A dubai világkiállításon új partnerekre talált a Széchenyi István Egyetem

A dubai világkiállításon új partnerekre talált a Széchenyi István Egyetem
2022. 03. 21., 19:05

A világkiállítás magyar pavilonjában megrendezett Puskás-napon a sportinnovációban érdekelt technológiai cégek mellett három hazai egyetem mutathatta be a sporttal kapcsolatos tevékenységeit. A győri Széchenyi István Egyetem a sport és a műszaki innovációk összekapcsolódását szemléltette az eseményen. Az előadás több potenciális partner érdeklődését is felkeltette, amelynek köszönhetően új, nemzetközi együttműködések körvonalazódnak a győri felsőoktatási intézmény részvételével.

A Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter részvételével a világkiállítás magyar pavilonjában megrendezett Puskás-nap keretében a Testnevelési Egyetem és a Debreceni Egyetem mellett a győri Széchenyi István Egyetem mutathatta be a sporttal kapcsolatos innovatív tevékenységét.

„A győri egyetem magas színvonalú műszaki képzésére és kutatásaira hagyatkozva előadásomban a sport és a műszaki innovációk összefüggéseiről, valamint mindezek felsőoktatásban való hasznosulásáról beszéltem. A legkézenfekvőbb példa erre a világszerte nagy népszerűségnek örvendő Formula Student-versenysorozat, amelyben a csapatok a maguk által megépített versenyautókkal vesznek részt. A hallgatók gyakorlatban csiszolhatják a tanultakat, éles helyzetben fejleszthetik mérnöki tudásukat” – mondta Kolossváry Tamás, a Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs és Képzési Központjának központvezetője, aki hallgatóként maga is a Formula Student résztvevője, a versenysorozatban szereplő Arrabona Racing Team egyik alapító tagja volt.

A Széchenyi-egyetem nem csak hallgatói csapattal vesz részt az oktatási célú versenysorozatban, de hozzá kapcsolódóan jelentős eseményeket is szervez. Ilyen a Formula Student Symposium, amelyen olyan világhírű szakemberek tartottak már előadást, mint Luca Marmorini, a Ferrari Forma 1-es csapatának egykori motorfejlesztési vezetője vagy Ulrich Baretzky, az Audi Sports motortechnológiai részlegének vezetője.

„Egyetemünk sportegyesülete az egyre nagyobb teret hódító e-sportban is otthon van, a Formula Student online versenyében is érdekelt a SZESE e-sport-szakosztálya”– tette hozzá Kolossváry Tamás, aki egy másik hallgatói versenycsapatra, a SZEnergy Teamre is felhívta a figyelmet, amely elektromos járművek fejlesztésével és építésével foglalkozik, és évről évre jelentős eredményeket ér el a Shell Eco-marathon energiahatékonysági versenyen.

A központvezető előadásában kitért a Széchenyi Egyetem egyéb tevékenységeire is, amelyekkel az elhivatott hallgatókat támogatják. Ezek között említette a számos vállalati partnerrel közösen működtetett duális képzést, a versenyszakmérnök szakirányú képzést, vagy éppen az intézmény inkubációs programját, amellyel a fiatalok startuptevékenységét támogatják.

„A Széchenyi-egyetem kutatásainak egyik központi mozgatója a fenntarthatóság szolgálata, ezért a Dubaiban látottak rendkívül inspiratív módon hatottak ránk, hiszen a világkiállításon is kiemelt figyelmet kap a fenntartható fejlődés” – hangsúlyozta Dőry Tibor, a Széchenyi István Egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontjának vezetője.

A szakember úgy látja, a győri prezentációnak nagy sikere és számos hozadéka volt. Több kapcsolatépítő megbeszélést is folytattak, amelyeknek köszönhetően új partnerségek körvonalazódnak.

„Az egyik ilyen együttműködés keretében – a tervek szerint – a széchenyis hallgatók kaphatnak lehetőséget projektjeik bemutatására a dubai Design District októberi Design Week eseményén, de csereprogramokról, sőt gyakornoki lehetőségekről is egyeztetünk. Emellett Vincze Ottó miniszteri megbízottal is megbeszélések kezdődtek a hazai sportinnovációkat megvalósító cégek és egyetemünk együttműködési lehetőségeiről” – mondta Dőry Tibor.

Kolossváry Tamás hozzáfűzte, hogy a világkiállítás magyar pavilonjában találkoztak a SEYU képviselőivel, akikkel szintén kibontakozóban van egy közös projekt. A SEYU a világ egyik legismertebb magyar sporttechnológiai startupja, amely a pandémia alatt teremtette meg a sporteseményeken való virtuális részvétel és szurkolás lehetőségét.

„A teqball szintén egy olyan magyar találmány, amely meghódította a világot. Velük is felvettük a kapcsolatot a jövőbeni partnerség érdekében” – sorolta a szakember, aki kiemelte, bár a találkozások apropója a sport volt, a kialakuló együttműködések számos területet felölelnek a műszaki tudományoktól a sporttudományi területeken át a Széchenyi István Egyetem Művészeti Karán működő Design Tanszék képzéséig.

(A Studio House DXB fotóján Kolossváry Tamás)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS