Mi az a podcast? Ez a kérdés még mindig gyakran elhangzik a vállalkozói körökben is. A cikkben megválaszoljuk, és azt is eláruljuk, hogy milyen előnyökkel jár ez a formátum. Tarts velünk, ha érintett vagy a témában!
A „mi az a podcast” kérdésre talán az a legegyszerűbb válasz, hogy olyan digitális hangfájlok sorozata, gyűjteménye, amelyek online hallgathatóak. A podcast epizód alatt pedig egy hangfájlt értünk.
Komoly potenciál van ebben a népszerű formátumban
Az adások egy-egy témát dolgoznak fel, híreket és újdonságokat közölnek. Lehetnek egyszereplősek, de jellemzően népszerűek azok a változatok, amelyekben több szereplő beszélget.
A podcast a rádióhoz hasonlóan olyan médium, amelyet az emberek cselekvés közben, például takarítás, sportolás vagy autóvezetés során hallgatnak. Nemcsak a hallgatók számára nyújt előnyöket, hanem a tartalomkészítők részére is.
Komoly potenciál van ebben a népszerű formátumban, hiszen megkönnyíti a figyelem megszerzését az online térben. Egy jól menedzselt podcast remek eszköz az üzleti célok eléréséhez.
Nem érdemes sokat várni, hiszen könnyen lehet, hogy a versenytársak már a tervezési szakaszban vannak, és hamarosan elindítják a saját csatornájukat. Ebben az esetben pedig könnyen lehet, hogy versenyelőnyre tesznek szert. Szóval ideje a tettek mezejére lépni, és felkeresni például a Brocasterz podcast ügynökséget, akik tudnak segíteni a podcastgyártásban.
Miért éri meg a vállalkozók számára a podcastkészítés?
A podcast segítségével erősíthető a szakértői státusz. Ha profi csatornáról van szó, akkor sok esetben eredményesebben lehet vele szakértői státuszt építeni, mint például könyvírással, ráadásul ez utóbbi több befektetett energiát igényel.
Továbbá a podcastnek köszönhetően személyesebb márkakapcsolódást lehet kialakítani. Ehhez persze fontos, hogy az értékrend, a személyiség és a gondolkodásmód visszaköszönjön az adásban.
Az említettek mellett adatbázis- és közösségépítésre is tökéletesen alkalmas ez a formátum. A folyamatosan növekvő követőtábor pedig jelentős mértékben támogathatja a vállalati célokat. Akár konkrét ajánlatokat is lehet ismertetni a műsorban, azonban ebben az esetben figyelni kell az arányokra. A tartalom legalább 80 százaléka az értékadásról szóljon, és legfeljebb 20 százalékában pedig előtérbe kerülhet az értékesítés.
Hogyan lehet saját podcastet indítani?
Első lépésként meg kell határozni a témáját és a tartalmát. Továbbá azt is végig kell gondolni, hogy egyéni műsor lesz-e, vagy pedig társműsorvezetőre is szükség van-e. Ezt követően keresni kell egy jó podcaststúdiót, amely rendelkezik profi eszközökkel. Első körben érdemes ezt a lehetőséget választani, így nem kell azonnal százezreket vagy milliókat fektetni a projektbe.
A következő lépés a tárhelyszolgáltató platform kiválasztása, amely lehetővé teszi a műsor közzétételét. Népszerű például az Anchor, a SoundCloud és a PodBean. Továbbá a műsor népszerűsítéséről sem szabad megfeledkezni, hiszen hiába jó a tartalom, ha nincs mellette megfelelő marketing.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.