Kérhetik a vásárlót, hogy a záróra előtt legalább 15-20 perccel korábban érkezzen az üzletbe

2020. 11. 12., 16:00

Az Országos Kereskedelmi Szövetség felmérése szerint november 11-én, szerdán zökkenőmentesen sikerült az üzletek átállása a 19 órás zárásra.

A vásárlók elfogadták az új nyitvatartási rendet és már az első napon alkalmazkodtak ehhez. Elszórtan akadtak csak olyan vásárlók, akik a 19 órás zárást követően próbálkoztak a vásárlással. A vásárlók megértése, együttműködése döntő jelentőségű volt a gyors átállásban – olvasható az OKSZ közleményében.

Az elkövetkező időszakban élénkebb lesz a 19 óra előtti időszak az üzletekben. A járványveszély miatt az OKSZ azt javasolja, aki teheti, elsősorban az idősebb korúak, korábban vásároljanak.

Az üzleteknek legkésőbb 19 órakor kötelező bezárniuk, ezt követően tilos a vásárlók kiszolgálása és a vásárlók az üzlet területén sem tartózkodhatnak a jogszabály alapján.

Egyes üzletek már 15-20 perccel a 19 órás záróra előtt leállíthaják a vásárlók belépését az árusító helyre (szemben a korábbi gyakorlattal, amikor a záróra előtti percekben is be lehetett lépni).

Az OKSZ javasolja, hogy azok az üzletek, amelyek ezt a gyakorlatot folytatják, a bejáratnál elhelyezhető felirattal külön is tájékoztassák előre a vásárlót.

Az üzletekben a maszkviselés szabályai nem változtak, azért továbbra is felelős a kereskedő. Az üzletek továbbra is felhívják a figyelmet a távolságtartásra. Egyes üzletek – kisebbek, nagyobbak egyaránt – szabályozhatják az eladótérben tartózkodó vásárlók számát a tömeges jelenlét megelőzése érdekében.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS