Mi az a podcast, mire jó?

Mi az a podcast, mire jó?
2024. 02. 02., 05:00

Mi az a podcast? Ez a kérdés még mindig gyakran elhangzik a vállalkozói körökben is. A cikkben megválaszoljuk, és azt is eláruljuk, hogy milyen előnyökkel jár ez a formátum. Tarts velünk, ha érintett vagy a témában!

A „mi az a podcast” kérdésre talán az a legegyszerűbb válasz, hogy olyan digitális hangfájlok sorozata, gyűjteménye, amelyek online hallgathatóak. A podcast epizód alatt pedig egy hangfájlt értünk.

Komoly potenciál van ebben a népszerű formátumban

Az adások egy-egy témát dolgoznak fel, híreket és újdonságokat közölnek. Lehetnek egyszereplősek, de jellemzően népszerűek azok a változatok, amelyekben több szereplő beszélget.

A podcast a rádióhoz hasonlóan olyan médium, amelyet az emberek cselekvés közben, például takarítás, sportolás vagy autóvezetés során hallgatnak. Nemcsak a hallgatók számára nyújt előnyöket, hanem a tartalomkészítők részére is.

Komoly potenciál van ebben a népszerű formátumban, hiszen megkönnyíti a figyelem megszerzését az online térben. Egy jól menedzselt podcast remek eszköz az üzleti célok eléréséhez.

Nem érdemes sokat várni, hiszen könnyen lehet, hogy a versenytársak már a tervezési szakaszban vannak, és hamarosan elindítják a saját csatornájukat. Ebben az esetben pedig könnyen lehet, hogy versenyelőnyre tesznek szert. Szóval ideje a tettek mezejére lépni, és felkeresni például a Brocasterz podcast ügynökséget, akik tudnak segíteni a podcastgyártásban.

Miért éri meg a vállalkozók számára a podcastkészítés?

A podcast segítségével erősíthető a szakértői státusz. Ha profi csatornáról van szó, akkor sok esetben eredményesebben lehet vele szakértői státuszt építeni, mint például könyvírással, ráadásul ez utóbbi több befektetett energiát igényel.

Továbbá a podcastnek köszönhetően személyesebb márkakapcsolódást lehet kialakítani. Ehhez persze fontos, hogy az értékrend, a személyiség és a gondolkodásmód visszaköszönjön az adásban.

Az említettek mellett adatbázis- és közösségépítésre is tökéletesen alkalmas ez a formátum. A folyamatosan növekvő követőtábor pedig jelentős mértékben támogathatja a vállalati célokat. Akár konkrét ajánlatokat is lehet ismertetni a műsorban, azonban ebben az esetben figyelni kell az arányokra. A tartalom legalább 80 százaléka az értékadásról szóljon, és legfeljebb 20 százalékában pedig előtérbe kerülhet az értékesítés.

Hogyan lehet saját podcastet indítani?

Első lépésként meg kell határozni a témáját és a tartalmát. Továbbá azt is végig kell gondolni, hogy egyéni műsor lesz-e, vagy pedig társműsorvezetőre is szükség van-e. Ezt követően keresni kell egy jó podcaststúdiót, amely rendelkezik profi eszközökkel. Első körben érdemes ezt a lehetőséget választani, így nem kell azonnal százezreket vagy milliókat fektetni a projektbe.

A következő lépés a tárhelyszolgáltató platform kiválasztása, amely lehetővé teszi a műsor közzétételét. Népszerű például az Anchor, a SoundCloud és a PodBean. Továbbá a műsor népszerűsítéséről sem szabad megfeledkezni, hiszen hiába jó a tartalom, ha nincs mellette megfelelő marketing.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS