és országosan a jogszabály bevezetése után.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közölte: sajnálattal veszi tudomásul, hogy a kormány szakmai egyeztetés nélkül hosszabbította meg a hatósági árak rendszerét, hiszen ezzel a szőnyeg alá söpörték a gazdaságban lappangó feszültségeket, amelyek így csak tovább gyűlnek és mindenképpen felszínre kerülnek. Az árrésstop legnagyobb vesztesei éppen a kisboltok lesznek, hiszen lemaradnak az árversenyben a multikkal szemben – vezeti le ebben az epizódban Kozák Tamás. Az OKSZ főtitkára azt is elmagyarázza, miért nincs rendjén az elmaradt egyeztetés és felvázolja a szövetség szakpolitikai javaslatait, amelyek viszont gyógyírt jelentenének – árrésstop helyett.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS