Ön átengedné 10 dolláros kuponért az adatait az Amazonnak?

2019. 07. 23., 14:30

Akciót indított az Amazon, hogy hozzájusson a vásárlók böngészési adataihoz. Cserébe 10 dolláros kupont kínál a cég.

A cég azt szeretné, ha minél többen telepítenék a böngészőjükbe az Amazon Assistant bővítményt, amivel követhetik őket a neten – olvasható a Kreatív Online-on.

Így az Amazon olyan adatok birtokába juthat, hogy a felhasználók, milyen oldalakat nézegetnek és miket csinálnak a szájtokon. Cserébe egy 10 dolláros kupont ajánlanak fel azoknak, akik telepítik bővítményt.

Jeremy Tillman, a Ghostery, elnöke szerint ezzel az Amazon olyan betekintést nyerhet a vásárlók szokásaiba, amilyenre korábban nem volt példa. Tillman szerint az Assistant segítségével az Amazon azt is figyelmemmel tudja követni, hogy ha egy vevő nem vásárolt a boltjában, akkor milyen más webshopban keresgélt.

Az Amazon szóvivője viszont azt nyilatkozta: szó sincs arról, hogy a cég a bővítményen keresztül belelátna abba, mit csinálnak a netezők a közösségi oldalakon.

„A fogyasztóink bizalma nagyon fontos számunkra. Az Amazon nem gyűjti be az összes adatot a felhasználók böngészési előzményeiből és nem kapcsoljuk össze ezeket az információkat a vásárók Amazon-fiókjával, kivéve akkor, mikor használják az Amazon Assistantet.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

Már régóta túl sok olasz, ázsiai, fúziós és akármilyen szakácskönyv van a piacon, miközben a modern időknek és vásárlói igényeknek megfelelő, a magyar konyhát maximális szakmaisággal megközelítőből meg alig.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS