Már vegán termékeket is kínál a Pápai

2020. 06. 05., 13:45

Az élelmiszergyártás új korszakába lépett a Pápai Hús Kft. A különösen a sonkáiról híres cég kizárólag növényi alapanyagokból álló vegán terméket fejlesztett ki. A Pápai Ízek néven forgalomba kerülő burgerpogácsája és szendvicsfeltétje után már újabb magas fehérjetartalmú vegán termékeken is dolgozik. Az évszázados élelmiszergyártási tradíciót tovább vivő társaságnak az a célja, hogy mindenki számára elérhetővé váljanak a Pápai ízei, amelyekkel a húsevők sokszínűbbé tudják tenni az étrendjüket, és mostantól akár a vegánok és vegetáriánusok is élvezhetnek.

Szappanos Péter ügyvezető szerint a pápai céget a több mint száz évre visszanyúló élelmiszerelőállítási tapasztalata, szakemberei nem csak arra teszik alkalmassá, hogy kiváló hústermékeket készítsen. Mindehhez ugyanis olyan magas szintű élelmiszerbiztonsági, minőségirányítási színvonalra, gyártási kultúrára és fejlesztési képességre van szükség, amit más termékek előállítására is lehet hasznosítani.

­ Itt az ideje, hogy mi, hazai élelmiszergyártók bátor lépésekkel alkalmazkodjunk az átalakuló, sokoldalúbbá váló, újdonságokra nyitottabb fogyasztói igényekhez – állítja Szappanos Péter, aki szerint a pápai cég termékfejlesztésben és -gyártásban is az élére akar állni ennek a változásnak.

Egyre több húsfogyasztó törekszik sokszínűbb étrendre, amelyben nagyobb szerepet kapnak a növényi alapanyagok. Már a legnagyobb gyorséttermi láncok kínálatában is megtalálhatók például a vegán burgerek. Ismert befektetők villámgyorsan növekedő új cégei mellett az élelmiszeripar nemzetközi óriásai is fantáziát látnak a növényi alapanyagú, mégis húsos ízű és jellegű termékekben.

Ezt felismerve fejlesztették ki a vállalatnál a kizárólag növényi összetevőkből álló vegán termékeiket, a Pápai Ízek néven forgalomba kerülő kétféle szendvicsfeltétet és a burgerpogácsát. Ezek amellett, hogy nem tartalmaznak állati fehérjét (ebből fakadóan laktózmentesek), egyben szója- és gluténmentesek is. A Pápai vegán termékeinek borsó az alapanyaga, ezért magas a rosttartalmuk, sok bennük a vitamin és az ásványi anyag, viszont kevés a telített zsírsav.

Szappanos Péter szerint a cégüknek az a célja, hogy a húsfogyasztók, flexitáriánusok (a szokásos hal-, hús- és tojásfogyasztás mellett az átlagosnál több növényi táplálékot evők), alternatív étrenden élők, vegetáriánusok és vegánok egyaránt élvezhessék a minőségi Pápai termékek ízeit. A Pápai Ízekkel új vásárlókat nyerhetnek meg, és az eddigi vevőik étrendjét is változatosabbá tehetik. A most folyó piaci bevezetés után a termékcsalád a már zajló fejlesztések eredményeként újabbakkal bővülhet.

A közel 700 munkatársat foglalkoztató, és az alapanyag-ellátásával további 1800-2000 környékbelinek megélhetést nyújtó Pápai Hús Kft. a látványos termékfejlesztéseken túl a gyártását is korszerűsíti. Kétmilliárd forintos, 2021-ben befejeződő beruházásból a sonka, bacon és töltött termékeinek az előállítását és csomagolását teszi hatékonyabbá.

A Pápai Hús a hagyományos termékei fejlesztését sem hanyagolta el: most húsvétkor válogathattak először a vásárlók a tavaly életre hívott prémium Mestersonkáik, valamint az extra minőségű Excelsior termékeik teljes kínálatából, és az eladások visszaigazolták a cég elképzeléseit.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 03. 22., 13:09
Vezetői stílusom szerves része a folyamatos és drasztikusan őszinte visszajelzés, de ezt nagyon szépen be tudom csomagolni – mondta az Üzletemnek Hortobágyi László, a Nova Human Resource Kft. új üzletágának igazgatója.
2023. 03. 14., 13:43
Tíz év alatt sikerült egy marginális szereplőnek számító magyar kisvállalatból Magyarország elsőszámú fejvadász cégét felépíteni – mondta az Üzletemnek dr. Molontay Patrik, a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. ügyvezető igazgatója és Executive-üzletágvezetője.
2023-03-25 17:38:56
4 millió eurós képzési projektet indított Magyarország piacvezető higiéniai papírgyártója, a Vajda-Papír több mint 500 munkavállalójának, köztük annak a 60 új foglalkoztatottnak, akik Európa legmodernebb higiéniai papírgyára, a dunaföldvári gyár tavalyi, 64,2 millió eurós fejlesztésének köszönhetően csatlakoztak a céghez.
2023-03-25 16:38:35
A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miért és hogyan érdemes különbséget tenni vállalkozás és női vállalkozás között? Hogyan segítheti ez a szekció a VOSZ-on belül a hazai társas vállalkozások női vezetőit és dolgozóit? Mi az, amit egy női vállalkozás csípőből tud, de a cégeknek – még a nagyobbaknak is – még mindig tanulni kell? A szövetség legújabb szervezetét, a Női Vállalkozói Szekciót az elnök, Lakatosné Lukács Zsuzsanna mutatja be.
Mire számíthatnak a hazai vendéglátók és a szálláshely-szolgáltatók 2023-ban? Melyek az ágazat legfőbb problémái és kiugrási lehetőségei, mely régiók reménykedhetnek leginkább jó eredményekben? Hogyan támogatja a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az ágazat szereplőit? A kérdésekre Duska Sándor, az Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekció elnöke válaszol.
2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

A fehér proseccóhoz hasonlóan a rozék is csak akkor nevezhetők proseccónak, ha a régió kilenc jól meghatározott tartományában termesztett szőlőből készülnek, illetve legalább 60 napig kell érlelődniük.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS