Laborban tenyésztett hússal és önvezető taxival indul az MVM Future Talks

Laborban tenyésztett hússal és önvezető taxival indul az MVM Future Talks
2023. 11. 08., 13:10

Az MVM Future Talks tudományos sorozat idén a „bolygóhatárokként” emlegetett, legégetőbb globális problémákat veszi górcső alá. A negyedik évad egy dokumentumfilm-sorozattal indul, amelyben hazai hírességek és véleményvezérek a világ különböző részein járnak utána az emberiséget fenyegető legnagyobb kihívásoknak, és mutatják be a lehetséges megoldásokat. Az első két epizód, amely az élelmiszer-ellátás és a közlekedés kérdéseit dolgozza fel, már elérhető a sorozat hivatalos weboldalán.

Az MVM Future Talks tudományos sorozat az idei évadban a bolygó legégetőbb problémáira, azaz a „bolygóhatárokként” emlegetett világszintű kihívásokra fókuszál. Ezek közé tartozik az energiabiztonság, az élelmezés, a közlekedés, a klímaváltozás, a hulladékkezelés, de a társadalmi hasznosság és veszélyek kapcsán éles vitákat kiváltó mesterséges intelligencia is bekerült a témák közé.

Az idei évadban az MVM Future Talks egy dokumentumfilm-sorozattal indul, amelyben hazai hírességek és véleményvezérek utaznak el a világ különböző pontjaira, hogy személyesen vizsgálják meg az emberiség egészét érintő kihívásokat, és mutassák be a tudomány lehetséges megoldásait.

A nagykövetek mini dokumentumfilmjeit október 30-tól lehet megtekinteni az MVM Future Talks hivatalos weboldalán (mvmfuturetalks.hu), ahova minden héten két új nagykövetvideó kerül fel. Az első körben Wossala Rozina és Osbáth Norbert (PamKutya) külföldi útjait tekinthetik meg a nézők. Wossala Rozina, sztárséf az élelmezésbiztonság témájában többek között olyan szingapúri techcégeket mutat be, ahol laborban tenyésztett húsokkal keresnek alternatív megoldást az állattenyésztés környezeti terhelésének csökkentésére és az élelmiszer-ellátás javítására.

Osbáth Norbert (PamKutya) youtuber a nyugati féltekére utazott, hogy a személy- és áruszállítás jelentette kihívásokba adjon betekintést. Nagyköveti videójában a rotterdami kikötőből Amerikáig tartó útját követhetjük nyomon, amelyben kipróbálja például az arizonai Phoenixben bárki számára elérhető önvezető taxiszolgáltatást is.

Rajtuk kívül jövőnagyköveti szerepet vállalt még magára Nánási-Ördög Nóra, Bazsó Gábor „Karotta”, Abosi Barna és Magyarósi Csaba is, akik a fennmaradó négy globális témát szakértők bevonásával, kontinenseken átívelő külföldi utazások alkalmával mutatják majd be. A nagykövetek 3 kontinens 12 országában forgattak mini dokumentumfilmeket, többek közt az Egyesült Államokban, Szingapúrban, a Maldív-szigeteken, Izlandon, az Egyesült Arab Emirátusokban, Horvátországban és Las Vegasban is.

A dokumentumfilmek témáira a nézők három héten keresztül folyamatosan szavazhatnak az MVM Future Talks weboldalán. Az online voksolás eredménye alapján dől el, hogy a magyarok számára melyik három legfontosabb globális kihívás kerül majd be az évad utolsó elemét jelentő tudományos talk show-ba, ahol hazai szakértők ütköztetik a jövővel kapcsolatos elképzeléseiket. A műsort november második felében élő online streamként lehet majd követni az mvmfuturetalks.hu oldalon. (X)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-10 22:10:00
Vajon a beruházások zsugorodása végérvényesen átalakítja a magyar gazdaság szerkezetét? Milyen trendek jellemezhetik majd a munkaerőpiacot 2025-ben, és mitől függ a kkv-k versenyképessége? A PwC évindító makrogazdasági webináriumán Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi osztályának vezetője Kozák Ákossal, az Egyensúly Intézet gazdaságkutatási igazgatójával beszélgetett az elmúlt negyedév teljesítményéről és a 2025-ös év kilátásairól.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS