Szerb-magyar találkozó Röszkén „a határforgalmi áteresztőképesség javítása” érdekében

2023. 01. 16., 13:41

Röszkén találkoztak szerb, valamint magyar vám- és határrendészeti felsővezetők csütörtökön. A NAV az egyeztetést a határforgalmi áteresztőképesség javítására kezdeményezte.

A 2023. január 12-ei találkozó előzménye egy 2020-as vámigazgatási megállapodás volt, amelynek legfontosabb célja a Röszkén és Tompán átlépő tehergépjárművek számának emelése volt. Az elmúlt két év eredményeinek értékelése mellett további közös célokat fogalmaztak meg a felek.

A találkozón a résztvevők összegezték a közúti határátkelőhelyek áteresztőképességének javítására tett lépések eredményeit: 2022-ben Röszkén 23 százalékkal több tehergépjármű lépett be, mint 2019-ben, azaz a korábbi, napi 374 jármű helyett tavaly már 459 jármű beléptetése történt meg a határon naponta. Tompán 55 százalékos volt az emelkedés, a 2019-es napi 222 járműnél 122-vel több lépett be az unióba, naponta. Elhangzott az is, hogy mindkét ország hatóságai elkötelezettek a határátkelőhelyek áteresztőképességének további javítása mellett, ami csak közös munkával, a két ország együttműködésével képzelhető el.

A résztvevők szerint a folyamatban levő határátkelőhely-fejlesztéseknek köszönhetően további javulás várható, de a felek addig is vizsgálják, hogy milyen újabb lehetőségek vannak arra, hogy még több teherautó léphessen át.

A NAV szorgalmazta azt is, hogy a korábbi, kétoldalú vám-együttműködési megállapodást a határrendészeti szervekkel négyoldalúvá szélesítsék, amivel minden résztvevő egyetértett. Ezzel összefüggésben arról is döntés született, hogy egy közös szakértői munkacsoport további megoldási javaslatokat dolgoz ki az áteresztőképesség javítására 2023 áprilisában, Budapesten. (NAV)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS