Akciót indított az Amazon, hogy hozzájusson a vásárlók böngészési adataihoz. Cserébe 10 dolláros kupont kínál a cég.
A cég azt szeretné, ha minél többen telepítenék a böngészőjükbe az Amazon Assistant bővítményt, amivel követhetik őket a neten – olvasható a Kreatív Online-on.
Így az Amazon olyan adatok birtokába juthat, hogy a felhasználók, milyen oldalakat nézegetnek és miket csinálnak a szájtokon. Cserébe egy 10 dolláros kupont ajánlanak fel azoknak, akik telepítik bővítményt.
Jeremy Tillman, a Ghostery, elnöke szerint ezzel az Amazon olyan betekintést nyerhet a vásárlók szokásaiba, amilyenre korábban nem volt példa. Tillman szerint az Assistant segítségével az Amazon azt is figyelmemmel tudja követni, hogy ha egy vevő nem vásárolt a boltjában, akkor milyen más webshopban keresgélt.
Az Amazon szóvivője viszont azt nyilatkozta: szó sincs arról, hogy a cég a bővítményen keresztül belelátna abba, mit csinálnak a netezők a közösségi oldalakon.
„A fogyasztóink bizalma nagyon fontos számunkra. Az Amazon nem gyűjti be az összes adatot a felhasználók böngészési előzményeiből és nem kapcsoljuk össze ezeket az információkat a vásárók Amazon-fiókjával, kivéve akkor, mikor használják az Amazon Assistantet.”
A lista nemcsak a borszakma számára remek visszajelzés a jelenlegi borpiaci kínálat minőségét illetően, hanem kiváló iránymutatás az érdeklődő, minőségi borfogyasztásra nyitott fogyasztóknak is.
2024. szeptember 16. és 20. között tartják Bécsben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség közgyűlésének 68., éves rendes ülését, amelyet követően 17–18-án tudományos fórumot is tartanak az élelmezésbiztonságról.