Túl sok, vagy túl kevés területet érint a digitalizáció?

2019. 05. 28., 17:47

A lakosság nyolctizede (82 százalék) szerint túl sok területre tört be az életünkben a digitalizáció, ami veszélyeket is rejt, de a lakosság háromnegyede úgy véli, a digitális fejlődés előnyei jelentősebbek a lehetséges hátrányainál – derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásának legfrissebb adataiból.

Naponta átlagosan 2600 alkalommal érintjük meg a telefonunkat és egyre több élethelyzetben választjuk a digitális megoldásokat. Hétköznapi teendőink nagy részét már online intézzük: ilyen az ételrendelés (52 százalék), a szállásfoglalás (45 százalék), a hivatalos ügyintézés (43 százalék) vagy szerződés módosítás (29 százalék).

Lassan minden digitális lesz

A magyarok 87 százaléka gondolja úgy, hogy saját idejét spórolja meg, ha online intézi ügyeit és kényelmesebbnek tartja az életet a digitális megoldásokkal. Sőt úgy gondolják, több előnye van a fejlődésnek, mint hátránya (82 százalék) és még annak is örülnének, ha gyorsabb lenne a digitalizáció (64 százalék). De mégis kettősség van bennünk az online forradalommal szemben: élvezzük a kényelmet, a naponta bővülő új lehetőségeket. Sokak szerint viszont a digitalizáció veszélyes is lehet: az online hitelfelvétel kapcsán például komolyabbnak érzik a témakört, minthogy ne személyesen intézzék (73 százalék) és tartanak attól is, hogy valamit elrontanak az ügyintézés során (43 százalék).

Digitális bennszülöttek vs. bevándorlók

A digitális fejlődés hatása a legtöbb korosztály életére hatással van. 18-29 („digitális bennszülött”) és a 60-69 éves („bevándorló”) korcsoportok hasonlóan látják, hogy digitális fejlődés jobbá tette az életüket: hatására könnyebben tájékozódnak a világról, ezen keresztül tartják egymással a kapcsolatot és kényelmesebben intézhetik hivatali ügyeiket. Az aktívabb tevékenységek esetében viszont felborul a korosztályi egyensúly: filmezés, a zenehallgatás, a vásárlás, a tanulás és a programok tervezésénél a fiatalok szinte dupla annyian érzik a digitális fejlődés kedvező hatásait. Eszköz fronton viszont fiatalabbak számára a legkevésbé nélkülözhető az okostelefon (75 százalék), míg a 60-69 éveseknek inkább az otthoni internet hiányozna a legjobban (86 százalék).

Az okosórák vajon sportosabbá tesznek bennünket?

A lakosság szerint a digitális fejlődés legkevésbé a sportolási szokásokat tette jobbá (39 százalék), ami arra utalhat, hogy hiába a rengeteg applikáció és eszköz, mégsem motivál bennünket a sportolásra. Az Eurobarométer szerint ugyan egyre többet mozognak a magyarok, a lakosság harmada végez csak gyakorta visszatérő mozgást. Az eNet korábbi kutatás viszont bebizonyította, hogy akik okosórát viselnek, egészségtudatosabbak a többiekhez képest. A Cofidis Hitel Monitor kutatása szerint a lakosság csupán 3 százaléka tartja nélkülözhetetlen eszköznek az okosórát.

Már ismerjük a fintech megolásokat

A magyar lakosság nagyobb része hallott már a fintech megoldások többségéről (mobiltelefonos érintéses fizetés, online hitelfelvétel, fizetés virtuális pénzzel, elektronikus aláírás banki szerződéseknél), sőt 14 százaléka már több, mint egy tucat felsorolt megoldást olvasva mindegyikről hallott. A Cofidis Hitel Monitor tavalyi kutatásához viszonyítva pedig az is kiderült, hogy az online hitelfelvétel ismertsége ugrásszerűen nőtt meg egy év alatt: tavaly csupán 46 százalék hallott róla, míg napjainkra ez már 72 százalék. Egyre többet tudunk a digitalizációról, nem állunk ellen a fejlődésnek, így a digitalizáció várhatóan gyorsulni fog – zárul a Cofodos közleménye.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS