A street food piacra is betörnek a magyar mangalicával

2019. 09. 02., 14:45

Az igényes fogyasztók és az őket kiszolgáló éttermek keresik a mangalicát, amelynek jelentős része exportra megy.

Magyarországon egyelőre egy szűkebb réteg az, amelyik elvárja a mangalicától megszokott minőséget és ízvilágot, ez a piac azonban egyre növekszik – olvasható a Gusto-n.

Továbbra is népszerűbb a mangalicahús külföldön, mint hazánkban. A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete szerint Japánban fogyasztják a legszívesebben, ahol főleg felső kategóriás éttermekben kapható.

A hazai tenyésztők a tőkehús 70 százalékát külföldön, a többi között Amerikában, azonkívül Ázsiában értékesítik, a termelt mennyiségnek csupán 30 százaléka marad Magyarországon.

„A mangalica hús-zsír aránya a hagyo­mányos sertésének a fordítottja: 30 százaléka színhús és 70 százaléka zsír. Mi, magyarok pedig, bár imádunk szalonnát sütni vagy zsíros kenyeret enni, a zsíros húsokat mégsem kedveljük annyira. Eközben világszerte csak a legdrágább, felső kategóriás éttermek veszik fel a mangalicát az étlapra, a spanyolok pedig prémium minőségű sonkának vásárolják fel” – mondta Veégh Attila, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete egyik projektjének felelőse.

Az egyesület sokat kampányol a mangalica népszerűsítéséért, idén leginkább a street foodokon keresztül próbálják megkedveltetni a hazai közönséggel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  Rovathírek: HIPA

A globális értékláncok megroppanásához és teljes átszervezéséhez vezethet a vámok újabb korszakának beköszönte a világgazdaságban, azonban a beruházásösztönzésnek ebben az új helyzetben is bőven maradt mozgástere – írja friss bejegyzésében Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS