A street food piacra is betörnek a magyar mangalicával

2019. 09. 02., 14:45

Az igényes fogyasztók és az őket kiszolgáló éttermek keresik a mangalicát, amelynek jelentős része exportra megy.

Magyarországon egyelőre egy szűkebb réteg az, amelyik elvárja a mangalicától megszokott minőséget és ízvilágot, ez a piac azonban egyre növekszik – olvasható a Gusto-n.

Továbbra is népszerűbb a mangalicahús külföldön, mint hazánkban. A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete szerint Japánban fogyasztják a legszívesebben, ahol főleg felső kategóriás éttermekben kapható.

A hazai tenyésztők a tőkehús 70 százalékát külföldön, a többi között Amerikában, azonkívül Ázsiában értékesítik, a termelt mennyiségnek csupán 30 százaléka marad Magyarországon.

„A mangalica hús-zsír aránya a hagyo­mányos sertésének a fordítottja: 30 százaléka színhús és 70 százaléka zsír. Mi, magyarok pedig, bár imádunk szalonnát sütni vagy zsíros kenyeret enni, a zsíros húsokat mégsem kedveljük annyira. Eközben világszerte csak a legdrágább, felső kategóriás éttermek veszik fel a mangalicát az étlapra, a spanyolok pedig prémium minőségű sonkának vásárolják fel” – mondta Veégh Attila, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete egyik projektjének felelőse.

Az egyesület sokat kampányol a mangalica népszerűsítéséért, idén leginkább a street foodokon keresztül próbálják megkedveltetni a hazai közönséggel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS