A boltzár sem állította meg a vásárlók rohamát a MediaMarkt-ban

2021. 03. 22., 14:30

Újra az online oktatásra és az otthonlétre készültek a magyarok az ideiglenes boltzár első hetében – derül ki a MediaMarkt adataiból. Meglepő módon ugyanakkor felfutott a videojáték iránti érdeklődés is, az otthoni tanuláshoz köthető eszközök mellett ugyanis a játékkonzolokat vitték a legjobban. A fokozott vásárlási kedv hatására a március 8-i üzletzárást követő héten mintegy megháromszorozódott a forgalom és 70 százalékkal nőtt a látogatószám a műszaki kereskedő webáruházi felületén.

A MediaMarkt a kormány döntésének megfelelve március 8-tól átmenetileg zárva tartja fizikai áruházait, és a vásárlókat a webáruházán keresztül szolgálja ki. A bejelentés hatására jelentősen nőtt a forgalom a fizikai áruházakban a zárást megelőző hétvégén, a boltzár első hetében pedig a műszaki áruházlánc online felületének forgalma mintegy háromszorosára nőtt az előző hetekhez képest.

A bejelentés hétvégéjén az online felület látogatottsága 74 százalékkal nőtt a tavaly március azonos hétvégéjéhez képest. A tendencia a bezárás első hetében is kitartott, ekkor szintén 70 százalékkal magasabb online látogatószámot regisztrált a MediaMarkt tavaly azonos időszakához képest.

A vásárlók, úgy tűnik, az otthoni oktatásra, munkavégzésre, illetve elhúzódó bezártságra készültek. A boltzár előtti hétvégén, illetve az első héten a MediaMarkt webáruházában vásárolt top termékek listáján a notebookok és kiegészítők (fülhallgató, nyomtató, webkamera) szerepeltek, de meglepő módon a játékkonzolok, szoftverek is a legnépszerűbb cikkek között voltak. A március 8. és 14. közötti héten ezt a listát még kiegészítették az okostévék is, de háztartási nagygépekből is nagyjából háromszoros rendelésmennyiség érkezett a korábbi hetekhez képest.

„A legkeresettebb termékek alapján azt látjuk, hogy az emberek az otthoni tanulásra, munkára, valamint az otthonlétre készültek az ideiglenes boltzár első hetében. Ez magában foglalja mind a szabadidőtöltést, mind a házimunkával kapcsolatos teendőket” – összegezte a tapasztalatokat Szilágyi Gábor, az áruházlánc ügyvezető igazgatója.

„A MediaMarkt webáruháza a fizikai áruházak zárva tartásának idejére is felkészült, így képes egy novemberi szezonnak megfelelő rendelésmennyiséget is zökkenőmentesen kezelni. Ezt a kiszállítási kapacitások növelése mellett az átmenetileg zárva tartó fizikai áruházakban dolgozó kollégák átcsoportosításával, és a raktárakban dolgozók létszámának növelésével segítettük” – mondta a műszaki áruházlánc vezetője.

A vásárlók március 12-től, a MediaMarkt webáruházában leadott rendeléskor már a hozzájuk közel eső fizikai áruházból is kérhetik a kiszállítást, hiszen a cég az áruházi raktárak készleteit is elérhetővé tette. A műszaki áruházlánc elmondása szerint ezekkel a lépésekkel a kiszállítási határidőket a teljesen online-ra átállt működés idején is tudják tartani.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS